تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

کنترل اینترنت در دستان 14 کلیددار

شرکت آیکان چندین بار در سال مراسمی را برگزار کرده و کلیدهایی را برای کنترل اینترنت در اختیار افراد مختلف قرار می‌دهد تا از آن محافظت کند.

به تکنــــــــــــازدانلود: جیمز بال (James Ball) یکی از خبرنگاران گاردین مدتی قبل مجوز حضور در یک مراسم فوق محرمانه‌ی کلید (a key ceremony.) را که دارای سطح امنیتی بالایی بود پیدا کرد.
مراسم یاد شده با حضور 20 نفر از سراسر جهان برگزار می‌شود که بیشتر آن‌ها آمریکایی بوده، نفراتی سوئدی، روسی، اسپانیایی و پرتغالی نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود. همچنین تعدادی از کارمندان آیکان (ICCAN) در بین آن‌ها حضور دارند. این افراد دارای کلیدهایی هستند که در ترکیب با یکدیگر یک کلید اصلی (Master key) را برای کنترل اینترنت به وجود می‌آورند. آن‌ها چندین متخصصین امنیتی از سراسر جهان هستند که بر اساس شایعات می‌توانند اینترنت را در شرایط اضطراری یا خاص خاموش کرده یا از نو راه‌اندازی کنند.
کلیددارها از سال 2010 در قالب مراسم یاد شده که 4 بار در سال برگزار می‌گردد، دو مرتبه‌ی در سواحل شرقی آمریکا و دو مرتبه نیز در غرب این کشور با یکدیگر ملاقات می‌کنند.
افراد یاد شده وظیفه‌ی کنترل «DNS» را به عنوان قلب تپنده‌ی اینترنت بر عهده دارند. این سامانه وظیفه‌ی ساده‌سازی وارد کردن آدرس‌های اینترنتی را بر عهده دارد. به عنوان مثال اگر کاربردی بخواهد به گاردین وارد بشود باید رشته‌ای از اعداد را به صورت «77.91.251.10» وارد بکند؛ اما DNS با آسان کردن این روند، یک نام به هر رشته کد اختصاص داده و کاربر می‌تواند با وارد کردن theguardian به این وبگاه وارد شود.
اگر شخصی بتواند به پایگاه داده‌ی آیکان دست یابد، قابلیت کنترل کردن تمام اینترنت را کسب می‌کند. برای نمونه این فرد خواهد توانست مردم را به وبگاه‌های جعلی هدایت کند. به عنوان مثال مردم با وارد کردن نام یک بانک به وبگاه جعلی آن وارد می‌شوند. کلید اصلی یاد شده باعث می‌شود تا اینترنت امن نگه داشته شده و هویت آدرس‌های وارد شده توسط کاربران را تأیید می‌کند.
در واقع به 7 نفر کلیدهایی سنتی و فلزی –به عنوان کلید حقیقی اینترنت- داده شده است که به کمک آن می‌توان به جعبه ایمنی در سراسر جهان دست پیدا کرد و 7 نفر نیز به عنوان حامیان این افراد کلیدهای پشتیبانی را دریافت کرده‌اند.
7 کلید فیزیکی قفل‌های جعبه‌های امنیتی خاصی را در سراسر جهان باز می‌کنند، داخل این جعبه‌ها کلیدهایی در قالب کارت‌های هوشمند دیجیتالی قرار دارند. این 7 کلید هوشمند در کنار یکدیگر مکانیزمی را فعال می‌کنند که کلید اصلی را به وجود می‌آورد. این کلید در واقع یک کد رایانه‌ای و رمز عبوری برای دسترسی به پایگاه داده‌ی آیکان است.
وظیفه‌ی کلیددارهای پشتیبان کمی متفاوت است. کارت‌های هوشمند این افراد حاوی قطعه کدهایی است که برای ساخت یک ماشین جایگزین کلید مورد نیاز هستند. این افراد وظیفه دارند سالی یک بار تصویری از خود، کلیدهایشان و یک روزنامه را برای تایید سلامت همه چیز به آیکان ارسال کنند. همچنین مراسم یاد شده برای بازیابی سلامت کلیدها و اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها صورت می‌گیرد.
کارشناسان توضیح داده‌اند در صورت گم شدن کلید هر یک از اعضا و لو رفتن اطلاعات آن‌ها به خصوص کلید اصلی، خطر هک شدن تمام اینترنت به وجود می‌آید. همچنین تعدادی از کلیددارها گزارش داده‌اند که کارت‌های هوشمند آن‌ها چند مرتبه گم شده یا به سرقت رفته است. به نظر می‌رسد مراسم مذکور با هدف بازیابی و تغییر عبارات رمز شده باشند تا احتمال به خطر افتادن این بستر جهانی از بین برود.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.