تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

امنیت واتس‌اپ مورد تایید اسنودن

واتس‌اپ ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در فوریه گذشته توسط فیس‌بوک خریداری شد.

امنیت اپلیکیشن واتس‌اپ هفته گذشته ارتقا پیدا کرده و از روز سه‌شنبه اجرایی شده است. در این آپدیت پیام‌های ارسالی از طریق واتس‌اپ با سیستم (end-to-end) رمزگذاری شده است.

به گزارش تکنـــــــــــــــــازدانلود: این بدین معنی است که فقط فرستنده و گیرنده پیام می‌توانند پیام‌ها را بخوانند و واتس‌اپ هم نمی‌تواند آنها را رمزگشایی کند. واتس‌اپ این ارتقا امنیتی را در همکاری با “Open Whisper Systems” (کدهای متن باز) انجام داده است.

نکته مهم این است که سیستم امنیتی جدید تنها برای کاربران اندروید قابل استفاده است و به شکل خودکار فعال شده است. احتمالا پروتکل رمزگذاری شرکت “Open Whisper Systems” به زودی برای دیگر سیستم‌ها چون iOS به اجرا در خواهد آمد.

 

واتس‌اپ ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در فوریه گذشته توسط فیس‌بوک خریداری شد. اما شرکت Open Whisper” “Systems چندین اپلیکیشن بسیار امن چون “TextSecure” برای اندروید، “RedPhone” برای تماس‌های امن اندروید و “Signal” برای تماس های iOS را عرضه کرده است. اپلیکیشن‌هایی که حتی اسنودن آنها را به کار برده و تایید کرده است.

Whatsapp update1 امنیت واتس‌اپ مورد تایید اسنودن

شرکت “Open Whisper Systems” در سال ۲۰۱۱ توسط توییتر خریداری شد و سیستم جدیدی را راه‌اندازی کرد که اپلیکیشن‌های تماس‌ و پیام‌ را رمزگذاری کرده و همه آنها اپن سورس “Open Source” خواهد بود.

انتقاد‌ها به واتس‌اپ طی سال‌های گذشته به خاطر عدم رعایت مسائل امنیتی بسیار زیاد بوده است اما حالا آغاز به همکاری با شرکت “Open Whisper Systems” امنیت‌ آن را تا سطح بسیار بالایی افزایش خواهد داد.

نسخه قابل دانلود در گوگل‌پلی برای اندروید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.