تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ارائه Signal پیام‌رسان فوق امن و مورد تحسین اسنودن برای اندروید

کاربران اندروید برای ارسال پیامِ رمز‌شده از نرم‌افزار TextSecure و برای ایجاد تماس‌های رمز‌شده از RedPhone استفاده می‌کنند، اما نرم‌افزار Signal می‌تواند دو ویژگی پیام و تماس رمز‌شده را به صورت همزمان عرضه نماید.

سال گذشته برای اولین بار نرم‌افزار پیام‌رسانِ خصوصی Signal برای iOS معرفی شد، این نرم‌افزار از نقاط انتهایی یعنی از دستگاه فرستنده به دستگاه گیرنده یک پیام را رمز می‌کند.

پیام‌رسان Signal توسط ادوارد اسنودن استفاده می‌شود و وی آن را تحسین کرده است.

بالاخره زمان انتظار برای کاربران اندروید هم به پایان رسید و این نرم‌افزار هم‌اینک در گوگل‌پلی در دست‌رس است.

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود: در وب‌گاه توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار Signal که Open Whisper System نام دارد، مدیر پروژه در یادداشتی گفته است: « با انتشار نرم‌افزار Signal برای اندروید، امکان تماس و ارسال پیام به صورت رمز‌شده برای کاربران اندروید فراهم شده است. تلفیق دو ابزار امنِ TextSecure و RedPhone که در دستگاه‌های آیفون آغاز شده است نیز به زودی برای اندروید فراهم می‌شود.»

توسعه‌دهندگان Open Whisper Systems سال گذشته به توسعه‌دهندگان WhatsApp کمک کردند تا رمزگذاری انتها به انتها را در این نرم‌افزار راه‌اندازی نماید.

ادامه مطلب ...

۲۹ باور متداول که حقیقت ندارد

باورهای اشتباه

خود من از دکتر در تلویزیون شنیدم! با چشمای خودم دیدم. این رو یک دانشمند به من گفته. دانشمندها گفته‌اند…

اینها همه جملاتی هستند که روزانه با آن‌ها سرو‌کار داریم. مخصوصا وقتی باوری عمومی در بین مردم رایج شد که به نظر علمی می‌رسد. آیا واقعا اگر سرمان را بپوشانیم سرما نمی‌خوریم؟ آیا کوسه‌ها سرطان نمی‌‌گیرند؟ آیا حواس انسان‌ها فقط پنج‌گانه است؟ آیا نان قهوه‌ای بهتر از نان سفید است؟ با ما در تکنــــــــــــــازدانلودهمراه باشید تا ۲۹ باور عمومی که به نظر علمی می‌رسند را بررسی کنیم.

همه‌ی ما با باور حقایقی شبیه به علم بزرگ می‌شویم و در طول سالیان آن‌ها را کاملا می‌پذیریم. اینکه بهتر است سبزیجات را تازه مصرف کنیم، نانی که کمی هم قهوه‌ای باشد ارزش غذایی بیشتری دارد، ناخن و موی انسان مدتی پس از مرگ هم رشد می‌کند و … . اما حقیقت چیست؟ در این مقاله برخی از این باور‌ها را بررسی می‌کنیم.

ادامه مطلب ...

چین اولین هواپیمای مسافربری خود را معرفی کرد‍


هواپیمای C919 چینی 

روز دوشنبه چینی‌ها با برگزاری مراسمی در فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای، اولین هواپیمای مسافربری خود را معرفی کردند. این هواپیما که C919 نام دارد توسط کمپانی COMAC طراحی و توسعه یافته است.

ادامه مطلب ...

ناسا کشف بزرگ خود در مورد مریخ را فردا پنج‌شنبه اعلام خواهد کرد

مریخ و گذشته آن 

ناسا در نظر دارد تا فردا (پنج‌شنبه) کنفرانسی برگزار کرده و کشفی جدید در مورد جو نسبتا نازک مریخ را اعلام کند. ناسا در گذشته نیز دو کنفرانس با اطلاع‌رسانی قبلی در مورد یافت سیاره‌ای زمین‌سان و کشف نشانه‌هایی از آب شور سیال در مریخ برگزار کرده است و اهمیت بالای این دو کنفرانس نشان می‌دهد که کنفرانس روز پنج‌شنبه نیز بسیار مهم خواهد بود.

ناسا اعلام کرد که روز پنج‌شنبه اطلاعات جدیدی را در مورد آن چه که بر سر اتمسفر نسبتا نازک مریخ آمده به اشتراک خواهد گذاشت. این کنفرانس ساعت ۲۲:۳۰ روز پنج شنبه برگزار می‌شود و می‌توانید آن را در این لینک مشاهده کنید.

ادامه مطلب ...

سرقت اطلاعات مربوط به جنگنده F-35 آمریکا توسط هکرهای چینی

جنگنده F-35 II پیشرفته ترین جنگنده عمود پرواز و ناو نشین جهان است که به رهبری آمریکا و با کمک شرکای جهانی به تولید رسید.پس از تولید و طراحی جنگنده F-22،ایالات متحده که تمایلی برای صادرات آن حتی به نزدیک ترین هم پیمانانش نداشت،طرح F-35 را برای راضی نگاه داشتن آنها معرفی کرد.

ادوارد اسنودن،پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی در آمریکا مدارک و مستنداتی را به مجله آلمانی “اشپیگل” داده است که بر اساس آن هکرهای چینی به سامانه اطلاعاتی جنگنده مدرن F-35 دست پیدا کرده و اطلاعات و مستندات مربوط به این هواپیمای جنگنده را ربوده اند.

تکنـــــــــازدانلود: اسنودن در ادامه اضافه کرده است که بسیاری از اطلاعات مخفی این جنگنده شامل مواد اولیه،سیستم خنک کننده موتور،طراحی و…که شامل چند ترابایت میگردد،از سوی چین ربوده شده است.

این در حالی است که مقامات و سخنگوی وزارت خارجه چین این اتهامات را رد کرده و از پذیرش آنها سر باز میرنند.عده ایی بر این باور هستند که اگر این اطلاعات از سالهای پیش تا کنون توسط هکر های چینی به سرقت رفته است،پس به چه علت ارتش این کشور همچنان فاقد یک جنگنده مشابه با F-32 II است؟

ادامه مطلب ...

چگونه از تلفن همراه و هوشمند خود در برابر تهدیدات امنیتی مراقبت نمائیم

این هفته برای شناخت راه‌های جلوگیری از تهدیدات امنیتی نسبت به گوشی‌های همراه و هوشمند با امین ثابتی در مجله رادیویی دانش و فن‌آوری همراه شوید.

رشد استفاده از تلفن هاى همراه هوشمند یا اسمارت فون، هر روز افزایش مى یابد. اما خواه شما کاربر تلفن همراه از نوع سیستم iOS باشید یا از نوع اندروید، از خطر حملات سایبرى، ویروسی و جاسوسى در امان نیستید. بنابراین باید گوشى تلفن خود را به بهترین شکل ممکن اما با بکار بردن ساده ترین توصیه‌ها در برابر تهدیدات امنیتى مجهز نموده و حریم زندگى شخصى خود را حفظ کنید.

تکنـــــــــــازدانلود: براى آشنا شدن با راهها مجهز شدن در برابر تهدیدات امنیتى که تلفن‌هاى هوشمند ما را با خطر روبرو مى کنند باید هر چه بیشتر از خطرات امنیتی که تلفن‌های همراه و هوشمند را تهدید می کند، آشنایی پیدا نمود.

این هفته برای شناخت راه‌های جلوگیری از تهدیدات امنیتی نسبت به گوشی‌های همراه و هوشمند با امین ثابتی در مجله رادیویی دانش و فن‌آوری همراه شوید.

ادامه مطلب ...

سایت روزنامه صهیونیستی هاآرتص هک شد+تصویر

این کاربران پس از هک کردن وبگاه مذکور این پیغام را گذاشته‌اند: انتفاضه قدس، انتفاضه چاقوها، فلسطین قیام می‌کند، قدس قیام می‌کند.

عده‌ای ناشناس با هک کردن وبگاه یک روزنامه صهیونیستی، جملاتی در حمایت از انتفاضه بر روی این وبگاه نوشتند.

تکنــــــــــــــازدانلود:  تعدادی از کاربران اینترنتی ناشناس وبگاه صهیونیستی «هاآرتص» را هک کردند.

این کاربران پس از هک کردن وبگاه مذکور این پیغام را گذاشته‌اند: انتفاضه قدس، انتفاضه چاقوها، فلسطین قیام می‌کند، قدس قیام می‌کند.

ادامه مطلب ...

رضا شاه و ایمان مرد ارمنی

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/92-01/08/11.JPG

 

میگویند وقتی رضا شاه تصمیم گرفت بانک ملّی را تأسیس کند ، برای بازاری های تهران و اطراف پیغام فرستاد که از بانک ملّی اوراق قرضه بخرند.
هیچکدام از تجّار بازار حاضر به این کار نشدند .
وقتی خبر به خانم فخرالدّوله ، مالک بسیار ثروتمند ، (خواهر مظفّر الدین شاه و مادرمرحوم دکتر امینی) رسید ، به رضاشاه پیغام فرستاد که مگر من مرده ام که می خواهی از بازاریان پول قرض کنی ؟!!! من حاضرم در بانک ملّی سرمایه گذاری کنم .
و به این ترتیب بانک ملّی با پول خانم فخرالدّوله تأسیس شد.

ادامه مطلب ...

آنتی‌ویروس‌ها قابل‌ اطمینان نیستند

main6
امروزه اکثر کاربران جهت حفاظت از رایانه‌ی شخصی و اطلاعات خود اقدام به استفاده از نرم‌­افزارهای آنتی‌ویروس و ضد بدافزار می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که می­‌توان آنتی­‌ویروس را به‌عنوان یکی از نرم‌­افزارهای ضروری هر رایانه‌ی شخصی و سازمانی قلمداد کرد. همواره مسأله انتخاب آنتی‌­ویروس مناسب برای اکثر کاربران یک دغدغه بوده است. مراکز و سازمان­‌های بین­‌المللی متعددی وجود دارند که آنتی‌­ویروس­‌ها را ارزیابی می‌کنند. یکی از این موسسات، AV Comparative است که سالیانه ارزیابی­‌های متعددی را روی آنتی­‌ویروس‌­ها انجام داده و نتایج آزمایش‌­های صورت گرفته خود را به‌طور رایگان منتشر می­‌کند. 
ادامه مطلب ...

ماجرای کلیپ وحشتناک رمز گذاری شده در یوتوب

ماجرای کلیپ وحشتناک رمز گذاری شده در یوتوب + فیلم
چندی است که یک معمای رمزگذاری شده در فضای مجازی مطرح شده و در هر انجمنی که وارد می شوید، با کاربرانی روبرو می گردید که تلاش دارند سر از راز بزرگی در بیاورند که درون یک ویدئوی وحشتناک نهفته است.

ادامه مطلب ...

آیا هدفون‌ به شنوایی ما آسیب می‌زند؟

headphonemain
بسیاری از ما روزانه در وسایل نقلیه‌ی عمومی، بر سر کار یا در منزل برای گوش دادن به موسیقی از هدفون استفاده می‌کنیم. استفاده از هدفون در محیط‌های عمومی معمولاً برای شنیدن بهتر موسیقی یا صرفاً خلاص شدن از دست سر و صدای محیط و تمرکز بر کار صورت می‌گیرد. غافل از اینکه استفاده‌ی دائم از هدفون می‌تواند به مرور زمان از توان شنوایی ما کم کند. کاهش شنوایی چنان آهسته صورت می‌گیرد که ممکن است وقتی کار از کار گذشته متوجه آن بشوید. وقتی که دیگر صدای صحبت افراد در تلویزیون خیلی واضح نیست و در هنگام مکالمه با دیگران مرتب از آن‌ها می‌خواهید که بلندتر حرف بزنند. کم شدن توان شنوایی خیلی پدیده‌ی عجیبی نیست و معمولاً با بالا رفتن سن ایجاد می‌شود. با این حال پژوهشگران اعتقاد دارند که سبک زندگی جدید ما و استفاده‌ی کم سابقه از هدفون باعث شده که خیلی زودتر به کم‌شنوایی مبتلا بشویم.

ادامه مطلب ...

برای اولین بار چین بیشتر از آمریکا میلیاردر دارد

 تحقیقات یک شرکت نشان می‌دهد که تعداد میلیاردرهای چین برای اولین بار از آمریکا پیشی گرفته است.

 گزارش مجله هورون که در شانگهای منتشر می‌شود، خاطرنشان می‌کند چین ۵۹۶ میلیاردر دارد. این کشور سال پیش ۲۴۲ میلیاردر داشت.

طبق گزارش این مجله، آمریکا ۵۳۷ میلیاردر دارد.

 رشد تعداد میلیاردرهای چین در حالی است که این کشور امسال با رشد اقتصادی پائین‌تری رو‌به‌رو بود.

مجله هورون می‌گوید دشواری‌های محاسبه ثروت در چین می‌تواند به معنای آن باشد که تعداد میلیاردرهای چین ممکن ایت بیش از دو برابر میزان فعلی باشد.

ادامه مطلب ...

گل های غول پیکر بر سر چهارراه

لامپ های روشنایی به شکل شکوفه های غول پیکر، وقتی که شخصی در زیر آن باشد و یا اینکه تراموایی در حال نزدیک شدن باشد، باز می شوند و با تبدیل شده به گل جلوه زیبا و جالبی بوجود می آوردند.این گل های ۹ متری توسط HQ Architects  در سال ۲۰۱۴  چهارراه Vallero در اورشلیم نصب شده و “ورده” نامیده می شود.

ادامه مطلب ...