تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

اطیمنان از امنیت تلگرام غیرممکن است


به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود: خبرگزاری ترند آذربایجان به تازگی مطلبی را در رابطه با تلگرام و مسائل آن در ایران منتشر کرده است که در ادامه می‌توان متن آن را مطالعه کرد.


با توجه به گزارش مقامات ایرانی، تلگرام محبوب‌ترین پیام‌رسان بین مردم این کشور به حساب آمده و به تازگی با مشکلاتی در این کشور مواجه شده است. لازم به ذکر است همین مقامات اعلام کرده‌اند نرم‌افزار روسی یاد شده در ایران 40 میلیون کاربر داشته و 80.5 درصد از کاربران آن ایرانی هستند.

مقامات ایرانی به دفعات تهدید کردند که اگر سرورهای تلگرام–که قابلیت کنترل برنامه و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را فراهم می‌کند- به ایران منتقل نگردد آن را مسدود می‌کنند.
محمود واعظی، وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ماه گذشته اعلام کرد هم‌اکنون تعدادی از سرورهای تلگرام به ایران منتقل شده‌اند. این ادعا به سرعت توسط پاول دورف بنیان‌گذار برنامه‌ی رمزنگاری‌شده تلگرام رد شد. اگر چه دورف تأیید کرد که این برنامه شروع به استفاده از «شبکه تحویل محتوا» (CDN) در داخل کشور کرده است.
«به منظور افزایش سرعت دانلود در مناطق مختلف، تلگرام از سرورهای توزیع شده یا شبکه تحویل محتوای خود در داخل کشور استفاده می‌کند.»
با توجه به گزارش تلگرام، شبکه تحویل محتوا بخشی از فضای ابری اصلی این پیام‌رسان اجتماعی محسوب نمی‌شوند؛ بلکه تنها برای ذخیره‌سازی محتواهای محبوب از کانال‌های عظیم مورد استفاده قرار گرفته و داده‌های شخصی کاربران نیز در آن ذخیره نمی‌گردند.
مهدی یحیی نژاد، یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، مؤسس وبگاه بالاترین و «Net Freedom Pioneers»، به ترند گفت: «انتقال CDN به نزدیکی کاربران هزینه‌ها را کاهش داده و پاسخگویی برنامه را بهبود می‌بخشید. با وجود این غیرممکن است که به بگوییم تلگرام این کار را با هدف کاهش هزینه‌ها یا فشارهای دولت ایران انجام داده است.»
یحیی نژاد گفت: «بخش بزرگی از کاربران تلگرام در ایران قرار دارند. این شرکت ممکن است وسوسه شود که از برنامه‌ی خود کسب درآمد بکند. دولت ایران تنها زمانی اجازه‌ی کسب درآمد را به تلگرام می‌دهد که قوانین ایران و رژیم نظارتی آن را بپذیرد. این موضوع یک نگرانی برحق است و تلگرام باید در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌هایش بسیار شفاف باشد.»
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مقامات ایرانی توانایی کنترل محتوا و نظارت بر فعالیت کاربران ایرانی از طریق CDN را دارند گفت: «دولت ایران، با توجه به تنظیمات CDN، احتمالاً می‌تواند به محتوایی که کاربران می‌خوانند و کانال‌هایی که دنبال می‌کنند دسترسی داشته باشند.»
یک متخصص امنیت سایبری افزود: «متأسفانه، غیرممکن است که از امن بودن یا نبودن تلگرام اطمینان حاصل کنیم. به این معنی که بهتر است برای برقراری ارتباطات حساس از برنامه‌ای دیگری مانند سیگنال استفاده شود.»
وی ادامه داد: «در حال حاضر سیگنال، امن‌ترین پیام‌رسان موجود است؛ زیرا شفافیت و بررسی‌های امنیتی آن توسط جامعه‌ی ایمنی دیجیتال صورت می‌گیرد.»


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.