تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

مقابله با شرکت های کلاهبردار اینترنتی در آمریکا

یکی از این شرکت‌ها به نام Pairsys در نیویورک و دو شرکت دیگر به نام های Inbound Call Experts و Vast Tech Support در فلوریدا مشغول به کار بوده‌اند

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا سه شرکت کلاهبردار را در این کشور که به بهانه تعمیر رایانه‌های کاربران از آنها پول‌های کلان دریافت می‌کردند، تعطیل کرده است.
به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: این شرکت‌ها که مدعی ارائه خدمات پشتیبانی فنی بوده‌اند با تماس تلفنی با اشخاص از آنها برای حل مشکلات رایانه‌هایشان پول‌های کلانی اخذ می‌کردند. بسیاری از خدمات ارائه شده توسط این شرکت‌ها غیرضروری بوده یا به رایگان در دسترس بوده‌اند.

یکی از این شرکت‌ها به نام Pairsys در نیویورک و دو شرکت دیگر به نام های Inbound Call Experts و Vast Tech Support در فلوریدا مشغول به کار بوده‌اند. شرکت اول ۲٫۵ میلیون دلار و دو شرکت دوم و سوم با همکاری یکدیگر از سال ۲۰۱۲ تا به حال توانسته‌اند بیش از ۱۲۰ میلیون دلار کلاهبرداری کنند.

ادامه مطلب ...

شرکت ها چگونه امنیت تلفن همراه کارکنان خود را تامین کنند؟

بنا بر گزارش کمپانی امنیتی Symantec در سال ۲۰۱۴، تقریبا ۵۷ درصد کاربران بزرگسال حتی نمی‌دانند که برای موبایل آنتی ویروس وجود دارد.

امروزه بزرگ‌ترین خطر برای شرکت‌ها و کارفرمایان، استفاده از موبایل‌ها و تبلت‌ها توسط کارمندان است که اشتباه امنیتی حتی یک کارمند می‌تواند کل سرمایه مالی و اطلاعاتی کمپانی را بر باد دهد، از این جهت بالا بردن اقدامات امنیتی برای گوشی‌ها و تبلت‌های کارمندان برای صاحبان شرکت‌ها یک ضرورت است و راه‌کارهای ویژه‌ای می‌طلبد.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: فرقی نمی‌کند شرکتی که شما در آن مشغول به کار هستید، به شما گوشی مخصوص بدهد یا اینکه گوشی شخصی‌تان را سر کار ببرید و برای کار‌های اداری‌ از آن استفاده کنید. در واقع کارفرمایی که به کارمندان خود اجازه استفاده کاری از گوشی و تبلت را داده، به راحتی امنیت شرکت خود را در خطر دسترسی هکرها گذاشته و هر لحظه بابت اشتباه امنیتی یک کارمند ممکن است اطلاعات مهم کمپانی لو برود.

ادامه مطلب ...

امنیت واتس‌اپ مورد تایید اسنودن

واتس‌اپ ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در فوریه گذشته توسط فیس‌بوک خریداری شد.

امنیت اپلیکیشن واتس‌اپ هفته گذشته ارتقا پیدا کرده و از روز سه‌شنبه اجرایی شده است. در این آپدیت پیام‌های ارسالی از طریق واتس‌اپ با سیستم (end-to-end) رمزگذاری شده است.

به گزارش تکنـــــــــــــــــازدانلود: این بدین معنی است که فقط فرستنده و گیرنده پیام می‌توانند پیام‌ها را بخوانند و واتس‌اپ هم نمی‌تواند آنها را رمزگشایی کند. واتس‌اپ این ارتقا امنیتی را در همکاری با “Open Whisper Systems” (کدهای متن باز) انجام داده است.

نکته مهم این است که سیستم امنیتی جدید تنها برای کاربران اندروید قابل استفاده است و به شکل خودکار فعال شده است. احتمالا پروتکل رمزگذاری شرکت “Open Whisper Systems” به زودی برای دیگر سیستم‌ها چون iOS به اجرا در خواهد آمد.

ادامه مطلب ...

RedHack با هک شرکت برق ترکیه,بدهی قبض‌های مردم را پاک کردند

رد هک یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های هکر سیاسی است که از سال ۱۹۹۷ فعالیت‌ می‌کند و در مقایسه با گروه‌هایی مانند Anonymous، معمولاً ادعاهای سطحی مطرح نمی‌کند.

هکتیویسیت‌های گروه رد هک در اعتراض به قطع چند هزار اصله درخت زیتون برای ساخت نیروگاه برق و بی‌اعتنایی دولت به تظاهرات روستاییان، وارد سیستم‌های شرکت انتقال برق ترکیه شده و هزاران قبض برق را پاک کردند.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: هفته گذشته هکتیویست‌های رد هک RedHack در واکنش به بی‌عدالتی در برخورد با ساکنان یک روستا در ترکیه، شرکت انتقال برق این کشور را هک کرده و قبض‌های بدهی شهروندان به این شرکت را به ارزش یک و نیم میلیون لیر ترک (تقریباً معادل ۶۷۰ هزار دلار آمریکا) پاک کردند.

به گزارش دیلی‌دات، گروه کولین که روابط تنگاتنگی با دولت کنونی ترکیه دارد، با حمایت محافظان شخصی، برای ساخت یک نیروگاه برق علیرغم مقاومت روستاییان، ۶۰۰۰ درخت زیتون را قطع کرد.

این درختان که برخی ۸۵ تا ۱۰۰ سال عمر داشتند، رگ حیات ۴۰۰ خانواده روستایی یرجا در مانیسای ترکیه بودند؛ همان مکانی که ماه مه گذشته ۳۰۰ کارگر طی حادثه انفجار معدن در آن‌جا کشته شدند. در واقع، گفته می‌شود که قطع درختان علاوه بر آثار سوء محیط زیستی، روستاییان را به سوی کارهای خطرناک در معدن‌های غیراستاندارد سوق می‌ده

ادامه مطلب ...

نقض حریم‌خصوصی با فروش شماره تلفن بازیگران ایرانی در اینستاگرام

در ایران صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده که تلفن بازیگران سینما و تلویزیون، مجریان برنامه‌های تلویزیونی، خواننده‌ها و ورزشکاران شناخته شده را می‌فروشد.

به تازگی صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد شده که در آن می‌توان شماره تلفن بازیگران و خوانندگان و مجری‌های تلویزیون ایران را خرید.

تکنـــــــــــــازدانلود: یادتان هست در هفته‌های گذشته خبر هک شدن سرویس آی کلود و لو رفتن عکس‌های خصوصی بازیگران هالیوودی در فضای مجازی منتشر شد که اعتراض بسیاری از آن‌ها را هم در پی داشت؟

حالا چنین چیزی در ایران رخ داده، البته با حراج شماره تلفن‌های شخصی بازیگران ایرانی!

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ایران صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده که تلفن بازیگران سینما و تلویزیون، مجریان برنامه‌های تلویزیونی، خواننده‌ها و ورزشکاران شناخته شده را می‌فروشد.

ادامه مطلب ...

سنای آمریکا طرح محدودکردن جاسوسی‌ NSA را رد کرد

او هشدار داده است که اگر جاسوسی از ارتباطات تلفنی مردم محدود شود ممکن است فردا از خواب بیدار شویم و ببینیم که یک عضو داعش در آمریکاست و این پیامدی ترسناک است.

نمایندگان سنای آمریکا طرحی را که به منظور محدود کردن جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی این کشور ارائه شده بود، رد کردند.به گزارش تکنـــــــــــازدانلود: این کار عمدتا از سوی نمایندگان جمهوری خواه سنا صورت گرفت.

بر اساس این طرح آژانس جاسوسی امنیت ملی آمریکا برای جمع آوری فله‌ای اطلاعات تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکا با محدودیت‌هایی مواجه می‌شد.

پس از رای گیری ۵۸ سناتور آمریکایی به طرح یاد شده رای منفی داده و ۴۲ نفر هم از آن حمایت کردند. تصویب این طرح به ۶۰ رای موافق احتیاج داشت و لذا دموکرات‌ها در جلب حمایت کافی از آن ناکام ماندند.

پیش نویس طرح یاد شده توسط پاتریک جی. لیهی سناتور دموکرات تهیه شده بود.

ادامه مطلب ...

تروجان اندرویدی Notcompatible در کمین شرکت‌های تجاری

از این شبکه‌های بوت نت برای ارسال هرزنامه، فروش بلیط های غیرقانونی و نامعتبر و همین طور حمله به شبکه‌های اینترنتی شرکت‌های تجاری استفاده می‌شود.

شیوع تروجان اینترنتی تازه ای به نام Notcompatible که از شبکه‌های رمزگذاری شده ارتباطی P2P برای انتقال و استفاده می‌کند موجب نگرانی محققان شده است.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود:  این برنامه تروجان با سیستم عامل همراه اندروید سازگاری دارد و می تواند شبکه‌های بوت نت همراه چندمنظوره‌ای را هدایت کند که عملکردی مخفیانه و خرابکارانه دارند.

از این شبکه‌های بوت نت برای ارسال هرزنامه، فروش بلیط های غیرقانونی و نامعتبر و همین طور حمله به شبکه‌های اینترنتی شرکت‌های تجاری استفاده می‌شود. این بدافزار بعد ازآلوده کردن هر گوشی یا تبلت یا … از آن به عنوان عاملی برای طراحی یک حمله جدید استفاده می‌کند.

ادامه مطلب ...

هدف‌یابی هوشمند استاکس‌نت؛معرفی سایر قربانیان ایرانی

این گزارش توضیحاتی در مورد بدافزار اصلی استاکس‌نت است که به عنوان اولین جنگ‌افزار سایبریِ موفق در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ تولید شده است.

روز گذشته یک محقق امنیتی به نام Kim Zetter کتابی با عنوان «شمارش معکوس روز-صفرم» در مورد بدافزار استاکس‌نت منتشر کرد.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: به نقل از asis , محققان امنیتی آزمایشگاه‌های کسپراسکی و سیمنتک در گزارش‌های خود نحوه‌ی توزیع بدافزار استاکس‌نت در سایت هسته‌ای نظنز و در بین صدها هزار رایانه‌ی دیگر را شرح داده‌اند.

در واقع در این کتاب زوایای جدیدی از این بدافزار روشن شده است که قبلاً در مورد آن صحبتی نمی‌شد. نویسنده‌ی این کتاب Kim Zetter یک روزنامه‌نگار است و برخی از نوشته‌های این کتاب در واقع با مصاحبه با محققان آزمایشگاه کسپراسکی حاصل شده است و به همین دلیل این محققان اطلاعاتی را در مورد بدافزار استاکس‌نت به این روزنامه‌نگار گزارش داده‌اند که قبلاً در مورد آن صحبتی نکرده بودند.

ادامه مطلب ...

لینک منتشر شده در فیس‌‎بوک برای نمایش کسانی که پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند جعلی است

این لینک آلوده است و تعداد زیادی از کاربران با کلیک کردن روی این لینک به انتشار این کامنت به همراه لینک در سایر صفحات فیسبوک کمک می‌کنند.

این روزها شاید در زیر پست‌های خودتان و یا دوستانتان در فیسبوک با کامنت زیر روبه‌رو شده باشید، در این کامنت اشاره شده به لینکی که با کلیک بر آن می‌توانید لیست کسانی که پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند ببینید.

به گزارش تکنــــــازدانلود: تاکنون برنامه و یا اپلیکیشنی برای این کار طراحی نشده است.

Hi . find out who has looked at your profile… I have looked at 10 people today. Find out who has observed you! CLICK HERE => https://www.facebook.com/…/find-out…/1491815387752237?

این لینک آلوده است و تعداد زیادی از کاربران با کلیک کردن روی این لینک به انتشار این کامنت به همراه لینک در سایر صفحات فیسبوک کمک می‌کنند

ادامه مطلب ...

ایرانیان بزرگ‌ترین مصرف کنندگان وایبر

 فاضلی می‌گوید که ۳۲ درصد جمعیت ایران بیشتر از ۱۰ ساعت در روز را در فیس‌بوک می‌گذرانند.

به گفته یک استاد دانشگاه بعد از فیس بوک، ایرانیان بزرگ‌ترین استفاده کنندگان از وایبر هستند. از میان ۲۸۰ میلیون کاربر وایبر در جهان، درصد بالایی از آن شامل ایرانیان می‌شود.

به گزارش تکنـــــــــــازدانلود: به نقل از ایلنا نعمت الله فاضلی، استاد دانشگاه در نشست «سیاست گذاری شبکه‌های اجتماعی در ایران» با اشاره به این موضوع گفت: «مهم‌ترین خصلتی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، رد شدن از دوره نخبه‌گری است.»

وی افزود: «ما در شبکه‌های اجتماعی با دانش عامه مواجه هستیم نه دانش نخبگان. ادامه مطلب ...

با آی‌فون و آی‌پد از بدافزارها در امان نیستید,کاربران آی‌فون در معرض «حمله بالماسکه»

 هکرها می‌توانند با استفاده از این حفره که توسط مجموعه امنیتی معروف فایر آی، به «حمله بالماسکه» یا Masque Attack موسوم شده است، می‌توانند حتی برنامه‌های بانکی را با اپ سارق جابه‌جا کرده و به اطلاعات مالی افراد دست یابند.

یک نقص امنیتی در iOS که به تازگی شناخته شده است، باعث می‌شود که اطلاعات حساس کاربران در اختیار هکرها قرار گیرد.

تکنــــــــــــــادانلود: اگر کاربر آی‌فون هستید و فکر می‌کنید که در برابر حمله‌های هکری کاملا مصونیت دارید، اشتباه می‌کنید!

محققان امنیت اینترنت نسبت به یک حفره امنیتی در سیستم عامل iOS هشدار دادند. این خلاء امنیتی می‌تواند از سوی هکرها برای جایگزین کردن اپلیکیشن‌های تاییدشده با اپ‌های دست‌کاری شده به کار گرفته شود و ای‌میل‌ها، گذرواژه‌ها و سایر اطلاعات حساس کاربران را سرقت کند.

ادامه مطلب ...

مسدودسازی پیام رسان‌های رایگان موبایلی توسط برخی اپراتورها

محمود واعظی اضافه کرد: این مورد به سرعت توسط وزارت ارتباطات بررسی می‌شود و در صورت وقوع این عمل، با اپراتورها برخورد خواهد شد.

وزیر ارتباطات اخیراً در حاشیه جلسه هیئت دولت از قطعیت دولت در عدم مسدودسازی نرم‌افزارهای ارتباط موبایلی خبر داده است.

به گزارش تکنـــــــــــــــــازدانلود: به نقل از فارس، در حالی که وزیر ارتباطات رسماً موضع دولت درباره پیام رسان های رایگان موبایلی را اعلام کرده و گفته قرار بر فیلترینگ نیست، مردم مراعات کنند اما برخی از اپراتورهای موبایل محدودیت‌هایی را در ثبت‌نام و دریافت کد فعال‌سازی این برنامه‌ها برای مشترکان‌ اعمال کرده‌اند.

محمود واعظی می‌گوید: اگرچه استفاده از این شبکه‌ها از نظر اقتصادی و درآمدی به ضرر وزارت ارتباطات و دولت است، اما دولت بنا ندارد، به دلایل مالی شبکه‌هایی که مردم از آنها استفاده مناسب می‌کنند، را فیلتر کند.

ادامه مطلب ...

از طریق وب‌کم های سیستمتان تحت نظر هستید!

این دوربین که باعث می‌شود دیگران در همه حال بتوانند شما را تماشا کنند، در واقع وب کم کامپیو‌تر خودتان است.

مطمئن هستید همین حالا که پای کامپیو‌تر نشسته‌اید کسی شما را نمی‌بیند؟

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود: این امکان وجود دارد همین حالا که شما پای کامپیو‌تر شخصی خود نشسته یا مشغول تایپ کردن یا تماشای سایت‌های مختلف هستید، کسانی هم در حال دید زدن‌تان باشند.

شاید همین الان که دارید این مطلب را می‌خوانید کسی هم دارد شما را رصد می‌کند.

اشتباه نکنید، اصلا منظورم افراد منزل‌تان نیستند، کسی هم در غیاب شما به خانه‌تان نیامده و دوربینی نصب نکرده. در واقع این خود شما هستید که این دوربین را نصب کرده‌اید.

ادامه مطلب ...

جیمیل‌تان هک شده؟ دوستان‌تان مقصرند!

در یک روز معمولی احتمال لو رفتن یک حساب جی‌میل، ۹ در یک میلیون است. اما وقتی این اتفاق بیفتد، پروسه لو رفتن‌ها خیلی سریع و مانند یک دومینو اتفاق می‌افتد.

اگر جی‌میل‌تان هک شده است می‌توانید قبل از هرچیز دوستان‌تان را متهم کنید که آن‌ها کوتاهی کرده‌اند.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: بر اساس مطالعه‌ای که از سوی گوگل انجام شده است، اگر یکی از کانتکت‌های جی‌میل شما هک شده باشد احتمال هک شدن جی‌میل شما نیز ۳۶ برابر افزایش پیدا می‌کند.

در یک روز معمولی احتمال لو رفتن یک حساب جی‌میل، ۹ در یک میلیون است. اما وقتی این اتفاق بیفتد، پروسه لو رفتن‌ها خیلی سریع و مانند یک دومینو اتفاق می‌افتد. کلاهبرداران به سرعت در حساب شما در حال گردش خواهند بود.

کلاهبرداران در پنج کشور متمرکز شده‌اند. اکثر آن‌ها در چین، ساحل عاج، مالزی، نیجریه و آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند. اما قربانیان این کلاهبرداران در تمام جهان هستند و حساب کاربری و پسورد جی‌میل آن‌ها را می‌دزدند.

ادامه مطلب ...

نمونه‌ی مشابه پهپاد آمریکایی RQ 170 ساخته شده توسط متخصصان کشورمان به پرواز درآمد

پهپاد آمریکایی RQ170 پهپاد آمریکایی RQ170

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده‌ی نیروی هوایی سپاه پاسداران در حاشیه یادواره‌ی شهدای موشکی سپاه از به پرواز درآمدن نمونه‌ی ایرانی پهپاد آمریکایی RQ 170 خبر داد. پهپاد RQ 170، سال ۱۳۹۰ پس از ورود به خاک ایران، به زمین نشانده شد.

ادامه مطلب ...