تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

احتمال نقش حملات سایبری در تصادفات اخیر ناوهای نیروی دریایی ایالات‌متحده

با بروز دومین تصادف ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات‌متحده، تحقیقات در مورد احتمال وقوع حمله‌ی سایبری به سیستم‌های این ناوگان، آغاز شده است.

به گزارش تکنـــــــــــــــازدانلود: دریاسالار ریچاردسون (John Richardson)، یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا، دیروز، در 21 اوت، پس از حادثه‌ی برخورد ناو جان مک‌کین (USS John S. McCain)، با یک فروند نفت‌کش، در نزدیکی سواحل سنگاپور، خواستار آغاز تحقیقات سریع و دقیق، در مورد این حادثه، شد.

تصادف ناو جان مک‌کین، دومین حادثه‌ی دریایی در هفته‌های اخیر، به شمار می‌رود. حدود دو ماه پیش نیز، ناو فیتزجرالد (USS Fitzgerald) در حالی که با پایگاه خود در ژاپن حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله داشت با یک کشتی باربری غول‌پیکر فیلیپینی برخورد کرد و از پهلو دچار آسیب شدید شد.

 

ریچاردسون با دستور توقف موقت همه‌ی عملیات و فعالیت‌های نیروی دریایی آمریکا، خواستار بررسی همه‌ی احتمالات موجود پیرامون علت وقوع این حادثه، شده است. وی در توییتی که دیروز در این مورد منتشر کرد، وقوع حمله‌ی سایبری به این ناوگان را یکی از قوی‌ترین احتمالات موجود، در این پرونده دانست.

رهبری تحقیقات در این مورد را دریادار فیل دیویدسون (Phil Davidson)، بر عهده خواهد داشت.

ریچاردسون با اشاره به فقدان شواهد کافی مبنی بر وقوع حمله‌ی سایبری، ادامه‌ی روند تحقیقات در این مورد را امری الزامی دانست. برخی از متخصصان و کارشناسان امنیت سایبری، احتمال نفوذ هکرها به شبکه‌ی زیرساختی این ناوگان را بسیار قوی می‌دانند.

نقش-حملات-سایبری-تصادفات-ناوهای-نیروی-دریایی-ایالات‌متحده

جف استاتزمن (Jeff Stutzman)، کارشناس سابق حوزه‌ی جنگ اطلاعات نیروی دریایی این کشور، در این مورد می‌گوید: «با توجه به امکانات پیشرفته و نیروی کافی مستقر بر روی ناو، قطعاً خطای انسانی تنها دلیل وقوع این حادثه، نبوده است.»

ایتای گلیک (Itay Glick)، مؤسس شرکت امنیت سایبری وتیرو (Votiro)، طی مصاحبه‌ای در مورد این حادثه، احتمال هک شدن سامانه‌های راداری ناو مک‌کین را بسیار قوی دانست. گلیک که پیش‌ازاین در واحد عملیات سایبری آژانس اطلاعاتی اسرائیل نیز مشغول به کار بوده است، کشورهای روسیه و چین را متهمان اصلی حمله‌ی احتمالی، اعلام کرد.

این حادثه، 4 مجروح بر جای گذاشت و 10 نفر از ملوانان نیروی دریایی نیز، در طول این حادثه، مفقود شده‌اند. جستجوی نیروهای آمریکا برای یافتن مفقودان با همکاری کشورهای سنگاپور، مالزی و اندونزی، همچنان ادامه دارد. در حادثه‌ی برخورد ناو فیتزجرالد، در روز 17 ژوئن نیز، 7 نفر از نیروهای آمریکایی، غرق‌ شده بودند.


 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.