تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

کره شمالی به تهدیدات نظامی آمریکا، پاسخ سایبری می‌دهد

کره شمالی-به-تهدیدات-نظامی-آمریکا-پاسخ-سایبری-می‌دهد

به گزارش کارگروه حملات سایبری تکنــــــــــــازدانلود؛ کارشناسان امنیتی آمریکایی معتقدند هکرهای مرتبط با کره شمالی، پیمانکاران نظامی آمریکایی را هدف حملات سایبری قرار می‌دهند. این حملات، شرکت‌هایی را هدف قرار داده که در زمینه سامانه‌های دفاع موشکی و نصب آن‌ها در کره جنوبی، فعالیت می‌کنند. به گزارش شرکت امنیت سایبری پالو آلتو، بعد از افزایش تنش‌ها بین دو کشور کره شمالی و آمریکا و تهدید دو کشور به پاسخ‌گویی متقابل، حملات سایبری طرف کره‌ای، افزایش قابل‌توجهی یافته است. تنش در روابط بین دو کشور، بعد از آزمایش‌های موشکی کره شمالی در چند ماه اخیر، به بالاترین میزان خود رسیده و بروز یک تنش نظامی، در صورت ادامه روند موجود، دور از انتظار نخواهد بود.

در گزارشی که پالو آلتو در این زمینه منتشر کرد، به این نکته اشاره شده است که هکرهای مورد حمایت کره شمالی، از ابزارهایی استفاده می‌کنند که پیش‌تر، توسط گروه هکری لازاروس، منتسب به کره شمالی، مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این گروه هکری، یک گروه منتسب به دولت کره شمالی است و پیش‌تر، متهم به انجام حملات مشهوری، از جمله حمله به شرکت آمریکایی سونی پیکچرز شده بود.

بر اساس گزارش منتشر شده در این رابطه، هکرها با ارسال فایل‌هایی به کارکنان آمریکایی شرکت‌های معتبر، کاربر را فریب داده و او را به باز کردن آگهی ترغیب می‌کنند.

البته این حجم از اتهامات از جانب آمریکا علیه کره شمالی، همواره با اماواگرهای فراوانی نیز همراه می‌شود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، حملاتی که آمریکا انجام آن‌ها را به دولت کره شمالی نسبت می‌دهد، بسیار فراتر از توان هکرهای کره شمالی است و هکرهای این کشور، نه توان و نه تجهیزات لازم برای انجام این حمله را در اختیار ندارند. بااین‌حال، اتهام زنی به دولت کره شمالی درزمینه حملات سایبری، به رویه رایج آمریکا و بسیاری از هم‌پیمانان این کشور، نظیر کره جنوبی تبدیل شده است.
 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.