تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

سنای آمریکا طرح محدودکردن جاسوسی‌ NSA را رد کرد

او هشدار داده است که اگر جاسوسی از ارتباطات تلفنی مردم محدود شود ممکن است فردا از خواب بیدار شویم و ببینیم که یک عضو داعش در آمریکاست و این پیامدی ترسناک است.

نمایندگان سنای آمریکا طرحی را که به منظور محدود کردن جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی این کشور ارائه شده بود، رد کردند.به گزارش تکنـــــــــــازدانلود: این کار عمدتا از سوی نمایندگان جمهوری خواه سنا صورت گرفت.

بر اساس این طرح آژانس جاسوسی امنیت ملی آمریکا برای جمع آوری فله‌ای اطلاعات تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکا با محدودیت‌هایی مواجه می‌شد.

پس از رای گیری ۵۸ سناتور آمریکایی به طرح یاد شده رای منفی داده و ۴۲ نفر هم از آن حمایت کردند. تصویب این طرح به ۶۰ رای موافق احتیاج داشت و لذا دموکرات‌ها در جلب حمایت کافی از آن ناکام ماندند.

پیش نویس طرح یاد شده توسط پاتریک جی. لیهی سناتور دموکرات تهیه شده بود.


 وی علت ناموفق ماندن خود در تصویب این طرح را هراس افکنی مخالفانی دانست که جلوی راه حل های سازنده را می‌گیرند.

وی افزود که ملت آمریکا مستحق بیش از این است.

از جمله دیگر حامیان طرح یاد شده که با هدف کاهش خشم افکار عمومی در مورد جاسوسی های بی ضابطه دولت آمریکا تهیه شده بود، می توان به دولت اوباما و برخی شرکت های فناوری مانند اپل، یاهو، گوگل، مایکروسافت و … اشاره کرد.

میچ مک دانل سناتور جمهوری خواهی است که رهبری مخالفان طرح یاد شده را بر عهده داشت. وی در توجیه اقدام خود گفته است: این بدترین زمان ممکن برای آن است دست هایمان را با طناب پشت سرمان ببندیم.

وی قبل از رای گیری تاکید کرد که جاسوسی فله ای از مردم آمریکا برای پیشبرد به اصطلاح نبرد با تروریسم ضروری است.

او همچنین هشدار داد که اگر جاسوسی از ارتباطات تلفنی مردم محدود شود ممکن است فردا از خواب بیدار شویم و ببینیم که یک عضو داعش در آمریکاست و این پیامدی ترسناک است.

جنجال بر سر جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا پس از آن آغاز شد که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق این نهاد اطلاعاتی دولتی اسنادی را افشا کرد که نشانگر جاسوسی گسترده و تکان دهنده آژانس مذکور از مردم آمریکا و دهها کشور جهان به هر روش ممکن و بدون هیچ قید و بند قانونی بود. فارس به نقل از نیویورک تایمز، در یک سال و سه ماهی که از این افشاگری های سپری شده مقامات آمریکایی با استناد به ضروری بودن مقابله با تروریسم نقض حریم شخصی میلیاردها نفر در سراسر جهان را توجیه کرده‌اند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.