تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

اذعان اوباما به توان سایبری ایران

رییس‌جمهور آمریکا در بخش‌هایی از سخنرانی‌اش به مناسبت چهاردهمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر به این مورد اشاره کرد.

رییس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی توان سایبری ایران را خوب توصیف کرد اما گفت: ما هم‌چنان تلاش می‌کنیم تا در این زمینه بهترین باشیم.

ادامه مطلب ...

قفل‌های چمدان، تازه ترین سوژه هکرها در آمریکا

برخی افراد که با استفاده از عکس های مذکور کلیدهای اصلی مورد استفاده اداره امنیت حمل و نقل آمریکا را تهیه کرده اند می گویند این کلیدها را با موفقیت مورد استفاده قرار داده اند.

با انتشار تصویری از کلیدهای اصلی مورد استفاده اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در فضای مجازی، همه افرادی که دارای چاپگر سه بعدی هستند می‌توانند یک نمونه از این کلیدها تهیه کنند.

تکنــــــــــــــازدانلود:  همه مسافران در آمریکا موظف به استفاده از این کلیدها در حین مسافرت های هوایی هستند. کلیدهای مذکور علاوه بر حفاظت از اموال مسافران کاربردهای امنیتی و ضدتروریستی هم دارند. زیرا به افسران امنیتی امکان می دهند بدون باز کردن یک چمدان یا قفل هایش درون آن را بررسی کنند.

روزنامه واشنگتن پست هفته قبل برای اولین بار تصویری از این کلیدها را در یکی از مقالات خود منتشر کرد و اگر چه به سرعت عکس مربوط به این کلیدها را تغییر داد، اما همین زمان کوتاه برای دست به دست شدن عکس مذکور توسط هکرها و ساخت کلید از روی عکس با استفاده از چاپگرهای سه بعدی کافی بود. ادامه مطلب ...

ویروس فضایی Turla هم از راه رسید

هکرهایی که از بدافزار Turla استفاده می کنند در هشت سال گذشته شناسایی نشده اند، زیرا از سرویس های یک ارائه دهنده خدمات ویدیویی ماهواره ای پهن باند دیجیتال در خاورمیانه و آفریقا برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

شرکت امنیتی کاسپراسکای از شناسایی بدافزاری خبر داده که از ارتباطات ماهواره ای برای مخفی کردن خود و فعالیت هایش سوءاستفاده می کند.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: بررسی ها نشان داده که حداقل یکی از گروه های استفاده کننده از بدافزار Turla روس زبان هستند و بهره گیری آنها از ماهواره ها و ارتباطات ماهواره ای از کار انداختن شبکه بدافزاری Turla را بسیار دشوار کرده است. زیرا سرورهای مورد استفاده هکرها تقریبا قابل شناسایی نیستند.

هکرهایی که از بدافزار Turla استفاده می کنند در هشت سال گذشته شناسایی نشده اند، زیرا از سرویس های یک ارائه دهنده خدمات ویدیویی ماهواره ای پهن باند دیجیتال در خاورمیانه و آفریقا برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند. آنها از سال ۲۰۰۷ تا به حال از لینک های ماهواره ای بری مدیریت عملیات خود بهره گرفته اند و ارتباطات غیرقابل کشفی را میان سرورهای خود و ماهواره ها برقرار کرده اند.

ادامه مطلب ...

آمریکا به لطف توافق هسته‌ای ، با کاهش تهدیدهای سایبری نفس راحتی می‌کشد

البته زمانی که صحبت از حملات سایبری به میان می‌آید، نام ایالات متحده در ذهن ما تداعی می‌شود نه ایران اسلامی.

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا، مایک راجرز می‌گوید: «حملات سایبری انجام‌شده توسط کارشناسان ایرانی علیه آمریکا، از زمان توافق هسته‌ای انجام شده به طرز چشم‌گیری کاهش یافته‌ است.»

تکنـــــــــــــازدانلود: روزنامه‌ی وال‌استریت به نقل از مقامات می‌گوید در طی چند سال گذشته حملات سایبری زیادی علیه شرکت‌های اقتصادی آمریکا صورت گرفته ‌است. با این وجود، با سرعت گرفتن مذاکرات هسته‌ای در ۲۰۱۴ این فعالیت‌ها به تریج کمرنگ‌تر شده‌اند.

در ماه آوریل کشورها به نقطه‌ی عطفی در مذاکرات هسته‌ای درباره قابلیت‌های هسته‌ای ایران دست ‌یافتند که به خیال خودشان مانع از دستیابی کشور عزیزمان به سلاح هسته‌ای شده و اطمینان حاصل می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران در مسیری صلح‌آمیز و رو به جلو حرکت خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

هشت هکری که دنیا را تکان دادند + تصاویر

نکته جالب اینکه همین هکر‌های ترسناک موجب پیشرفت‌های بسیاری در دنیای کامپیوتر شده‌ و شکل امروزی اینترنت، شبکه و کامپیوترها را رقم زده‌اند.

واژه هکر همیشه برای کاربران واژه ترسناکی بوده و هست، چرا که در دنیای کامپیوتر، هکرها همیشه بازیگر نقش منفی این میدان خواهند بود.

تکنــــــــــــــازدانلود:  رخنه کردن یا هک به معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در رایانه می‌باشد. در علوم مربوط به رایانه معنی هک گاه مساوی معنی کرک (crack) که رمزگشایی است نیز عنوان می‌شود. در گفتگوهای امروزی هک به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای است. و کرک نیز به معنی رمزگشایی است و کراکر به فرد گشاینده رمز می‌گویند.

گستردگی واژهٔ هک منحصر به رایانه نمی‌باشد و توسط افراد با تخصص‌های گوناگون در زمینه‌هایی از قبیل موسیقی، نقاشی و… نیز به کار می‌رود که به معنی دگرگونی‌های هوشمندانه و خلاقانه فرد در آن زمینه می‌باشد.

ادامه مطلب ...

اشکال موجود در یخچال‌های هوشمند سامسونگ و نفوذ به جیمیل کاربران

این دستگاه طراحی‌ شده ‌است تا از طریق اینترنت اطلاعات تقویم جی‌میل را بارگیری کرده و بر روی صفحه‌نمایش، نشان دهد. خلل امنیتی آن‌جایی است که به نفوذگرها امکان‌ می‌دهد بر روی همان شبکه، اطلاعات ورود به حساب کاربری جی‌میل را بدزدند.

محققان امنیتی اشکالی را در یخچال‌های هوشمند شرکت سامسونگ پیدا کردند که ممکن است نفوذگرها از آن برای سرقت اطلاعات ورود به حساب کاربری جیمیل‌ استفاده کنند.

Pen Test Partners این آسیب‌پذیری را که از نوع مرد میانی۱ است را کشف کرده‌ است.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: این آسیب‌پذیری در مدل RF۲۸HMELBSR از یخچال هوشمند از مجموعه‌ی وسایل خانگی هوشمند سامسونگ پیدا شده‌است که از طریق برنامه‌ی خانه هوشمند کنترل می‌شود. درحالی‌که این مدل SSL ‌را پیاده‌سازی می‌کند، اما نمی‌تواند اعتبارگوا‌هی‌های SSL را بررسی کند و بنابراین امکان این حمله را فراهم می‌سازد.

ادامه مطلب ...

حملات سایبری و میدان جنگ الکترونیک (۲)

ارتش سایبری انانیموس چرا و چگونه دست به حملات سایبری می‌زند ؟

برخلاف تصور عام کسانی که به گروه انانیموس (هکرهای گمنام) تعلق دارند در جهانی زیرزمینی و در خفا زندگی نمی‌کنند.

بر عکس آن‌ها جوانانی هستند که به خوبی می‌دانند در جهانی که فرهنگ اینترنت را به عنوان سمبل آزادی بیان مقدس می‌شمارد چه می‌گذرد.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: از اشراف، اندیشکده مرکز عربی پژوهش و مطالعات سیاسی دوحه در گزارشی راهبردی به بررسی جنگ‌های مدرن سایبری و ابعاد و پیامدهای آن پرداخت و نوشت: در سال‌های اخیر مفهوم فضای سایبری به مثابه میدان جنگ دچار تحولات چشمگیری شده است که مهم‌ترین آن تأثیر مخرب مد نظر دولت‌ها، گروه‌ها و افراد از انجام این حملات است. مهم‌ترین نوع این نوع حمله هک کردن است که یکی از نگران‌کننده‌ترین موارد برای دولت‌ها و افراد به شمار می‌رود. ریشه اصلی این نگرانی حضور احزاب مختلف در این مسئله و سخت بودن ردیابی منشأ آن است. یکی دیگر از دلایل همچنین به مشخص کردن پایگاه حمله و ارزیابی هزینه تأثیرات آن بازمی‌شود.

ادامه مطلب ...

تصمیمات مخفیانه گوگل برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا/ ۳ سناریوی ۲۰۱۶

حداقل سه سناریو وجود دارد که گوگل می تواند از آنها – و حتی بدون اطلاع رهبران و مدیرانش – برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا استفاده کند.

این احتمال وجود دارد که رئیس جمهوری بعدی آمریکا بر مبنای تبلیغات موفق تلویزیونی و سخنرانی‌های انتخاباتی نامزدها تعیین نشود و تصمیمات مخفیانه گوگل حرف نهایی را در این زمینه بزند.

به گزارش تکنـــــــــــــــازدانلود: شاید اظهارنظرهایی از این دست برای برخی کاربران اینترنت و افراد عادی عجیب به نظر برسد، اما برخی تحقیقات نشان می دهد غول‌های عرصه فناوری اطلاعات که این روزها امپراطوری های جهانی تاسیس کرده اند قصد دارند خود رئیس جمهور بعدی آمریکا را تعیین کنند و در این میان گوگل در حال ایفای نقشی منحصر به فرد است.

بررسی های انجام شده در سال های اخیر نشان می دهد گوگل در حال سازماندهی و افزایش قوای خود برای کنترل انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکاست. گوگل به عنوان پربازدیدترین سایت در بسیاری از کشورهای جهان و با هدایت ۷۰ درصد از جستجوهای صورت گرفته در جهان نقش غیرقابل انکاری برای کنترل دیدگاه ها و عقاید انسان ها دارد.

ادامه مطلب ...

جاسوسی سایبری چین درباره‌ی هند و همسایه‌های آن

حملات ترتیب‌ داده شده توسط این گروه به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردند، اما در فروردین‌ماه امسال، یعنی حدود یک ماه پیش از اولین سفر رسمی نخست‌وزیز هند نارندرا مودی به چین، شدت گرفته‌اند.

جاسوسان سایبری روی بنگلادش، هند، نپال و پاکستان تمرکز کرده‌اند و به دنبال اطلاعاتی راجع به مناقشه‌های مرزی و نیز اطلاعات دیپلماتیک هستند.

تکنــــــــــــــازدانلود: این حملات که به سبک و سیاق حملات پیشرفته‌ی مداوم یا همان APT علیه هند و همسایه‌های آن در حال پیش‌روی هستند، از سال ۲۰۱۱ شروع شده‌اند و به نظر می‌رسد که از طرف چین آب می‌خورند.

شیوه‌ای که این گروه آن را می‌پسندد، ارسال رایانامه‌های فیشینگِ حاوی ضمیمه‌های اسناد ورد به کاربران قربانی است. این اسناد به مسائل منطقه‌ای اشاره دارند و دربرگیرنده‌ی اسکریپتی به نام Watermain هستند که در پشتی‌هایی را در دستگاه‌های آلوده ایجاد می‌نماید.

حملات ترتیب‌ داده شده توسط این گروه به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردند، اما در فروردین‌ماه امسال، یعنی حدود یک ماه پیش از اولین سفر رسمی نخست‌وزیز هند نارندرا مودی به چین، شدت گرفته‌اند.

ادامه مطلب ...

دستبرد هکرهای نوجوان به ۳۰ حساب بانکی

پس از این شکایت ماموران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی را آغاز کردند تا این که به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد کاربری که این سایت را راه‌‌اندازی کرده در شهرهای همجوار این استان دست به این کار زده است.

دو پسر نوجوان به بهانه فروش بازی کلش آف کلنز، حساب بانکی ۳۰ نفر را خالی کردند. متهمان با درگاه جعلی بانک اطلاعات حساب طعمه‌های خود را به دست آورده بودند.

به گزارش  تکنـــــــــــــــازدانلود:  از جام‌جم، روزهای پایانی تیر امسال مرد جوانی با حضور در پلیس فتای استان مرکزی از مدیر یک سایت اینترنتی به اتهام سرقت موجودی حساب بانکی‌اش شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش گفت: علاقه بسیاری به بازی کلش آف کلنز داشتم. بنابراین هنگام رصد در فضای مجازی با سایت اینترنتی‌ای روبه‌رو شدم که بازی اینترنتی کلش آف کلنز را به قیمت پایین‌تر از سایت‌های دیگر می‌فروخت. وسوسه شدم تا از این سایت خرید کنم. در این سایت ثبت‌نام کردم و مبلغ را به حساب مدیر سایت فروش اینترنتی واریز کردم و قرار شد تا چند ساعت برنامه را نصب کنم، اما موفق به این کار نشدم و همان جا بود که به فعالیت این سایت فروش شک کردم.

ادامه مطلب ...

استفاده از صدای محیط برای رمز عبور؛ ابتکار متخصصان سوئیسی

برای حراست از حریم خصوصی کاربران٬ ساوندپروف فایل‌های صدا را آپلود نمی‌کند و فقط امضاهای دیجیتال روی سرورهای آن آپلود می‌شود. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری هم فرآیند ضبط تنها با دریافت تایید از سوی کاربر آغاز خواهد شد.

متخصصان سوئیسی برای کاستن از دردسرهای استفاده از پسوردهای دومرحله‌ای٬ اپلیکیشنی ساخته‌اند که با دو بار شنود صدای محیط از طریق موبایل٬ هویت کاربر را تایید می‌کند. رمز عبور ثانوی در این روش٬ بدون دخالت کاربر بررسی می‌شود.

تکنــــــــــــــازدانلود:  در چند سال گذشته کمپانی‌های بزرگ تکنولوژیک جهان برای ارتقاء امنیت کاربران و حراست از زندگی دیجیتال آنها در برابر حملات هکرها٬ امکان استفاده از پسوردهای دومرحله‌ای را فعال کرده‌اند.

با بهره‌گیری از پسوردهای دومرحله‌ای٬ هر بار که می‌خواهید با حساب کاربری‌تان وارد سرویسی نظیر جی‌میل٬ توییتر یا آی‌کلاود شوید٬ از طرف سرورها کد چهاررقمی تصادفی یکتایی به موبایل‌تان ارسال می‌شود که ورود به اکانت تنها با در اختیار داشتن و وارد کردن آن در کنار رمز عبور میسر خواهد بود.

ادامه مطلب ...

قابلیت جدید فایرفاکس از ردیابی شما جلوگیری می‌کند

این قابلیت به سایت‌ها اجازه ردیابی شما را نمی‌دهد و کلیه سرویس‌های ردیاب آنلاین را مسدود می‌کند.

موزیلا از قابلیت امنیتی جدیدی در مرورگر فایرفاکس نسخه “pre-beta” رونمایی کرد. موزیلا با انتشار قابلیت امنیتی “Private Browsing” وب‌گردی را برای کابران فایرفاکس امن‌تر کرده است.

به گزارش تکنـــــــــــــــــازدنلود: قابلیت امنیتی “Private Browsing” از ردیابی شما جلوگیری می‌کند و اطلاعات مربوط به وب‌گردی شما را ثبت نمی‌کند. شما در هنگام استفاده از این قابلیت امنیتی فایرفاکس، امنیت خود را در اینترنت بالا می‌برید.

این قابلیت به سایت‌ها اجازه ردیابی شما را نمی‌دهد و کلیه سرویس‌های ردیاب آنلاین را مسدود می‌کند. در واقع وقتی شما این قابلیت را فعال می‌کنید، به سرور سیگنال‌هایی را مبنی بر وب‌گردی امن ارسال می‌کنید. در هنگام فعال بودن این قابلیت نگران ردیابی خود و ثبت اطلاعات خود در هنگام وب‌گردی نباشید.

ادامه مطلب ...

حملات سایبری و میدان جنگ الکترونیک

اندیشکده مرکز تحقیقات و مطالعات سیاسی دوحه در گزارشی راهبردی به بررسی جنگ‌های مدرن سایبری و ابعاد و پیامدهای آن پرداخت …

حملات سایبری به گزینه‌ای قدرتمند و کم‌هزینه برای جنگ تبدیل شده‌اند. جهان با نیروهایی رو به رو شده که به فناوری‌های رایانه‌ای مجهز هستند و می‌توانند با هک کردن صدمات مجازی به بار آورند و تنها با فشار یک دکمه خسارات مالی به افراد وارد کنند.

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود: از اشراف، اندیشکده مرکز تحقیقات و مطالعات سیاسی دوحه در گزارشی راهبردی به بررسی جنگ‌های مدرن سایبری و ابعاد و پیامدهای آن پرداخت و نوشت: در سال‌های اخیر مفهوم فضای سایبری به مثابه میدان جنگ دچار تحولات چشمگیری شده است که مهم‌ترین آن تأثیر مخرب مد نظر دولت‌ها، گروه‌ها و افراد از انجام این حملات است. مهم‌ترین نوع این نوع حمله هک کردن است که یکی از نگران‌کننده‌ترین موارد برای دولت‌ها و افراد به شمار می‌رود.

ادامه مطلب ...

هکرهای سایت مروج خیانت: هیچ کس مراقب ما نبود

هکرهای یاد شده که عنوان Impact Team را برای خود انتخاب کرده‌اند می‌گویند به کلید PGP سایت یاد شده دسترسی یافته و آن را هم در معرض دید قرار داده اند.

هکرهایی که با افشای اطلاعات میلیون‌ها کاربر یک سایت مروج خیانت جنجال گسترده‌ای به راه انداخته‌اند از امنیت پایین این سایت خبر می‌دهند.

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود: این هکرها به صراحت اعلام کرده اند که سایت اشلی مدیسون امنیت بسیار پایینی داشته و در زمان حمله به آن هیچ کس متوجه موضوع نشده و لذا داده های آن به راحتی سرقت شده است.

هکرهای یاد شده که عنوان Impact Team را برای خود انتخاب کرده‌اند می‌گویند به کلید PGP سایت یاد شده دسترسی یافته و آن را هم در معرض دید قرار داده اند.

ادامه مطلب ...