تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

سرور دانشگاه علوم پزشکی تهران هک شد

هدف از این حمله هکری مشخص نیست.

سرور دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد نفوذ قرار گرفت و هک شد.

به گزارش  تکنــــــــــــــــازدانلود: ین سرور به آدرس IP ۱۹۴٫۲۲۵٫۲۲۰٫۶۷ توسط گروهی از هکرها مورد نفوذ قرار گرفت . در این سرور مجموعا ۵۷ سایت قرار داشت که همگی از زیردامنه های سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران به آدرس tums.ac.ir می باشند.

ادامه مطلب ...

هشدار : آلودگی GTA 5 به بدافزار سارق گذرواژه

 

چنانچه یکی از نسخه‌های آلوده را بارگیری و نصب کرده‌اید و توسط آن‌ها GTA V را بازی نموده‌اید، در رایانه‌ی خود به دنبال بدافزار بگردید و پرونده‌های مخربی را که پیدا می‌کنید حذف نمایید. سپس تمامی گذرواژه‌های خود را عوض کنید…

طرفداران بازی‌های رایانه‌ای که این روزها سرگرم GTA 5 هستند باید در مورد عدم نصب دو نسخه از این بازی محبوب که آلوده به بدافزار است نهایت هوشیاری را به خرج دهند.

به گزارش تکنـــــــــــــــــــازدانلود: از asis.io , با استناد به پیام‌هایی که در انجمن‌های گفت‌وگوی GTA در حال تبادل است، دو نسخه‌ی مورد بحث Angry Planes و No-Clip می‌باشند.

هر دو نسخه‌ی مذکور پرونده‌ای به نام fade.exe را، که در حال حاضر توسط بسیاری از ضدبدافزارها به عنوان یک برنامه‌ی مخرب شناسایی شده است، نصب می‌کنند.

ادامه مطلب ...

آیا امکان شنود از سیم‌کارت‌های ایرانی وجود دارد؟

مکان فنی چنین برنامه یا اپلیکیشنی بر روی گوشی‌های هوشمند وجود دارد. بسیاری از این برنامه‌ها به برخی واژه‌های خاص حساسیت نشان می‌دهند و هنگامی که متوجه حضور آن واژه‌ها در تلفن همراه گردند،

رخی اپراتورها می‌توانند نرم‌افزارهایی را پس از روشن‌کردن سیم‌کارت در گوشی‌های هوشمند فعال کنند. این برنامه‌ها، بحث هایی مبنی بر ورود اپراتورهای تلفن همراه به بحث شنودهای قانونی و غیرقانونی را ایجاد کرده‌اند.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود:  پیش از این، چندماه پیش بود که خبری با تیترِ “جاسوسی آمریکا و انگلیس از سیم‌کارت‌های ایرانسل” توسط سایت‌ها و خبرگزاری‌های ایرانی منتشر شد. این خبر واکنش تعداد زیادی از کاربران این اپراتور تلفن همراه و نمایندگان مجلس را برانگیخت. در پی انتشار این خبر مسئله امنیت سیم‌کارت‌ها مطرح شد و این‌که آیا چه کسی مسئول تامینِ این امنیت است؟ بنابر گفته کارشناسان حوزه فناوری و اطلاعات، متولی تامین امنیت شبکه‌های ارتباطی، سیستم‌های امنیتی کشورها هستند و اپراتورهای تلفن‌همراه، تنها ملزم به ایجاد سطح امنیت‌اند.

ادامه مطلب ...

حمله‌ی مجدد ارتش الکترونیک سوریه به واشنگتن‌پست

کارشناسان امنیتی می‌گویند اگرچه هیچ‌یک از داده‌های کاربران به سرقت نرفته و خیلی سریع جلوی ادامه‌ی روند حمله گرفته شده، اما تبعات آن می‌توانست بسیار وخیم‌تر باشد.

روز پنجشنبه، گروه نفوذگران ارتش الترونیک سوریه (SEA) به نسخه‌ی ویژه‌ی تلفن همراه وب‌گاه واشنگتن‌پست حمله کردند، در جریان این حمله ترافیک مربوط به این وب‌گاه به وب‌گاهی با پیام‌های ضدآمریکایی و ضدرسانه‌ای هدایت شد.

به گزارش تکنــــــــــــــــــــازدانلود: (SEA)، که به خاطر حملات مکرر به سازمان‌های رسانه‌ای، نظیر نفوذ سال ۲۰۱۳ به واشنگتن‌پست شهرت دارد، اخبار حمله‌ی اخیر خود را در قالب اسکرین‌شات‌هایی از صفحات وب مورد نفوذ در توییتر منتشر نموده است.

مدیر اطلاعاتی ارشد واشنگتن‌پست این حمله را تأیید کرده، به گفته‌ی وی این حمله صفحه‌ی خانگی ویژه‌ی تلفن همراه و بخش‌هایی از وب‌گاه تحت تلفن همراه این رسانه را تحت تأثیر قرار داده، اما او به CNN گفت که اوضاع سر و سامان گرفته و هیچ‌یک از اطلاعات کاربران آسیب ندیده است.

ادامه مطلب ...

رباتی که در ۳۰ ثانیه هر قفلی را باز می‌کند

با توجه به متن باز بودن این ربات طراحی و ساخت آن توسط دیگر افراد در صورت بهره مندی از دانش مربوطه به سادگی ممکن است.

ربات کومبو بریکر که با استفاده از یک چاپگر سه بعدی طراحی شده می تواند در عرض ۳۰ ثانیه ترکیب رمز مورد استفاده در هر قفلی را شناسایی کرده و آن را باز کند.

به گزارش تکنـــــــــــــــازدانلود: به نقل از سی نت، این ربات توسط سامی کامکار طراحی شده است. ربات مذکور مجهز به الگوریتم خاصی برای شناسایی ترکیب رمزی قفل های مختلف بوده و می تواند به سرعت احتمالات موجود در این زمینه را حدس بزند.

با توجه به متن باز بودن این ربات طراحی و ساخت آن توسط دیگر افراد در صورت بهره مندی از دانش مربوطه به سادگی ممکن است. این هکر و محقق امنیتی قبلا نیز طرح های مشابهی را در این زمینه به اجرا گذاشته و از جمله زنگ های در بی سیم را هک کرده است.

ادامه مطلب ...

آدرس‌های IP V4 آمریکا تابستان تمام می‌شود!

امروزه با توجه به افزایش پرشتاب اتصال انواع رایانه، چاپگر، کنسول بازی و دیگر وسایل برقی به اینترنت می توان انتظار داشت که مهاجرت به آدرس های آی پی نسخه شش شتاب روز افزودنی به خود بگیرد.

ایالات متحده اعلام کرده آدرس های آی پی نسخه چهار این کشور تابستان امسال به اتمام خواهد رسید، امری که سرویس دهندگان اینترنت در آمریکا را مجبور به مهاجرت به IPv6 خواهد کرد.

تکنــــــــــــــازدانلود: استفاده از آدرس های آی پی نسخه چهار اولین بار در سال ۱۹۸۱ در آمریکا آغاز شد. البته در آن زمان استفاده از اینترنت تنها محدود به دانشگاهیان بود، اما امروزه نزدیک به ۴٫۳ میلیارد آدرس از این نوع مورد استفاده است که بیش از حد تصور بوده است.

امروزه با توجه به افزایش پرشتاب اتصال انواع رایانه، چاپگر، کنسول بازی و دیگر وسایل برقی به اینترنت می توان انتظار داشت که مهاجرت به آدرس های آی پی نسخه شش شتاب روز افزودنی به خود بگیرد. این نسخه از آدرس های آی پی ۱۲۸ بیتی بوده و اولین بار در سال ۱۹۹۹ به کار گرفته شد . با کاربرد IPv6 پشتیبانی از ۳۴۰ تریلیون تریلیون تریلیون آدرس در فضای مجازی ممکن است.

ادامه مطلب ...

هکر آمریکایی کنترل کامل یک هواپیما را در دست گرفت

این محقق قبلا با ارسال توییتی در حساب شخصیش اذعان کرده بود می تواند کاری کند که سیستم هشدار یک هواپیمای مسافربری به صدا درآمده و ماسک های اکسیژن مسافران از مخزنشان خارج شده و در دسترس آنان قرار بگیرد.

یک محقق امنیتی آمریکایی موفق به کنترل سیستم تفریحی یک هواپیما و سپس هک کردن موتورهای آن شد، امری که به وی امکان داد هدایت یک هواپیما را در آسمان برای مدت کوتاهی در اختیار بگیرد.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی نیز این موضوع را تایید کرده است. بر همین اساس کریس رابرتز که از محققان امنیتی مشهور ایالات متحده است در ماه فوریه به اف بی آی اعلام کرده بود که وی در پروازهای متعددی موفق به هک کردن سیستم های تفریحی هواپیماهای گوناگون شده و در یک مورد توانسته رایانه‌ای را که برای مدیریت پیشرانه موتور جت هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد کنترل نماید.

وی افزوده که با افزایش سرعت موتور هک شده توانسته کاری کند که هواپیما به یک سمت متمایل شده و حرکت مستقیم آن برای مدتی مختل شود. پس از اینکه محقق امنیتی مذکور موضوع را به اف بی آی اطلاع داد، پلیس رایانه های وی را توقیف کرده و وی را مورد بازپرسی قرار داد.

ادامه مطلب ...

حمله انانیموس به شبکه اطلاعاتی پارلمان آلمان

“اوا هاکه” سخنگوی پارلمان آلمان در این باره تاکید کرد که یک حمله سایبری به سیستم فناوری اطلاعات پارلمان آلمان صورت گرفته است. وی حاضر به اشاره به جزییات بیشتر نشده است.

سخنگوی پارلمان آلمان اذعان کرد که هکرهای ناشناس به سیستم رایانه ای پارلمان آلمان (بوندس تاگ) حمله کرده اند.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: از تسنیم، نشریه آلمانی اشپیگل پیش از این اعلام کرده بود که شبکه اطلاعاتی پارلمان آلمان هدف حمله سایبری قرار گرفته است. کارشناسان سایبری آلمان چند روز پیش از این اعلام کرده بودند که هکرهای ناشناس قصد نفوذ به شبکه اطلاعاتی پارلمان آلمان را داشته اند.

این گزارش افزود: کارشناسان آژانس اطلاعات داخلی آلمان موسوم به “بی اف وی” نیز تقریبا در همان زمان نسبت به تلاش های صورت گرفته برای جاسوسی از پارلمان آلمان هشدار داده بودند.

“اوا هاکه” سخنگوی پارلمان آلمان در این باره تاکید کرد که یک حمله سایبری به سیستم فناوری اطلاعات پارلمان آلمان صورت گرفته است. وی حاضر به اشاره به جزییات بیشتر نشده است.

ادامه مطلب ...

زیست شناسان اولین ماهی خونگرم اقیانوسی را یافتند

زیست شناسان اولین ماهی خونگرم اقیانوسی را یافتند

اوپا، یک گونه ماهی اقیانوسی بسیار بزرگ است که بدنی پهن و پف کرده با باله هایی بلند دارد. این موجود دو متری ظاهر جذابی دارد که در برخورد اول، نگاه هر کسی را به سوی خود جلب می کند و برخی را هم به خنده وا می دارد. اما جدا از همه این موارد، یک مسئله ناشناخته در مورد اوپا وجود داشته که زیست شناسان اخیرا متوجه آن شده اند.

اوپا تنها ماهی خون گرمی است که تا به حال یافت شده و منظور از خون گرم بودن این است که دمای بدن اش ۵ درجه سانتی گراد از محیط اطرافش گرم تر است.

به طور کلی، ماهی ها دمای بدن خود را با محیط اقیانوس، دریا و هر محیط آبی دیگری که در آن زندگی می کنند تطابق می دهند. البته استثناهایی هم وجود دارد. برخی از شناگران ماهر و شکارچیان اقیانوس ها می توانند به صورت موقتی برخی از اجزای بدن خود را گرم تر کنند اما اگر به دنبال شناگری می گردید که تمام بدن اش گرم تر از محیط آبی باشد، اوپا اولین نمونه یافت شده است.

ماهی ها عموما قادر به گرم کردن قلب و مغز خود نیستند اما اوپا از پس این کار هم بر می آید.

در ادامه با تکنـــــــــــــــــازدانلود همراه باشید.

ادامه مطلب ...

محققین در رعد و برق، پادماده یافته اند

محققین در رعد و برق، پادماده یافته اند

تیمی از دانشمندان بلندپرواز تصور می کنند که بسته های پادماده را درون توفان رعد و برق یافته اند.

همانند بسیاری از قصه های علمی-تخیلی، توفان شدیدی در گرفته بود و هواپیمای جوزف دووایر نیز مستقیما به سمت سیگنالی رادیویی حرکت می کرد که آن ها فکر می کردند از ساحل جورجیا می آید.

دووایر، فیزیکدان جوی دانشگاه نیو همپشایر می گوید: “در عوض، این سیگنال رادیویی، خطوط رعد و برق بودند و ما هم مستقیما درون آن حرکت می کردیم.”

شرایط به قدری فاجعه بار بود که هواپیما با توفانی برخورد کرد و به یک باره با شیب بسیاری به سمت زمین سقوط کرد. دووایر می گوید در آن شرایط تصورم بر این بود که دیگر خواهم مرد. در این حادثه نه هواپیما سقوط کرد و نه بلایی سر مسافران آمد، بلکه منجر به کشفی تازه شد.

در ادامه با تکنــــــــــــــــازدانلود همراه باشید.

ادامه مطلب ...

با ۲۴ برند ارزشمند دنیا آشنا شوید

با ۲۴ برند ارزشمند دنیا آشنا شوید

سال ۲۰۱۱، زمانی که استیو جابز به علت بیماری اش از مدیرعاملی اپل کناره گرفت و تیم کوک جای وی را پر کرد، کمتر کسی باور داشت که اپل بتواند دوباره در اوج قرار گرفته و با فاصله بسیار، نه تنها ارزشمندترین برند حوزه تکنولوژی، بلکه ارزشمندترین برند دنیا باشد.

هوشمندی کوک در اتصال و تامین زنجیره ها و جهانی کردن برند اپل سبب شد که این شرکت امسال ارزشمندترین شرکت دنیا باشد.

نسبت به سال گذشته، جایگاه شرکت ها تغییراتی جدی داشته. برخی از آن ها از لیست ده شرکت برتر خارج شده اند و برخی هم جایگاه خود را مستحکم تر از سال پیش نموده اند. نکته جالبی که در این لیست می توانید مشاهده کنید، تغییر ساختار مدیریتی است. دیدگاه مدیران جدید گاه مخرب و گاه موثر بوده.

در ادامه با تکنــــــــــــــــازدانلود همراه باشید تا مروری بر برندهای معتبر دنیای امروز داشته باشیم.

ادامه مطلب ...

هکرهایی از جنس داعش

گروهی از هکرها که ادعا می کنند عضو داعش هستند حملات سایبری خود را علیه اروپا و آمریکا آغاز کردند.

گروهی از هکرها که بنظر می رسد وابسته به داعش هستند، تهدیدها و حملات سایبری خود را علیه آمریکا، اروپا و استرالیا شروع کردند. در اولین ویدیویی که منتشر شده است این گروه ها خود را به عنوان مدافعین داعش در اینترنت معرفی کردند.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: از yjc , ویدیو شامل این پیغام بوده است: با ستایش خداوند امروز ما در روی زمین و اینترنت گسترش داده شدیم ما این پیام را برای آمریکا، اروپا فرستادیم.

ما هکرهای دولت اسلامی هستیم، این جنگ الکترونیکی هنوز شروع نشده است. چیزی که هم اکنون مشاهده می کنید مقدمه ای از آینده است، چراکه در این لحظه ما قابلیت هک کردن وبسایت رئیس جمهور آمریکا، فرودگاه استرالیا و خیلی از وبسایت های دیگر را داریم. ادامه مطلب ...

نتیجه دادگاه شنود غیرقانونی تماس‌ها توسط NSA

این قانون برای جلوگیری از دولت ایالات متحده از بکار گیری مجموعه گسترده‌ای از اطلاعات خصوصی آمریکایی‌هاست.

بعد از گذشت دو سال، سه قاضی در یک دادگاه تجدیدنظر فدرال در نیویورک به اتفاق آرا حکم کردند که جمع آوری مجموعه‌ای از ابرداده های تلفنی حاصل از تماس هایی که آمریکایی‌ها برقرار می کنند و یا برای آنها صورت می‌‌گیرد، در واقع براساس بخش ۲۱۵ قانون میهن پرستی آمریکا غیر قانونی می‌باشد. شنود غیرقانونی توسط آژانس امنیت ملی انجام می‌شود.

به گزارش تکنــــــــــــــــــازدانلود: ازasis.io , آنها هنوز دستوری برای اجرای برنامه صادر نکرده‌اند و ترجیح می‌دهند این وظیفه را در برابر کنگره ترک نمایند. همچنین آنها نتوانستند به این سوال پاسخ دهند که آیا این برنامه برخلاف قانون است یا خیر!

دو تن از اعضای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در مقابل James R. Clapper اذعان کردند که این حکم در اتحادیه بسیار قابل توجه است. همچنین این تصمیم می‌تواند بر روی سایر قوانینی که دولت به نقطه شکست به منظور توجیه مجموعه اطلاعات حساس آمریکایی‌ها بسط داده است، تاثیر بگذارد.

ادامه مطلب ...

سوءاستفاده هکرها از سایت TechNet مایکروسافت

گروه نفوذگر APT17 با عضویت در این سایت تحت نام های مستعار و جعلی، پیام هایی در صفحات مختلف TechNet قرار می دادند. در واقعیت، این پیام ها نام رمزگذاری شده دامنه (domian)هایی بودند که ماشین های آلوده و تحت کنترل این نفوذگران باید با آن دامنه‌ها ارتباط برقرار می کردند تا بتوانند فرامین و دستورات جدید را از سوی نفوذگران APT17 دریافت کنند.

یک گروه نفوذگر چینی از سایت پشتیبانی TechNet شرکت مایکروسافت بعنوان بخشی از زیرساختار شبکه مخرب خود استفاده می کرده و آن را برای ارسال فرامین و دستورات جدید به ماشین های آلوده تحت کنترل خود بکار می برده است.

تکنــــــــــــــــازدانلود: به نقل از شبکه گستر , این گروه نفوذگر که به APT17 مشهور است سابقه طولانی در حمله و نفوذ علیه سایت های مراکز نظامی، موسسات دولتی و شرکتهای بزرگ آمریکایی دارد.

سایت TechNet مایکروسافت یک سایت پشتیبانی فنی است که ترافیک قابل توجهی داشته و برای ارائه مستندات و راهنما برای انواع محصولات این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. سایت TechNet دارای یک تالاز گفتگو (forum) بزرگ هم هست که کاربران میتوانند نقطه نظرات و سوالات خود را در آنجا با دیگران به اشتراک بگذارند.

گروه نفوذگر APT17 با عضویت در این سایت تحت نام های مستعار و جعلی، پیام هایی در صفحات مختلف TechNet قرار می دادند. در واقعیت، این پیام ها نام رمزگذاری شده دامنه (domian)هایی بودند که ماشین های آلوده و تحت کنترل این نفوذگران باید با آن دامنه‌ها ارتباط برقرار می کردند تا بتوانند فرامین و دستورات جدید را از سوی نفوذگران APT17 دریافت کنند.

ادامه مطلب ...