تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

عکس های خبری (سری ۸۷)

 

خوشبو کردن دهان در هند

راه عجیب خوشبو کردن دهان در هند!  ترکیبی از میخک،هل و… را در برگ فوفل پیچیده و با آتش در دهان مشتری میگذارند  

   ادامه مطلب ...

از طلا با ارزشتر چه چیزهایی هستند؟

بیشتر ما از آن دسته افرادی هستیم که طلا را بهترین ماده برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کردن می‌دانیم، اما با نگاهی به این لیست می‌بینیم که چندان هم این موضوع دُرُست نیست.

تکنــــــــــازدانلود: مواد مختلفی در دنیا وجود دارند که برای دسترسی به آن‌ها باید هزینه‌های زیادی می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید گران‌ترین مواد دنیا شامل چه چیزهایی می‌شود. در این لیست می‌هوان علواوه بر مواد آلی و آن‌هایی که در معادن یافت می‌شود، به برخی مواد غذایی خیلی گران هم اشاره کرد که اصلا یکی از آن‌ها را خودمان تولید می‌کنیم.

پادماده (ضد ماده)

اسمش چندان آشنا نیست، این ماده‌ که با ذرات معمولی فرق می‌کند، هسته‌ای منفی با بار ذرات مثبت دارد و دقیقا معکوس ماده است. این ذره هنگامی تولید می‌شود که برخورد میان ذرات با انرژی بالا صورت بگیرد و بخشی از انرژی جنبشی به ماده تبدیل شود که البته این اتفاق در شرایط آزمایشگاهی مناسب و خاصی اتفاق می‌افتد.

این ماده به طور طبیعی در زمین یافت نمی‌شود، مگر خیلی کم و با عمر بسیار کوتاهی که از نتیجه تباهی هسته‌ای و پرتوهای کیهانی بدست می‌آید. پادماده‌ها در زمین و خارج از آزمایشگاه و در برخورد معمولی با مواد دیگر از بین می‌روند.

برای مثال پوزیترون را که پاد ماده الکترون می‌دانند، ماده‌ای است هم جرم الکترون ولی با بار مثبت.

اما قیمت آن با در نظر گرفتن ۲۵ میلیارد دلار برای هر گرم پوزیترون و ۶۲.۵ تریلیون دلار برای هر گرم پادهیدروژن، در نتیجه می‌توان گران‌ترین ماده روی زمین را پاد ماده دانست که حتی از چندین تریلیون کیلوگرم الماس هم بیشتر ارزش دارد.

ادامه مطلب ...

روزنامه های اسرائیل از اقتدار سپاه پاسداران نوشتند +عکس

تکنـــــــــــــازدانلود: سایت “المصدر” تأکید کرد که تیتر اصلی روزنامه‌های صبح دیروز رژیم صهیونیستی “روز شکست آمریکا در برابر ایران” بود.

مجله مراحم: المصدر خاطرنشان کرد که سپاه تفنگداران دریایی آمریکایی را که وارد آبهای ایران شده بودند دستگیر کرد. از این تفنگداران درحالیکه به نشانه تسلیم زانو زده و دستهایشان را روی سر خود قرار داده بودند عکس گرفته شد. آنان قبل از آزادی به خاطر میزبانی تشکر کردند. حتی وزیر امورخارجه آمریکا از تعامل ایرانی‌ها در این موضوع قدردانی و تشکر کرد.

رسانه‌های اسرائیلی در تله افتادند+ عکس

این سایت وابسته به رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که این ماجرا درحالی روی داد که یک هفته طوفانی از روابط بحرانی بین ایران و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس و قطع روابط دیپلماتیک، سپری می شود.

ادامه مطلب ...

مخترع Copy/Paste چه کسی بود؟

کپی/پیست یکی از رایج‌ترین دستورات در سیستم‌های عامل مختلف است که همه‌ی ما به‌صورت روزانه با آن سر و کار داریم.

ازآنجایی‌که در حال خواندن این مقاله هستید، قطعا طرز کار با کامپیوتر یا موبایل را می‌دانید. درنتیجه حتی اگر کمترین میزان دانش در زمینه‌ی کار با کامپیوتر را داشته باشید، حتما با اصطلاحات «کپی» (Copy)، «کات» (Cut) و «پیست» (Paste) آشنا خواهید بود.

اخبار,اخبار تکنولوژی,مخترع کپی پیست

کپی/پیست یکی از رایج‌ترین دستورات در سیستم‌های عامل مختلف است که همه‌ی ما به‌صورت روزانه با آن سر و کار داریم. شاید این دستور، خیلی ساده و ناچیز به نظر آید ولی تصور کنید اگر در دنیای پیچیده‌ی امروز، امکان کپی/پیست وجود نداشت، چقدر تایپ کردن و به خاطر سپردن مطالب بیش‌تر می‌شد.

ادامه مطلب ...

یک هکر ترک به ۳۳۴ سال زندان محکوم شد


کلاهبرداری اینترنتی 

بنابر گزارش‌های منتشر شده یک هکر ترک محکوم به تحمل ۳۳۴ سال زندان شده است. جرم اُنور کاپچاک، ایجاد وب‌سایت‌های جعلی بانکی به منظور دریافت اطلاعات حساب‌های کاربری افراد و کلاهبرداری به این روش بوده است. با تکنــــــــــــازدانلود همراه باشید.

ادامه مطلب ...

شما یک گیک هستید یا یک نِرد؟

واژه گیک برای اولین بار در سال‌های اولیه ۱۹۰۰ استفاده شد…

وقتی ۸۰ سال پیش نیکولا تسلا روی سیم پیچ‌های مگنتیک اختراع خود کار می‌کرد، احتمالا آخرین چیزی که به آن فکر می‌کرد، این بود که یک نرد ( Nerd ) نامیده می‌شود و یا یک گیک ( Geek ) ؟

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: از زمانانرد و گیک واژگان جدیدی هستند که به واسطه نفوذ تکنولوژی در زندگی روزمره، جزوی از فرهنگ عمومی و گفتگوهای روزانه نسل ما شده اند.

واژه گیک برای اولین بار در سال‌های اولیه ۱۹۰۰ استفاده شد. در آن زمان کارناوال های بین شهری، شهرت بسیاری داشتند. دلقک یکی از این کارناول‌ها، مردی بود که -گیک- نامیده می‌شد. او به انجام کارهای عجیب و غریب و چندش آور، از جمله کندن سر مرغ زنده! مشهور شده بود. ولی گیک‌های امروزی به ندرت سر مرغ را از تنشان جدا می کنند و اغلب دانش زیادی دارند. واژه گیک که شاید نزدیک‌ترین ترجمه فارسی آن -خوره- باشد، به افرادی گفته می‌شود که در زندگی علاقه شدیدی به موضوع خاصی دارند و راجع به آن همه چیز را می‌دانند. این موضوعات اغلب در حوزه تکنولوژی هستند ولی می توان آن را بصورت عمومی تر هم استفاده کرد و شنیدت عبارتی مانند -فلان کس گیک ماتریکس است- نباید آنچنان عجیب به نظر برسد. گیک‌ها معمولا انسان های اجتماعی هستند، دوستان زیادی دارند و اصولا درس و دانشگاه را بیخیال شده‌اند و پی علاقه خود می‌روند. مدیران اغلب شرکت های بزرگ فناوری دنیا، از دسته گیک‌ها به شمار میایند.

ادامه مطلب ...

استفاده از ویندوز ۷ شما را با خطر مواجه می‌کند

از آن‌جایی که ویندوز۷ بر روی ۵۵ درصد از تمامی رایانه‌های دنیا اجرا می‌گردد، شرکت مایکروسافت نگران است که دستیابی به هدفش مبنی بر نصب ۱ میلیارد نسخه از ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۱۷ ، سخت‌تر شده باشد.

شخصی مشغول تهدید کاربران ویندوز ۷ با استفاده از اخطاری گمراه‌کننده است. حدس بزنید او چه کسی است؟ خود شرکت مایکروسافت…
به گزارش تکنــــــــــــازدانلود: شرکت مایکروسافت به تازگی هشداری را منتشر کرده است که در آن به کاربران ویندوز ۷ که از همان سامانه‌‌ی عامل قدیمی استفاده می‌نمایند می‌گوید: «خودتان را با خطر مواجه می‌کنید.»

اما چرا کاربران ویندوز ۷ ؟

از آن‌جایی که ویندوز۷ بر روی ۵۵ درصد از تمامی رایانه‌های دنیا اجرا می‌گردد، شرکت مایکروسافت نگران است که دستیابی به هدفش مبنی بر نصب ۱ میلیارد نسخه از ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۱۷ ، سخت‌تر شده باشد.

ادامه مطلب ...

راهکارهایی برای افزایش امنیت تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید

اما امروزه با پیشرفت فناوری به خصوص پیشرفت روزافزون گوشی‌های همراه، دیگر اطلاعات ما محدود به چند پیامک و شماره های تماس نمی شوند بلکه اطلاعات شخصی یا تجاری زیادی را در این وسیله ارتباطی ذخیره می‌کنیم که می تواند تصاویر و اطلاعات خصوصی تا نامه‌های مهم، حساب‌های بانکی و شبکه‌های اجتماعی را شامل شود.

امنیت گوشی‌های هوشمند با توجه به قابلیت‌های متعدد آنها حائز اهمیت است که برای افزایش امنیت گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، می‌توان از ۱۰ راهکار استفاده کرد.

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود:  از مرکز ماهر، در سال‌های نه چندان دور تمامی اطلاعاتی که روی گوشی همراه ذخیره می‌شد، به تعدادی شماره و پیامک‌های متنی محدود می‌شد.

اما امروزه با پیشرفت فناوری به خصوص پیشرفت روزافزون گوشی‌های همراه، دیگر اطلاعات ما محدود به چند پیامک و شماره های تماس نمی شوند بلکه اطلاعات شخصی یا تجاری زیادی را در این وسیله ارتباطی ذخیره می‌کنیم که می تواند تصاویر و اطلاعات خصوصی تا نامه‌های مهم، حساب‌های بانکی و شبکه‌های اجتماعی را شامل شود.

ادامه مطلب ...

اصلاح آسیب‌پذیری تزریق کد در WORDPRESS ۴.۴.۱

یک پژوهش‌گر مستقل در فیلیپین با استفاده از Crtc۴L این حفره را یافته است و از سوی HackerOne مورد تحسین قرار گرفته است.

توسعه‌دهندگان در وردپرس، کاربران این سامانه‌‌ی مدیریت محتوا را تشویق می‌کنند تا از آخرین به‌روزرسانی این سامانه که دیروز منتشر شد استفاده کنند، چرا که این به روزرسانی آسیب‌پذیری XSS را برطرف می‌کند.

تکنـــــــــــــازدانلود: بر طبق اظهارات وردپرس این حفره در تمام نسخه‌های قبل از ۴.۴ وجود دارد و اگر یک نفوذگر از آن سوء‌استفاده کند می‌تواند کنترل تمام وب‌گاه را به دست گیرد.

یک پژوهش‌گر مستقل در فیلیپین با استفاده از Crtc۴L این حفره را یافته است و از سوی HackerOne مورد تحسین قرار گرفته است.

بر طبق اظهارات یکی از نویسندگان وردپرس Aaron Jorbin که در مورد به‌روزرسانی آن روز چهارشنبه نوشته است، این حفره موجب کشف رمزهای عبور از سوی یک مهاجم از راه دور می‌شود. هنوز دقیقاً مشخص نیست که این حفره تا چه حد خطرناک است، زیرا هیچ جزییات اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشده است و محققی که آن را کشف کرده است اطلاعاتی سطحی در مورد آن منتشر نموده است.

ادامه مطلب ...

امنیت، پایین‌ترین رکن در شبکه‌های اجتماعی

مطالعه‌هایی که توسط ۲۰۰ متخصص حرفه‌ای تا ماه می ۲۰۱۵، انجام گرفت مشخص نمود بیش از ۱۲ درصد از رایانه‌ها در سراسر جهان به ویروس‌ها و بدافزارهایی آلوده‌اند که توسط شبکه‌های اجتماعی منتشرشده بودند و این موضوع به دلیل دسترسی حداقل یک کارمند به شبکه اجتماعی در عین ایجاد محدودیت دسترسی برای کارکنان در آن شرکت بوده است.

طبق آخرین آمارها و گزارش‌های ثبت‌شده توسط شرکت‌های امنیتی و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات اکنون بیش از نیمی از شبکه‌های اجتماعی از پایین‌ترین سطح ایمنی در حفظ اطلاعات کاربران خود بهره می‌برند.

تکنــــــــازدانلود: بیش از ۸۰ درصد متخصصین طبق تحقیقات و بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل پائین بودن سطح امنیتی سایت‌هایی که شبکه‌های اجتماعی بر روی آنها قرار دارند، هکرها به‌راحتی می‌توانند به حریم خصوصی کاربران وارد شوند، در بعضی موارد این نقض‌ها از سوی کارکنان این شرکت‌ها صورت گرفته، به‌طور مثال در سال گذشته ۳۶ درصد از سایت‌ها اعتراف کردند که کارکنانشان از اطلاعات کاربران سوء‌استفاده کرده‌اند.
ادامه مطلب ...

رفع حفره‌ی امنیتی گوشی‌های Blackphone

در گزارشی که امروز منتشر شده است، Strazzere توضیح داده است که چگونه agps_daemon می‌تواند با مودم تعامل برقرار کند.

Silent Circle، سازنده‌ی گوشی‌های Blackphone که بر امنیت و حریم خصوصی این گوشی تأکید خاصی دارد، یک نقطه‌ی آسیب‌پذیر را در این گوشی اصلاح کرد که به نرم‌افزارهای مخرب تلفن همراه یا یک مهاجم از راه دور اجازه می‌دهد تا به مودم دستگاه دسترسی یافته و هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند.

تکنــــــــــازدانلود:  این به‌روزرسانی در تاریخ ۷ دسامبر در نسخه‌ی ۱.۱.۱۳ RC۳ منتشر شد و جزییات این مشکل امروز به وسیله‌ی SentinelOne که این مشکل را در ماه آگوست کشف کرده بود و برای اصلاح و افشای آن با Bugcrowd همکاری کرده بود، انتشار یافت.

ادامه مطلب ...

ترمیم ۱۲ ضعف امنیتی Android

البته با تغییراتی که گوگل در پیام رسان های پیش فرض Android همچون Google Hangouts داده چنین فایل هایی به صورت خودکار بر روی این برنامک ها اجرا نمی شوند.

شرکت گوگل اعلام کرد ۱۲ ضعف امنیتی را در سیستم عامل Android ترمیم کرده است. از این بین، ۵ ضعف، حیاتی (Critical)،و۲ ضعف، بااهمیت (Important) و سایر ضعف ها متوسط (Moderate) اعلام شده اند.

تکنـــــــــــازدانلود: خطرناک ترین ضعف امنیتی مربوط به حفره ای در بخش Mediaserver است که مهاجم را قادر به اجرای از راه دور کد بر روی دستگاه آسیب پذیر می کند. Mediaserver دسترسی هایی فراتر از برنامک های عادی در سطح هسته سیستم عامل دارد. وظیفه این بخش Render کردن محتواهای چند رسانه ای میزبانی شده بر روی سرورهای از راه دور است.

مهاجم قادر است با جاسازی کد مخرب در یک فایل چند رسانه ای از راه های مختلف همچون صفحات وب، ایمیل و یا فراپیام ها (MMS) به دستگاه آسیب پذیر راه یافته و از راه دور اقدام به اجرای کد مورد نظر خود کند.

البته با تغییراتی که گوگل در پیام رسان های پیش فرض Android همچون Google Hangouts داده چنین فایل هایی به صورت خودکار بر روی این برنامک ها اجرا نمی شوند.

ادامه مطلب ...

سوءاستفاده نفوذگران از گواهی رایگان Let’s Encrypt

در زمان مراجعه به این زیردامنه، کاربر به سایت هایی هدایت می شود که در آنها با بهره جویی از ضعف های امنیتی نرم افزارهای نصب شده بر روی دستگاه بدافزار بانکی بر روی آن نصب می شود.

مدتهاست که شرکت های امنیتی به صاحبان سایت های اینترنتی، رمزنگاری ترافیک های HTTP را پیشنهاد می کنند. اما تحقق این هدف آرمانی و فراگیر شدن ارتباطات HTTPS با دو مانع اصلی روبرو بوده است.

تکنـــــــــــازدانلود: اول آنکه گواهی های دیجیتال رایگان نیستند و بسیاری از صاحبان سایت ها تمایلی به پرداخت هزینه به مراجع صدور گواهی دیجیتال ندارند؛ دوم اینکه استفاده از گواهی های دیجیتال آنقدر آسان نیست که تمامی مدیران سایت ها قادر به راه اندازی آنها باشند.

اما پروژه ای با عنوان Let’s Encrypt می کوشد تا با صدورگواهی های دیجیتال رایگان و نرم افزاری برای مدیریت خودکار آنها جامعه اینترنتی را برای عبور از سد این مشکلات یاری کند. پروژه ای که شرکت ها و نهادهای معروفی همچون Akamai،وCisco،وElectronic Frontier Foundation، وFacebook و Mozilla از آن حمایت می کنند.

Let’s Encrypt تنها گواهی های دیجیتال اعتبار سنجی دامنه را صادر می کنند و اصالت سنجی هویت دارنده سایت توسط آن انجام نمی پذیرد.

ادامه مطلب ...

اعتراض به فساد دولت نیجریه با حملات DDOS

فساد مقامات دولتی نیجریه، اعتراض مردم این کشور را نیز برانگیخته بود. آن‌ها در سال گذشته تظاهراتی را به دلیل فساد این مقامات، به راه انداختند.

گروه هکرهای انانیموس در اعتراض به فساد مقامات دولتی نیجریه، به برخی وب‌گاه‌های این کشور حمله کردند.

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود: آن‌ها حملات اختلال سرویس توزیع‌شده‌ای (DDOS) را علیه وب‌گاه‌های اداره‌ی قلمروی پایتخت فدرال، وزارتخانه‌های مالی، امور خارجه و دادگستری این کشور به راه انداختند و آن‌ها را از دسترس خارج کردند.

همچنین گروه هکری یادشده، کمپینی را علیه این دولت در توییتر، ایجاد کرده‌اند. این اولین باری نیست که انانیموس به وب‌گاه‌های نیجریه حمله می‌کنند. در سال ۲۰۱۳، یک هکر ایرلندی مدعی شد که عضو انانیموس است و توانسته وب‌گاه رسمی دولت نیجریه را مختل کند.

فساد مقامات دولتی نیجریه، اعتراض مردم این کشور را نیز برانگیخته بود. آن‌ها در سال گذشته تظاهراتی را به دلیل فساد این مقامات، به راه انداختند.

ادامه مطلب ...

هکرها در نقاب پروفایل جعلی، در کمین شما هستند

علاوه بر متون جعلی، هکرها از عکس پروفایل مناسبی نیز استفاده میکنند.

در راستای افزایش محبوبیت شبکه اجتماعی لینکدین، هکرها با سواستفاده کردن از این محبوبیت در کمین کاربران اینترنتی نشسته اند.

تکنـــــــــــــازدانلود: این بار با ترفندهایی مثل آگهی های استخدامی به صورت کاملاً مشابه با آگهی های مورد اعتماد کاربران لینکدین سعی در هک کردن حساب کاربری شما دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، متن هایی که برای قربانی کردن کاربران استفاده میشود معمولاً بسیار مشابه پروفابل های واقعی و معتبر هستند.

علاوه بر متون جعلی، هکرها از عکس پروفایل مناسبی نیز استفاده میکنند.

این هکرها به صورتی کاملاً حرفه ای با انتخاب کلمات کلیدی معتبر، در موتورهای جستو جو ظاهر میشوند.

ادامه مطلب ...