تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

RedHack با هک شرکت برق ترکیه,بدهی قبض‌های مردم را پاک کردند

رد هک یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های هکر سیاسی است که از سال ۱۹۹۷ فعالیت‌ می‌کند و در مقایسه با گروه‌هایی مانند Anonymous، معمولاً ادعاهای سطحی مطرح نمی‌کند.

هکتیویسیت‌های گروه رد هک در اعتراض به قطع چند هزار اصله درخت زیتون برای ساخت نیروگاه برق و بی‌اعتنایی دولت به تظاهرات روستاییان، وارد سیستم‌های شرکت انتقال برق ترکیه شده و هزاران قبض برق را پاک کردند.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: هفته گذشته هکتیویست‌های رد هک RedHack در واکنش به بی‌عدالتی در برخورد با ساکنان یک روستا در ترکیه، شرکت انتقال برق این کشور را هک کرده و قبض‌های بدهی شهروندان به این شرکت را به ارزش یک و نیم میلیون لیر ترک (تقریباً معادل ۶۷۰ هزار دلار آمریکا) پاک کردند.

به گزارش دیلی‌دات، گروه کولین که روابط تنگاتنگی با دولت کنونی ترکیه دارد، با حمایت محافظان شخصی، برای ساخت یک نیروگاه برق علیرغم مقاومت روستاییان، ۶۰۰۰ درخت زیتون را قطع کرد.

این درختان که برخی ۸۵ تا ۱۰۰ سال عمر داشتند، رگ حیات ۴۰۰ خانواده روستایی یرجا در مانیسای ترکیه بودند؛ همان مکانی که ماه مه گذشته ۳۰۰ کارگر طی حادثه انفجار معدن در آن‌جا کشته شدند. در واقع، گفته می‌شود که قطع درختان علاوه بر آثار سوء محیط زیستی، روستاییان را به سوی کارهای خطرناک در معدن‌های غیراستاندارد سوق می‌ده

کدخدای ده به المانیتور گفته بود: «برخی از ما ممکن است برای نان شب محتاج بمانیم اما با رفتن به معادن در زیر زمین، جان خود را به خطر نخواهیم انداخت».

بر طبق این گزارش، گروه کالین بدون اعتنا به تظاهرات ۵۲ روزه مردم و در حالی که موضوع در دادگاه‌ها تحت بررسی بود، درختان را قطع کرد. ۱۰ ساعت پس از قطع شش هزار درخت، دستور رسید که گروه کالین باید عملیات خود را متوقف کند!

به هر روی گروه رد هک برای حمایت از این کشاورزان، وب‌سایت تیاش را هک کرد و پس از پاک کردن قبوض برق، در توییتر خود نوشت: «ما این عمل را به روستاییان یرجا تقدیم می‌کنیم. برای کسانی که در والده‌باغ مقاومت می‌کنند و آن‌ها که می‌دانند چیزهایی مهم‌تر از پول و مقام در این زندگی وجود دارد».

اندکی بعد، وزیر انرژی ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شد که سیستم شرکت انتقال برق این کشور اجازه نمی‌دهد هیچ قبضی به صورت دایمی پاک شود. یک سخن‌گوی رد هک در پاسخ به این سخنان، به دیلی‌دات گفت: «سیستم آن‌ها داغان شد، پسوردها عمومی شدند و مردم فایل‌ها و قبوض متعددی را پاک و برخی اطلاعات را عوض کردند. هدف اصلی ما این بود که ثابت کنیم سیستم‌شان نفوذ پذیر است و آن‌ها دست‌نیافتنی نیستند».

turkia redhack RedHack با هک شرکت برق ترکیه,بدهی قبض‌های مردم را پاک کردند

رد هک یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های هکر سیاسی است که از سال ۱۹۹۷ فعالیت‌ می‌کند و در مقایسه با گروه‌هایی مانند Anonymous، معمولاً ادعاهای سطحی مطرح نمی‌کند.

همچنین در واکنش به خبری مبنی بر اینکه حزب عدالت و توسعه در حال تحقیق است تا بداند چه کسانی در ترکیه از این اقدام حمایت کرده‌اند، رد هک در توییتر به طعنه نوشت: «تمام حساب‌هایی که در توییتر درباره رد هک نوشتند یا مقاومت را سازمان دادند، توسط رد هک هک شده‌اند» و در توییت دیگری نوشت: «حزب عدالت و توسعه می‌خواهد تحقیقات انجام دهد. ما تمامی توییت‌ها را پست کردیم و کامپیوتر هزاران تن از مردم را هک کردیم. بی‌گناهان را نگیرید! ما این‌جا هستیم».

تظاهرکنندگان ترک نیز در پاسخ و استقبال از این پیام، هشتگی را با عنوان #redhacktarafındanhacklendik (ما توسط رد هک هک شدیم) راه انداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.