تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

تماشا کنید: برای باقی ماندن روی آب، باید با چه سرعتی دوید؟

دویدن روی آب

مطمئنا تا حال داستان‌هایی را در مورد راه‌ رفتن انسان‌ها روی آب شنیده‌اید که اغلب درون‌مایه‌ای ماورایی داشته و به‌نوعی انسان‌های معمولی از انجام چنین کاری عاجزند. اما آیا این موضوع از منظر علم فیزیک ممکن است؟ با ما همراه باشید تا به بررسی آن بپردازیم.

ادامه مطلب ...

گرگ دهان این مرد را خورد (تصاویر 18+)

«وو ژیویو» در 11 سالگی هدف حمله گرگ قرار گرفت و دهانش از شکل افتاد. این اتفاق زندگی او را نابود کرد؛ او فقط غذای مایع می خورد، هیچ وقت به مدرسه نرفت، هیچ وقت ازدواج نکرد و کاری هم پیدا نکرد. حالا پزشکان چینی می خواهند با یک جراحی دشوار، دهان این مرد 65 ساله را ترمیم کنند.

این جراحی با حضور حدود 20 دکتر با 10 تخصص مختلف انجام می شود. در عمل اول، لب های او و عضلات صورتش که نابود شده اند، ترمیم می شوند و در جراحی دوم که 6 ماه بعد انجام می شود، دندان های او درست می شوند.

 گرگ دهان این مرد را خورد (تصاویر 18+)

ادامه مطلب ...

تحقیقات جدید تاثیر منفی امواج حاصل از ابزار‌های الکترونیک بر پرندگان را تایید کرد

  تاثیر امواج بر جهت‌یابی پرندگان

تیمی از محققان در دانشگاه اُلدن‌برگ آلمان با انجام تحقیقاتی، نظریه‌های مطرح شده در مورد تاثیر منفی و تداخل امواج الکترومغناطیس حاصل از فعالیت‌ها و تجهیزات الکترونیکی انسان‌ها را روی توانایی جهت‌یابی پرندگان تایید کردند. با تکنــــــــــــــازدانلود همراه باشید.

ادامه مطلب ...

یافتن راهی برای چسبیدن، این بار همچون صدف

یافتن راهی برای چسبیدن، این بار همچون صدفاگر جسمی را در آب‌های اقیانوسی رها کنید پس از مدتی صدف‌ها با چسبیدن بر سطح آن پوششی سخت و صدفی پدید می‌آوردند در حالیکه چسباندن چیزی در زیر اب به کمک چسب‌های مصنوعی معمول تقریبا ناممکن است. گویا صدف‌ها رازی را می‌دانند که ما از آن ناآگاهیم! راز چسبیدن در زیر آب!

ادامه مطلب ...

دستکاری مطالب وب برای تغییر عقاید و افکار عمومی

اینکار توسط سازمان سرویسهای مخفی بریتانیا انجام میشود.

به نقل از نومراما, اسنادی که توسط ادوارد اسنودن ربوده شده و بتازگی فاش شده اند نشان میدهند که سرویسهای مخفی از اینترنت برای تغییر عقاید و افکار عمومی استفاده میکنند و برای اینکار از روشهائی استفاده میکنند که گاهی فراتر از خط قرمز میرود.

تکنــــــــــــــازدانلود: به نقل از نومراما, Glenn Greenwald, روزنامه نگاری که اکثر اطلاعات به دست امده توسط ادوارد اسنودن را فاش کرده, اخیرا اسناد جدیدی که به تاریخ سال ۲۰۱۲ میباشند و در مورد فعالیتهائی است که در انها از روشهای تاثیر روانی استفاده میشود را فاش ساخته است. اینکار توسط سازمان سرویسهای مخفی بریتانیا انجام میشود.

این سازمان بخشی به نام Threat Research Intelligence دارد که جعبه ابزاری که جاسوسان میتوانند برای تغییر افکار و عقاید جمعی و یا بدنام کردن هدفی استفاده کنند را در اختیار انان قرار داده است.

ادامه مطلب ...

۲۰ میلیون دانلود تحت تاثیر آسیب پذیری های پلاگین وردپرس

به مدیران شبکه توصیه می شود تا پلاگین های وردپرس را به آخرین نسخه آن به روز رسانی نمایند.

یک آسیب پذیری جدید در پلاگین WPTouch وردپرس، پلاگین های دانلود شده فعال که توسط میلیون ها کاربر وردپرس استفاده می شود را تحت تاثیر قرار می دهد.

تکنـــــــــــــــازدانلود: به نقل از ماهر, از ماه می، شرکت امنیتی Sucuri چندین حفره امنیتی جدی را در پلاگین های ورد پرس شناسایی کرده است. اگر شما کاربر وردپرس هستید . از پلاگین ها آن استفاده می کنید، بهتر است در اسرع وقت آن ها را به روز رسانی نمایید.

تمامی آسیب پذیری ها در نسخه های جدید هر پلاگین اصلاح شده اند. برخی از این آسیب پذیری ها به مهاجم اجازه می دهد تا از وب سایت شما به عنوان واسطی برای ارسال هرزنامه، میزبانی بدافزار و آلوده کردن وب سایت های دیگر استفاده نماید.

به مدیران شبکه توصیه می شود تا پلاگین های وردپرس را به آخرین نسخه آن به روز رسانی نمایند. آخرین نسخه پلاگین های آُسیب پذیر عبارتند از: WPTouch نسخه ۳٫۴٫۳،Disqus نسخه ۲٫۷۷، All In One SEO Pack نسخه ۲٫۲٫۱ و MailPoet Newsletters نسخه ۲٫۶٫۹٫

آخرین آسیب پذیری کشف شده در پلاگین WPTouch تلفن همراه، به مهاجمان اجازه می دهد تا فایل های PHP مخرب را بدون نیاز به حق دسترسی ادمین بر روی سرور هدف آپلود نمایند.

ادامه مطلب ...

آسیب پذیری ۷۲ درصد سایت‌های اینترنتی در مقابل دزدی اطلاعات شخصی و بانکی

به نظر می‌رسد اطلاعات شخصی افراد به طور جدی در خطر بوده و این تهدید اصلا شوخی نیست و همان‌قدر که برای اشخاص عادی مشکل‌زاست برای شرکت‌ها نیز دردسرآفرین است.

به نظر می‌رسد با همه اطمینانی که برخی سایت‌های اینترنتی و سازمان‌ها به کاربران‌شان می‌دهند، موضوع جنایت‌های سایبری چنان جدی است که تقریبا دامن‌گیر همه می‌شود.

تکنــــــــــــــــــــازدانلود:براساس آخرین بررسی انجام شده ۷۲ درصد سایت‌های اینترنتی در مقابل دزدی اطلاعات شخصی و بانکی افراد آسیب‌پذیر هستند.

دزدی اطلاعات اشخاص و شرکت‌ها در چند ماه گذشته گستردگی و تنوع فراوانی یافته است.

براساس تحقیقی که از سوی موسسه HTTPCS صورت گرفته، هویت افراد و مشخصات بانکی یا پستی افراد در ۷۲ درصد از سایت‌ها قابل دسترسی و دزدیده شدن است، همچنان که اطلاعات ۱/۳ میلیون نفر از کاربران در سایت Orange دزدیده شده است.

  ادامه مطلب ...

هک شدن بزرگترین سایت کوتاه کننده لینک در اسرائیل

این سرویس‌ها با نام URL shortener در دنیای اینترنت فراگیر شدند.

یکی از سایت های کوتاه کننده لینک در اسرائیل مورد حمله هکری قرار گرفت و هک شد.

به گزارش تکنـــــــــــــــــــازدانلود: سایت کوتاه کننده لینک یا URL shortener اسرائیلی به آدرس laco.li توسط هکری با نام مستعار M@RAZ ALI مورد نفوذ قرار گرفت و دیفیس شد.

این سایت ها زمانی استفاده می شوند که آدرسهای صفحات وب گاهی به قدری طولانی شود که نمایش مستقیم آدرس در مطلب باعث کاهش زیبایی مطلب میشود. با استفاده از سایت های کوتاه کننده آدرس به راحتی میتوانید از آدرسهای طولانی، آدرسهای کوتاه و ماندگار در ذهن بسازید. این سرویس‌ها با نام URL shortener در دنیای اینترنت فراگیر شدند.

ادامه مطلب ...

پرواز نکردن شاهین یک پادشاه (داستانک)

 
Shahin پرواز نکردن شاهین یک پادشاه (داستانک)

 

پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد و آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند.

یک ماه بعد مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهین ها تربیت شده و آماده شکار است اما نمی دانم چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه ای قرار داده تکان نخورده است ؟
این موضوع کنجکاوی پادشاه را برانگیخت و دستور داد تا پزشکان و مشاوران دربار کاری کنند که شاهین پرواز کند اما هیچکدام نتوانستند. روز بعد پادشاه دستور داد تا به همه مردم اعلام کنند که هرکس بتواند شاهین را به پرواز درآورد پاداش خوبی از پادشاه دریافت خواهد کرد. صبح روز بعد پادشاه دید که شاهین دوم نیز با چالاکی تمام در باغ در حال پرواز است. پادشاه دستور داد تا معجزه گر شاهین را نزد او بیاورند.

ادامه مطلب ...

کشورهایی که نقشه گوگل مرز آن‌ها را از قلم انداخت!

 
کشورهایی که نقشه گوگل مرز آن‌ها را از قلم انداخت!

نقشه گوگل کاربردهای زیادی دارد، از پیدا کردن خانه مادر بزرگه تا سفر به دور دنیا! با این حال بعضی‌ها این سرویس را به اتهام‌های مختلفی از جمله جاسوسی برای دولت‌ها متهم می‌کنند؛ گرچه گوگل ترجیح می‌دهد خود را از چنین منازعاتی دور نگه دارد. این بار حس کنجکاوی باعث شده تا با دقت بیشتری به نقشه‌هایی که گوگل در اختیارمان قرار داده بنگریم، شاید چیزی از قلم افتاده باشد!

ادامه مطلب ...

یک میلیون App مخرب در کمین کاربران Android

گرچه بیشتر Appهای جعلی بر روی سایت های فروشگاهی گمنام یا سایت های متفرقه عرضه می شوند که فاقد مراقبت های امنیتی لازم هستند، ولی سایت های معتبری نظیر Google Play Store نیزگهگاه پخش کننده این نوع نرم افزارهای جعلی و مخرب بوده اند.

نرم افزارهای کاربردی (App) که در ظاهر نسخه های اصل و رسمی هستند ولی در واقعیت برای سرقت اطلاعات کاربران طراحی شده اند، میلیونها کاربر دستگاه های Android را هدف قرار داده اند.

تکنــــــــــــــــــــــــازدانلود:طبق گزارش جدیدی که از سوی شرکت امنیتی Trend Micro منتشر شده است، صدها هزار App جعلی از طریق سایت های فروشگاهی به کاربران Android عرضه می شود، بدون آنکه نظارت جدی و متمرکزی بر انتشار آنها وجود داشته باشد. برخی از این محصولات جعلی از طریق سایت های معتبری نظیر Google Play Store ارائه می گردند.

در تحقیقات Trend Micro، تعداد ۵۰ نرم افزار برتر و محبوب در سایت Google Play Store انتخاب شده و سپس به دنبال نسخه های جعلی و تقلبی آنها بر روی اینترنت جستجو شد. ۷۷ درصد از این نرم افزارها دارای نسخه های جعلی بودند. اغلب نسخه های جعلی در ظاهر کاملا شبیه نسخه اصلی هستند و حتی عملکرد مشابهی نیز دارند. ولی نسخه های جعلی دارای امکانات مخرب نیز می باشند.

ادامه مطلب ...

Project Zero؛ مبارزه جدید Google با جرائم سایبری

نیروی ویژه Project Zero بر روی فعالیت ها و روش های مجرمان سایبری تحقیق کرده و علاوه بر آن، راه های مقابله با این نوع اقدامات مخرب را تهیه و در اختیار عموم قرار خواهد داد.

پس از کشف نقطه ضعف “خونریزی قلبی” (Heart-Bleed) در نرم افزار OpenSSL، اکنون شرکت Google تصمیم گرفته تا با راه اندازی یک نیروی ویژه به طور جدی تر به دنبال کشف و شناسایی نقاط ضعف امنیتی در نرم افزارهای تحت وب برود.

تکنـــــــــــــــــــــــازدانلود: این نیروی ویژه که Project Zero نامگذاری شده است، سعی در شناسایی فعالیت ها و روش های مخرب مجرمان سایبری خواهد داشت تا شاید بتواند حملات سایبری هدفمند را کاهش دهد. در اطلاعیه Google آمده است که کاربران باید بتوانند با آسایش از اینترنت استفاده کنند، بدون اینکه هراس و نگرانی داشته باشند که مجرمان سایبری یا دولتهای متخاصم از نقاط ضعف ناشناخته در نرم افزارهای تحت وب سوء استفاده می کنند تا کامپیوتر آنها را آلوده سازند، اطلاعات شخصی آنها را سرقت کنند و یا فعالیت های آنها را بر روی اینترنت تحت نظر داشته باشند.

چند ماه قبل، یک کارشناس امنیتی Google نقطه ضعف “خونریزی قلبی” را در نرم افزار رمزنگاری OpenSSL کشف و شناسایی کرد. این نقطه ضعف میلیونها سرور تحت وب را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده بود. اکنون Google تصمیم دارد تا بر روی فعالیت های کارشناسی مشابهی که باعث کشف ضعف “خونریزی قلبی”شد، سرمایه گذاری کند. شرکت Google گروه Project Zero را با انتخاب تعدادی از کارشناسان امنیتی فعلی خود به راه انداخته است ولی تصمیم دارد که نیروهای ماهر و متخصص بیشتری را برای فعالیت در این گروه استخدام کند.

ادامه مطلب ...

اسنودن در حال ساخت برنامه ارتباطی رمزنگاری شده برای خبرنگاران

اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاگر سایبری گفته است بر روی برنامه ویژه کارمی کند تا اطلاعات فردی و حرفه ای مانند فعالیت خبرنگاران از دسترسی عمومی و سازمانهای اطلاعاتی به دور باشد.

اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاگر سایبری گفته است بر روی برنامه ویژه کارمی کند تا اطلاعات فردی و حرفه ای مانند فعالیت خبرنگاران از دسترسی عمومی و سازمانهای اطلاعاتی به دور باشد.

تکنـــــــــــــــــازدانلود: ادوارد اسنودن می گوید، افشای عملیات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا بدین معنی است که مسئولان حفاظت از اطلاعات محرمانه باید فورا تدابیر امنیتی را ارتقا بخشند.

روزنامه گاردین در شماره امروز خود در اینترنت گزارش داد: ادوارد اسنودن (پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشا کننده فعالیتهای جاسوسی جمعی این آژانس) از وکلا، روزنامه نگاران، پزشکان، حسابداران، کشیشان و دیگرانی که مسئول حفاظت از اطلاعات محرمانه اند،‌ خواست با توجه به افشای عملیات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) تدابیر امنیتی را فورا ارتقاء‌ بخشند.

اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاگر سایبری گفته است بر روی برنامه ویژه کارمی کند تا اطلاعات فردی و حرفه ای مانند فعالیت خبرنگاران از دسترسی عمومی و سازمانهای اطلاعاتی به دور باشد.

وی اکنون به دنبال حامی مالی برای آغاز به کار می باشد. وی معتقد است که سیستمهای الکترونی موجود که خبرنگاران تا حدودی دارای پیچیدگی می باشد که با کوچکترین اشتباه خبرنگار اطلاعات محرمانه خود را ناخودآگاه در اختیار افراد غیرخودی قرار می دهد.

وی در مصاحبه با گاردین در مسکو گفت که صاحبان حرفه های مختلف در عمل به تعهداتشان در قبال موکلان، منابع (خبری)، بیماران و مذهبیون… قصور می کنند و این چالشی جدید در جهان است.

ادامه مطلب ...

هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۹۵ سرنشین در مرز اوکراین و روسیه سقوط کرد

سقوط هواپیمای مسافربری مالزی 

هواپیمای مسافری مالزی با ۲۹۵ سرنشین نزدیک مرز اوکراین و روسیه سقوط کرد، رویترز گزارش کرده که شاید این هواپیما به دلیل اصابت موشک منهدم شده باشد.

ادامه مطلب ...