تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

شرکت ها چگونه امنیت تلفن همراه کارکنان خود را تامین کنند؟

بنا بر گزارش کمپانی امنیتی Symantec در سال ۲۰۱۴، تقریبا ۵۷ درصد کاربران بزرگسال حتی نمی‌دانند که برای موبایل آنتی ویروس وجود دارد.

امروزه بزرگ‌ترین خطر برای شرکت‌ها و کارفرمایان، استفاده از موبایل‌ها و تبلت‌ها توسط کارمندان است که اشتباه امنیتی حتی یک کارمند می‌تواند کل سرمایه مالی و اطلاعاتی کمپانی را بر باد دهد، از این جهت بالا بردن اقدامات امنیتی برای گوشی‌ها و تبلت‌های کارمندان برای صاحبان شرکت‌ها یک ضرورت است و راه‌کارهای ویژه‌ای می‌طلبد.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: فرقی نمی‌کند شرکتی که شما در آن مشغول به کار هستید، به شما گوشی مخصوص بدهد یا اینکه گوشی شخصی‌تان را سر کار ببرید و برای کار‌های اداری‌ از آن استفاده کنید. در واقع کارفرمایی که به کارمندان خود اجازه استفاده کاری از گوشی و تبلت را داده، به راحتی امنیت شرکت خود را در خطر دسترسی هکرها گذاشته و هر لحظه بابت اشتباه امنیتی یک کارمند ممکن است اطلاعات مهم کمپانی لو برود.

به همین خاطر کارفرمایان باید چند مورد را رعایت کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند:

۱- الزامی کردن استفاده کارمند از آنتی ویروس‌ها بر روی گوشی‌های‌شان

تقریبا تمامی کاربران کامپیوتر می‌دانند که می‌بایست برای کامپیوترهای رو میزی(PC) آنتی ویروس نصب کرده و از حملات سایبری جلوگیری کنند؛ اما کمتر کسی بر این باور است که موبایل‌ها هم نیاز به نصب آنتی ویروس‌ها دارند.

بنا بر گزارش کمپانی امنیتی Symantec در سال ۲۰۱۴، تقریبا ۵۷ درصد کاربران بزرگسال حتی نمی‌دانند که برای موبایل آنتی ویروس وجود دارد.

جالب اینجاست که سیستم عامل اندروید بسیار بیبشتر از IOS هکرها را جذب خود کرده است. چونکه امکان هک کردن گوشی‌های اندوردی خیلی راحت‌تر از IOS است. بنا بر گزارش کمپانی امنیت Kaspersky در ماه اکتبر ۹۸ درصد بدافزارها برای اندروید طراحی شده‌اند.

به این ترتیب، دانلود کردن اپلیکیشن‌های خارج از Play Store مطمئنا موبایل شما را در خطر بیشتری قرار خواهد داد.

۲- به فکر ایمن‌سازی گوشی‌ کارمندان باشید

از دست دادن گوشی همراه آزار دهنده است اما از دست دادن اطلاعات داخل آن فاجعه بار خواهد بود.

بنا بر یک تحقیق، ۷۹ درصد کمپانی‌ها گزارش‌هایی مبنی بر دزدیده شدن اطلاعات از گوشی‌های همراه داشته‌اند که ضرر مالی این سرقت‌ها به طور متوسط ۱۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار برای صاحبان شرکت‌ها آب خورده است.

پس لازم است کارمندان خود را ملزم به استفاده از پسورد بر روی گوشی‌های‌شان کنید.

۳- از VPN(شبکه خصوصی مجازی) استفاده کنید

کلاهبرداران اینترنتی برای سرقت اطلاعات شما نیازی به دزدیدن گوشی شما ندارند. کافی است به اینترنت وصل باشید و دست از پا خطا کنید تا هکرها کار شما و شرکت‌تان را یکسره کنند.

به همین دلیل تمام شرکت‌ها باید از VPN (شبکه خصوصی مجازی) استفاده کنند تا اطلاعات کدگذاری شده و از یک کانال خصوصی مطمئن منتقل شود.

یک VPN خوب به غیر از کدگذاری اطلاعات، به شما اجازه می‌دهد تا بدانید چه کسانی به شبکه دسترسی دارند و همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا کارمندان خود را برای دسترسی اطلاعات مدیریت کرده و انتخاب کنید که به چه اپلیکیشن‌هایی دسترسی داشته باشد.

۴- به حقوق کارمندان احترام بگذارید

وقتی شما از کارمند خود می‌خواهید تا از گوشی‌اش را برای کارهای اداری استفاده کند، باید به او هم حق بدهید نگران اطلاعات شخصی داخل گوشی‌ خود باشد تا مبادا هک بشود. همان‌طور که کارفرمایان نیز حق دارند برای استفاده شخصی کارمندان از اینترنت شبکه اداری شرکت، ضوابط و مقرراتی را رعایت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.