تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

احتمال درگیری سایبری در پاسخ به شلیک موشکی کره شمالی

با شلیک موشک‌های کره شمالی، ترزا می ممکن است مخالفتی با اقدام نظامی یا حمله سایبری نداشته باشد.
 

در صورتی که کره شمالی، در ادامه اقدامات «غیرقانونی» و تحریک‌آمیز خویش، شلیک موشک را متوقف نسازد، ترزا می، احتمال جنگ سایبری یا حتی شرکت در اقدام نظامی علیه کره شمالی را نادیده نمی‌گیرد.

خانم می، صبح چهارشنبه در حالی وارد ژاپن شد که بحران ناشی از شلیک موشک توسط کره شمالی تشدید شده بود. در این دیدار، ترزا می درباره نوع واکنش مناسب به اقدام کره شمالی، با نخست‌وزیر ژاپن، شینزو آبه، به طور مفصل گفتگو خواهد کرد.

خانم می پیغامی برای رئیس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ داشت و قاطعانه اعلام کرد که این وظیفه جین‌پینگ است که کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی را مهار کند. او گفت چین که این قدرت را دارد که در صورت تمایل، آقای کیم را از قدرت کنار بزند، باید «هر کاری که می‌تواند» انجام دهد تا کره شمالی از شلیک موشک‌های بعدی خودداری کند.

 

روز سه‌شنبه، پیونگ‌یانگ موشکی را شلیک کرد که از فراز ژاپن گذشت و در اقیانوس آرام فرود آمد. این موشک موجب فعال شدن سامانه هشدار جی شد که به مردم ژاپن هشدار می‌دهد تا پناه بگیرند.

رئیس‌جمهور امریکا، دونالد ترامپ صریحاً هشدار داده است که در برخورد با کره شمالی، تمام گزینه‌ها روی میز است. در جریان پرواز شبانه خانم می به شهر اوساکای ژاپن، خبرنگاران چهار بار از او درباره پیوستن احتمالی به اقدام نظامی علیه نظام کیم سؤال کردند. او هر بار از ارائه پاسخ صریح به این پرسش خودداری کرد. خانم می احتمال جنگ سایبری را هم رد نکرد.

منبعی در وایت‌هال امریکا، حتی این احتمال را مطرح کرد که جنگ سایبری ممکن است همین الان هم در گرفته باشد:

«اگر هم وارد جنگ سایبری شده باشیم، مطمئن باشید که به شما نمی‌گفتیم.»

خانم می افزود:

«اقدامات کره شمالی غیرقانونی است، اقداماتی است که به شدت تحریک‌کننده است، وحشتناک و بی‌سابقه است، به همین دلیل است که تلاش‌های خود و شرکای بین‌المللی را دوچندان کرده‌ایم تا برای متوقف ساختن اقدامات غیرقانونی کره شمالی بر این کشور فشار وارد کنیم.»

وی تأکید کرد:

«چین نقشی کلیدی در این زمینه دارد... این را به رئیس‌جمهور شی گفته‌ام، می‌دانم که دیگران هم گفته‌اند، به گمان ما چین نقشی مهم می‌تواند ایفا کند و این کشور را تشویق می‌کنیم تا برای وارد آوردن فشار به کره شمالی و توقف شلیک‌ها هر کاری می‌تواند انجام دهد.»

خانم می اضافه کرد:

«انگلیس به اعمال تحریم‌های بیشتر و تحولی که چین می‌تواند پدید آورد، می‌اندیشد. چین را بازیگری مهم در این میدان می‌دانیم

ترزا می، در سفر سه روزه خود به ژاپن، دومین رهبر ارشد خارجی خواهد بود که در جلسه شورای امنیت ملی این کشور حاضر می‌شود. خانم می در این جلسه، با شینزو آبه و مشاورانش گفتگو خواهد کرد.

یکی از اهداف مهم این سفر، تقویت همکاری انگلیس با ژاپن در زمینه مسائل امنیتی و دفاعی است و خانم می فردا سوار ناو هواپیمابر ایزومو (Izumo) می‌شود که گل سرسبد نیروی دریایی ژاپن محسوب می‌شود. قرار است کارکنان نظامی ژاپنی و انگلیسی این ناو با ترزا می دیدار کنند.

ترزا می اظهار داشت:

«رابطه انگلیس و ژاپن، رابطه مهم و دیرینه‌ای است. ژاپنی‌ها نزدیک‌ترین شریک ما در آسیا هستند و در انتظار فرصتی هستم تا درباره تعدادی از موضوعات با آنها گفتگو کنم؛ موضوعاتی که مطمئناً مسائل تجاری را در بر می‌گیرد و علاوه بر آن، پایه‌ریزی همکاری‌های امنیتی و دفاعی را نیز شامل می‌شود.»

دیدار نخست‌وزیر انگلیس پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان ملل، شلیک موشکی کره شمالی را محکوم کرد و از کره شمالی خواست به برنامه تسلیحاتی خود پایان دهد تا در عوض، هر گونه تهدید به اعمال تحریم‌های جدید علیه این رژیم به تعویق افتد.

نیکی-هیلی

نیکی هیلی، سفیر دائم امریکا در سازمان ملل

سفیر دائم امریکا در سازمان ملل، نیکی هیلی (Nikki Haley)، اظهار داشت:

«اقدامی جدی باید صورت گیرد».

او درباره این که این اقدام جدی چه اقدامی است، سخنی نگفت.

 سفیر انگلیس، متئو رایکرافت (Matthew Rycroft)، پیشنهاد کرد که اعضای سازمان ملل باید به تشدید تحریم‌ها بیندیشند.

کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که شلیک موشک بالستیک میان‌برد، واکنشی به رزمایش‌های نظامی امریکا و کره جنوبی بوده و نخستین گام از اقدام نظامی در اقیانوس آرام است که قلمروی گوام را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، آقای کیم با صدور دستور شلیک از پایتخت کره شمالی، اعلام کرد که برای هدف گرفتن اقیانوس آرام، رزمایش‌های بیشتری باید برگزار شود. این خبرگزاری به نقل از آقای کیم آورده است:

«شلیک این موشک بالستیک، همانند یک جنگ واقعی، اولین گام از عملیات نظامی ارتش خلق کره در اقیانوس آرام است و پیش درآمدی معنادار برای بازداشتن گوام محسوب می‌شود.»

کره شمالی در اوایل ماه جاری تهدید کرد که چهار موشک به دریای نزدیک گوام شلیک خواهد کرد. پس از آن که دونالد ترامپ اعلام کرد که کره شمالی، در صورت تهدید کردن امریکا، با «آتش و خشم» رو‌به‌رو خواهد شد، حضور نظامی امریکا در گوام افزایش یافت.

شورای امنیت در بیانیه‌ای که به امضای 15 عضو این شورا رسید، اعلام کرد که «اهمیت حیاتی» دارد که کره شمالی برای کاهش تنش‌ها اقدامات فوری و عینی انجام دهد و از تمام کشورها درخواست کرد که تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ را اجرا کنند.

در هر حال، در بیانیه پیشنهادی امریکا که مورد اجماع قرار گرفت، خبری از تحریم‌های جدید علیه کره شمالی نبود. ویلیام هیگ (William Hague)، وزیر خارجه سابق انگلیس اظهار داشت که انگلیس باید آماده اقدام نظامی احتمالی علیه کره شمالی باشد. او به بی‌بی‌سی گفت:

«گمان نمی‌کنم انگلیس، نقشی اصلی در هر نوع اقدام نظامی داشته باشد اما از آنجا که هر نوع اقدام نظامی در این تنش، تبعات وحشتناکی خواهد داشت، باید آمادگی داشته باشیم. این مسئله احتمالاً راه‌حل نظامی نداشته باشد چرا که جنگ در شبه‌جزیره کره ممکن است به مرگ میلیون‌ها تن بینجامد. چنین جنگی بدترین حادثه بعد از جنگ جهانی دوم خواهد بود.»

هیگ، هشدار «آتش و خشم» ترامپ را «اشتباه» دانست.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.