تکنازدانلود

لاغرشدن باگیاهان - تکنازدانلود
X
تبلیغات
رایتل

بازیگران هالیوودی چگونه لاغر میشوند و لاغر میمانند

 بازیگران هالیوودی چگونه لاغر میشوند و لاغر میمانند

ستاره‌های سینما و بازیگران هالیوودی هم مثل مردم عادی اگر مراقب برنامه غذایی خود نباشند خیلی زود چاق می‌شوند. بنابراین باید از یک برنامه غذایی و ورزشی سفت و سخت پیروی کنند. برنامه‌های تندرستی آن‌ها برای همین می‌تواند بسیار جالب باشد.

 بازیگران هالیوودی چگونه لاغر میشوند و لاغر میمانند

همه می‌دانیم ستارگان سینما چه مرد چه زن یک تیم کامل مشاور، مربی تغذیه و بدنسازی دارند و برخلاف عمده مردم در خانه خودشان مجهزترین امکانات ورزشی را در اختیار دارند ولی با این حال همیشه این فکر در ذهن وجود دارد که آن‌ها چه می‌خورند و چطور ورزش می‌کنند که می‌توانند حتی در سنین میانسالی هم تناسب اندام خود را حفظ کنند؟ واقعیت این است که هر چقدر هم امکانات سخت‌افزاری برای ورزش و تناسب اندام در اختیار یک نفر باشد تا خودش اراده کافی نداشته باشد و اصطلاحا خودش نخواهد موفق نخواهد شد. ستاره‌های سینما به‌رغم تمام آنچه گفته شد برای دستیابی به اندامی متناسب و ورزیده باید ساعات متمادی در روز ورزش کرده و از یک رژیم غذایی بسیار سفت و سخت تبعیت کنند اما این همه ماجرا نیست. آن چیزی که روی پرده سینما می‌بینیم گاهی با واقعیت زندگی ستارگان سینما متفاوت است؛ بسیاری از ستارگان مطرح سینما برای آماده‌سازی‌ خود برای ایفای یک نقش، تمرینات ورزشی و رژیم غذایی بسیار سخت‌تری را تجربه می‌کنند و بعد از خاتمه فیلمبرداری گاهی خسته از آن همه ورزش سخت و قوانین دشوار غذایی خیلی زود دچار اضافه وزن می‌شوند اما در همین فاصله است که بازی در نقش جدید پیشنهاد می‌شود و بازیگر محترم حالا باید به همان سرعت دوباره تناسب اندام از دست رفته خود را بازیابد. سوالی که پیش می‌آید این است که چطور می‌توان به‌سرعت بر مشکل اضافه وزن غلبه کرد و تناسب قبلی را به‌دست آورد بدون این‌که سلامت کلی بدن دچار آسیب شود. در اینجا خواهیم دید که تعدادی از بزرگ‌ترین ستارگان سینما چطور به این مهم دست یافتند. شاید در برنامه‌های آن‌ها نکته‌های جالبی پیدا کنید.

برنامه‌غذایی ناتالی پورتمن برای فیلم قوی سیاه

یک رژیم عالی با اثرگذاری سریع، اما…

حالا از هویج و ماهی حالم بهم می‌خورد

ناتالی پورتمن یکی از بازیگران مطرح سینماست که از ۱۳ سالگی و با بازی در فیلم لئون/حرفه‌ای نام خود را به‌عنوان بازیگری مستعد بر سر زبان انداخت. این بازیگر ۳۰ساله سال قبل به‌خاطر بازی درخشان در فیلم قوی سیاه، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او در این فیلم برای افزایش آمادگی بدنی خود مجبور بود چندماه قبل از آغاز فیلمبرداری تمرینات دشواری را پشت‌سر بگذارد. او از ۶ ماه قبل از فیلمبرداری روزانه ۵ ساعت شنا تمرین می‌کرد. پورتمن به‌خوبی توانست از پس این برنامه تمرینی بسیار دشوار برآید. نکته بعدی رژیم غذایی پورتمن این است که او یک گیاهخوار است اما به‌خاطر بازی در این فیلم مجبور شد برنامه غذایی خود را تغییر دهد. برای پورتمن یک برنامه‌غذایی مملو از ماهی، مغز، هویج و سوشی درنظر گرفته شد. او مجبور بود مدام بادام، هویج، سالاد و ماهی سالمون بخورد. به‌خاطر همین برنامه غذایی و تمرینی او ۹کیلو وزن کم کرد که با توجه به قد نه چندان بلند پورتمن می‌توانست برای او حتی خطرناک باشد. با این حال طبق یک برنامه دقیق غذایی و ورزشی او آمادگی بدنی لازم برای ایفای نقش در فیلم را به‌دست آورد. خودش گفته بود بعد از پایان فیلمبرداری از هر چه هویج و ماهی بود حالم بهم می‌خورد!

تئوری قوی سیاه

در این رژیم غذایی فرآیند کاهش وزن با یک برنامه فیتنس سنگین ترکیب می‌شود که نتیجه آن کاهش وزن واضح در یک مقطع یکی، دو هفته‌ای است.

دستور غذا: پورتمن برای صبحانه یک تکه نان تست با پنیر کم‌چرب می‌خورد که بعضی روزها یک نصفه گریپ‌فروت یا یک مشت هویج خرد شده هم به آن اضافه می‌شد. نوشیدنی غالب او آب همراه با چند قطره آبلیموی تازه بود. اگر هم قبل از تمرین به انرژی بیشتری نیاز داشت یک اسموتی بلوبری یا انبه آن را تامین می‌کرد. ناهار او سالاد ماهی تن همراه با یک تکه هویج بود. به‌عنوان میان‌وعده نیز بادام و هویج می‌خورد. شام او نیز از یک تکه سالمون کبابی و مقدار زیادی کاهو و آب لیمو ترش تشکیل می‌شد. گاهی سوپ کلم نیز به این برنامه افزوده می‌شد.

نتیجه: تا زمانی که بتوانید این رژیم غذایی را ادامه بدهید در عرض ۲ هفته حدود ۵ کیلو وزن کم خواهید کرد. اگر بخواهید این رژیم را ادامه بدهید می‌توانید مرغ، انواع سوپ و اسموتی را هم به آن اضافه کنید.

فقط برای کوتاه مدت

دکتر لیلا بروک، متخصص تغذیه در دانشگاه آریزونا می‌گوید:«اگر می‌خواهید برای مناسبت خاصی وزن کم کنید این رژیم غذایی به‌مدت یک هفته برای شما عالی است اما هر چقدر بیشتر بخواهید آن را ادامه بدهید بیشتر در معرض خطر کمبود مواد‌غذایی قرار خواهید گرفت. علاوه بر این طبیعت این رژیم غذایی میزان سوخت‌وساز بدن شما را به‌شدت کند خواهد کرد. این برنامه غذایی اصلا متعادل نیست و کربوهیدرات، آهن، کلسیم و چربی آن کافی نیست. پیروی طولانی‌مدت از این برنامه غذایی باعث اختلال تغذیه‌ای خواهد شد. دکتر شارلین جیوانلی، متخصص تغذیه دانشگاه نیویورک نیز می‌گوید:«انرژی این برنامه غذایی بسیار کم است و گلوکز کافی به بدن نمی‌رساند؛ چیزی که برای هر برنامه ورزشی حیاتی است.»

چند توصیه درباره این رژیم غذایی

تا می‌توانید ماهی بخورید. محتوای بالای امگا۳ باعث کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود.
میان‌وعده فراموش نشود؛ میوه‌های تازه، انواع مغزها و سبزی‌ها گزینه‌های مناسبی هستند.

برنامه غذایی آنجلینا جولی برای فیلم سالت

وزن کم کنید و بدن آماده‌ای پیدا کنید

تک غذایی ممنوع

آنجلینا جولی بدون تردید در کنار همسرش براد پیت محبوب‌ترین زوج سینمایی دنیا محسوب می‌شوند. جولی یکی از محبوب‌ترین و پول‌سازترین بازیگران حال حاضر سینماست که سال قبل ۲ فیلم پرفروش «توریست» و «سالت» را اکران کرد. با این حال بسیاری از علاقه‌مندان سینما نمی‌دانند جولی برنده جایزه اسکار نیز بوده است. او در سال ۱۹۹۹ به‌خاطر بازی در فیلم «دختر از هم گسیخته» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش دوم زن را از آن خود کرد. در عرض چند سال گذشته آنجلینا‌جولی نسبت به سال‌های پیش از آن به شکل واضحی لاغرتر شده است که عمده آن به‌دلیل رعایت برنامه غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین است. این برنامه غذایی توسط سایمون کرین، مشاور تغذیه و بدنسازی او تهیه شده است. نکته جالب در مورد آنجلینا جولی این‌که او برخلاف بسیاری از ستارگان سینما گوشت قرمز می‌خورد و در ضمن زمانی که در منزل حضور دارد خودش برای اعضای خانواه پرجمعیتش غذا می‌پزد. خود او گفته که علاقه زیادی به گوشت قرمز دارد. او پیش از این گیاهخوار بوده اما به گفته خودش چندبار به‌دلیل نرسیدن مواد‌غذایی کافی به بدنش به‌شدت بیمار شده بود.

تئوری سالت

تئوری: آنجلینا جولی برای بازی در فیلم اکشن «سالت» مجبور بود ۲ روز در هفته تمرینات رزمی و بدنسازی سنگینی را پشت‌سر بگذارد که جلسات بدنسازی عمدتا باید با وزنه کار می‌کرد. او برای صبحانه معمولا املت می‌خورد. سپس ۲‌یا ۳ میان‌وعده سبک و بعد هم استیک یا سالمون کبابی شام او را تشکیل می‌داد. خود او گفته موقع انجام این تمرینات انرژی زیادی داشته چون معمولا به‌خاطر مشغله زیاد خانوادگی فرصت نمی‌کند سر وقت غذا بخورد.

دستور غذا: در این برنامه غذایی، صبحانه از یک گریپ‌فروت همراه یک قاشق عسل یا یک کاسه برشتوک از غلات خالص همراه با مقدار زیادی بلوبری یا تخم‌مرغ پخته یا املت تشکیل شده است. آنجلینا جولی گاهی برای شام یک املت حاوی قارچ، فلفل دلمه‌ای و گاهی میگو برای خانواده پرجمعیتش درست می‌کند. طبق برنامه مشاور تغذیه، جولی به‌جای ناهار چند وعده میان‌وعده سبک می‌خورد مثل مقدار کمی سالاد ماهی تن، یک تکه کوچک ماهی بخارپز یا مقداری برشتوک و هویج که بین ساعات ۱۲ تا ۴ بعدازظهر مصرف می‌شدند. شام که همیشه قبل از ساعت ۷ خورده می‌شد شامل یک استیک ۲۰۰ گرمی با سبزی‌های خام یا سالمون کبابی همراه با کاهو و فلفل بود.

نتیجه: اگر این برنامه غذایی با یک برنامه ورزشی منظم همراه شود نتیجه فوق‌العاده‌ای دربردارد. این برنامه ورزشی مانند ورزش‌های رزمی، دویدن، پیلاتس یا آیروبیک ۳ یا ۴ جلسه در هفته اثرات چشمگیری به‌دنبال خواهد داشت. پیش‌بینی مقدار کاهش وزن دشوار است اما در عرض ۲ هفته انتظار می‌رود شما ۵/۱ تا ۵/۲ کیلو وزن کم کنید.

توصیه متخصص

دکتر بروک می‌گوید:«مصرف تنها یک گروه از مواد‌غذایی کار درستی نیست. وقتی گروه‌های غذایی حذف شوند آن‌وقت احتمال کمبودهای تغذیه‌ای بیشتر می‌شود. علاوه بر این، خوردن مقدار زیادی پروتئین و نرسیدن مقدار کافی کربوهیدرات به بدن با کاهش مقدار فیبر دریافتی ممکن است شما را به خوردن چربی‌های اشباع ترغیب کند. برخی از این ترکیبات غذایی مثل گریپ‌فروت و عسل یا تخم‌مرغ پخته چندان متعادل نیستند. یک غذای ایده‌آل باید ترکیب متعادلی از کربوهیدرات، میوه، سبزی، پروتئین و مقدار کنترل شده‌ای چربی‌های غیراشباع باشد.» برنامه غذایی جولی بر مبنای وعده‌های کوچک و پیاپی غذایی تنظیم شده که روش مناسبی برای کنترل اشتها و انرژی است اما در این حالت احتمال کاهش انرژی دریافتی هم وجود دارد، چون به احتمال زیاد آنجلینا جولی از این برنامه غذایی کمتر از ۱۲۵۰ کالری دریافت می‌کند.

برنامه‌غذایی گوئینت پالترو

سم‌زدایی بی فایده؟

«گوئینت پالترو» یکی از ستاره‌های نیمه دوم دهه ۹۰ سینما محسوب می‌شد و در سال ۱۹۹۸ به‌دلیل بازی در فیلم «شکسپیر عاشق» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. بعد از این‌که دومین فرزند این هنرمند در سال ۲۰۰۶ به دنیا آمد، پالترو برای کاهش وزن ناشی از بارداری سراغ «تریسی اندرسون» مشاور تغذیه و بدنسازی رفت تا با کمک او بتواند ۱۴ کیلو اضافه وزن خود را کم کند. در عین حال او از اندرسون و چند کارشناس تغذیه دیگر خواست یک برنامه غذایی سم‌زدایی بر مبنای آنتی‌اکسیدان‌ها برای او طراحی کنند. نتیجه این تمرینات و برنامه غذایی بازگشت موفقیت آمیز او در سال ۲۰۰۸ با فیلم پرفروش «ایرن من» بود. موفقیتی که از آن به بعد تداوم داشته است. پالترو جدا از موفقیت در عرصه بازیگری در زمینه آشپزی هم چهره شناخته شده‌ای است و به‌تازگی یک کتاب آشپزی هم روانه بازار کرده است.

تئوری: در این برنامه غذایی شما به‌مدت یک هفته از یک برنامه سالم و سفت و سخت پیروی می‌کنید. در این مدت انواع و اقسام آنتی‌اکسیدان‌ها به واسطه مواد‌غذایی مثل بلوبری، سالمون و چای سبز به بدن می‌رسد تا بدن سم‌زدایی شده و دستگاه گوارش بتواند با کارایی بهتری فعالیت کند.

دستور غذا: روز شما با نوشیدن آب لیموشیرین یک ساعت قبل از صبحانه و به‌دنبال آن چای سبز آغاز می‌شود. صبحانه یک اسموتی است(بلوبری و بادام یا تمشک و شیربرنج). ناهار یک هویج با زنجبیل، مرغ تریاکی و سبزی‌های پخته و اسموتی است. شام چیزی است که اراده شما را به چالش می‌کشد.پالترو برای شام بروکلی و سوپ سبزی‌ها را پیشنهاد می‌کند. به‌جای بروکلی می‌توانید ترکیبی از خیار و آووکادو یا گوجه فرنگی و ریحان را امتحان کنید. یک یا ۲بار در هفته هم می‌توانید به‌عنوان شام استیک سالمون بخورید. تا می‌توانید آب و چای سبز بنوشید.

نتیجه: این برنامه چیزی شبیه شوک درمانی است. با حذف سموم شرایط شیمیایی بدن شما به شکل چشمگیری بهبود پیدا می‌کند. این برنامه باید حداکثر ۲ هفته ادامه داشته باشد. در عرض ۲ هفته شما احتمالا چیزی حدود ۳ تا ۵ کیلو وزن کم خواهید کرد به شرطی که در هفته ۴ یا ۵ ساعت نیز ورزش کنید.