تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

شبکه اجتماعی صراحة، ابزاری برای قلدری سایبری

برنامه‌ی صراحة که به عنوان بستری برای بیان نظارت به صورت ناشناس ایجاد شده بود در حال تبدیل شدن به ابزاری برای آزار دیگران است.
تبدیل شدن برنامه صراحة به بستر قلدری سایبری

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود:  پیام‌رسان صراحة در سال 2016 توسط فردی به نام زین‌العابدین توفیق (Zain al-Abidin Tawfiq) از عربستان سعودی ایجاد شد و در مناطقی مانند عربستان و مصر گسترش پیدا کرد.
صراحة خود را راهی برای جمع‌آوری بازخوردهای صادقانه معرفی می‌کند که فرصت بیان موضوعات و ارائه مشاوره را به دوستان و همکاران می‌دهد. به عنوان مثال کاربران در این برنامه می‌توانند نقاط ضعف و قوت دیگران را بیان کرده یا به صورت مستقیم و رُک، به بیان مشکلات پردازند.هدف اصلی برنامه یاد شده مورد استفاده قرار گرفتن در محیط‌های کاری است تا کارمندان بتوانند در حالی که هویت آن‌ها ناشناس باقی می‌ماند، با مدیران خود ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها انتقاد کنند. از دلایل اصلی معروفیت و گسترش سریع کاربران آن نیز می‌توان به همین ناشناس ماندن اشاره کرد؛ زیرا فرصت بیان مطالبی را به کاربران می‌دهد که تا پیش از این شهامت مطرح کردن مستقیم آن را نداشتند.
نحوه‌ی کار برنامه بسیار ساده است. کاربران تنها لازم است یک حساب کاربری بسازند و بعد از آن هر شخصی –حتی اگر وارد حساب کاربری خود نیز نشده باشد- می‌تواند به صفحه‌ی وی وارد شده و آن را مشاهده کند یا به صورت ناشناس پیامی برای وی بگذارد. حتی اگر این افراد وارد حساب کاربری خود بشوند نیز به صورت پیش‌فرض، پیامی که گذاشته‌اند همچنان ناشناس باقی ماند، مگر اینکه خود فرد گزینه‌ی نمایش هویت را فعال کرده باشد.
در سمت گیرنده، تمامی پیام‌ها در یک صندوق به نمایش در آمده و کاربران می‌توانند آن‌ها را بعد از خواندن علامت‌گذاری کرده، حذف کنند یا علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنند.
البته اگر با دقت کافی از صراحة استفاده نشود، به ابزاری خطرناک تبدیل خواهد شد. برای نمونه هم‌اکنون نیز گزارش‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند تعداد کمی از مردم از آن برای اهانت به دیگران بهره می‌جویند. همچنین بعضی از افراد آن را یک بازی در نظر گرفته و برای شوخی با دوستان خود از آن استفاده می‌کنند. از طرفی عده‌ای نیز پا را فراتر گذاشته، این برنامه را به عنوان یک بستر قلدری سایبری در نظر گرفته‌اند و پیام‌های تهدیدآمیز برای دیگران ارسال می‌کنند.
تعدادی از کاربران صراحة را به چشم یک برنامه‌ی سرگرم‌کننده که از طریق آن می‌توانند نظرات و افکار دیگران را نسبت به خود بسنجند می‌بینند.
در زمینه‌ی حریم خصوصی صراحة نیز نمی‌توان با اطمینان کامل اظهار نظر کرد. در زمان نصب این برنامه پیامی نمایش داده می‌شود که باید به لیست تماس‌های کاربران دسترسی داده شود؛ اما حتی علاقه‌مندان با این شرط مخالفت کنند نیز برنامه نصب خواهد شد. از طرفی در صورت موافقت تمام فهرست تماس در سرورهای این برنامه ذخیره می‌گردند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.