تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

سامسونگ هارد اکسترنال ۴ ترابایتی USB 3.0 را معرفی کرد

سامسونگ هارد اکسترنال ۴ ترابایتی USB 3.0 را معرفی کرد
سامسونگ برای اولین بار در جهان دو هارد درایو اکسترنال USB 3.0 را با ابعاد ۲٫۵ اینچ و حافظه ذخیره سازی ۴ ترابایت عرضه کرد که نخستین هاردهای اکسترنال جهان با این حافظه ذخیره سازی و نوع USB 3.0 هستند. لازم به ذکر است که ضخامت این دستگاه تنها ۰٫۷۸ اینچ بوده و وزن آن تنها ۸٫۳ اونس (۲۵۰ گرم) نیز می باشد.

ادامه مطلب ...

Linux/moose ویروسی که حساب‌کاربری شبکه‌های اجتماعی را کنترل می‌کند

این نوع malware پس از عدم شناسایی توسط آنتی ویروس‌های غیر اورجینال و به روز نشده، سعی می کند با دور زدن مسیر روترها از نقطه ای دیگر از جهان به شبکه کاربر وارد شود تا با حمله به DNS و از بین بردن دیگر malware ها شبکه کاربر را به تسخیر خود در آورده و مالک شبکه های اجتماعی شما شود.

تیم تحقیقاتی eset به تازگی ویروسی از خانواده malwareها را شناسایی کرده که با نفوذ به شبکه‌های اینترنتی کاربران، علاوه بر سرقت ترافیک اینترنت، مدیریت شبکه‌های اجتماعی آنها را به دست می‌گیرد.

تکنــــــــــــــازدانلود: این تخریب گر که Linux/moose نام دارد توسط تیم تحقیقاتی eset یافت شده است که با فعالیت تقلبی در شبکه های اجتماعی در واقع قصد سرقت ترافیک شبکه کاربران را دارد.

ادامه مطلب ...

سی‌ام ژوئن، ۱۰ روز دیگر بلایی بزرگ بر سر اینترنت خواهد آمد

رایانه‌ها طوری تعریف‌شده‌اند که ثانیه شصتم را نشان خواهند داد و نمی‌توانند ثانیه ۵۹ را دوبار تکرار کنند. به همین خاطر با خطای رایانه‌ای و به‌اصطلاح آورلود/Overload شدن سی پی یو و هنگ سیستمی روبرو خواهند شد.

سی‌ام ژوئن، ۱۰ روز دیگر، قرار است باهدف محاسبه اختلاف‌زمانی ساعت زمین با ساعت اتمی در ساعت ۲۳:۵۹:۵۹ یک ثانیه به‌وقت اضافه شود.

شصت‌ویک ثانیه‌ای کردن وقت در روز سی‌ام ژوئن به عقیده کارشناسان باعث برهم ریختگی تایمینگ سیستم‌های رایانه‌ای و سرورها خواهد شد و جهان فناوری با آشوبی بی‌سابقه روبرو خواهد شد.

سیستم‌های حساس بانکی، نظامی و غیره در معرض این تغییر عمدی زمان خواهند بود و به همین خاطر کارشناسان هشدار داده‌اند بلایی بزرگ بر سر اینترنت خواهد آمد.

رایانه‌ها طوری تعریف‌شده‌اند که ثانیه شصتم را نشان خواهند داد و نمی‌توانند ثانیه ۵۹ را دوبار تکرار کنند. به همین خاطر با خطای رایانه‌ای و به‌اصطلاح آورلود/Overload شدن سی پی یو و هنگ سیستمی روبرو خواهند شد.

ادامه مطلب ...

عربستان پایگاه ویکی لیکس را فیلتر کرد

دولت عربستان سعودی پایگاه اینترنتی ویکی لیکس را در پی انتشار صدها هزار سند سری وزارت امور خارجه این کشور فیلتر کرد.

وزارت امور خارجه عربستان به اتباع این کشور درباره تلاش برای دسترسی به پایگاه اینترنتی ویکی لیکس یا انتشار هر نوع سندی از این پایگاه هشدار داد.

تکنــــــــــــــــازدانلود: سایت افشاگر ویکی‌لیکس به تازگی حدود نیم میلیون قطعه سند از مکاتبات و پیام‌های رد و بدل شده وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرده است.

بنا به اعلام ویکی‌لیکس این اسناد پیامهای محرمانه‌ای را شامل می‌شوند که از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا مخابره شده است.

جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسناد عربستان سعودی پرده از یک دیکتاتوری مرموز و غیرقابل پیش‌بینی برمی‌دارند که علاوه بر گرامی داشتن صدمین اعدام با گردن زدن در سال جاری، به تهدیدی علیه همسایگانش تبدیل شده است.»

ادامه مطلب ...

حذف فایل‌های مخرب با نرم‌افزار IObit Malware Fighter

این برنامه سه روش برای اسکن سیستم شما برای از بین بردن فایل‌ها و برنامه‌های مخرب دارد، اسکن سفارشی، اسکن هوشمند و اسکن کامل.

نرم‌افزار “IObit Malware Fighter”، نرم‌افزاری بسیار کاربردی برای از بین بردن بدافزارها، نرم‌افزارهای جاسوسی مختلف، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، تروجان‌ها، کی‌لاگر، ربات‌ها، کرم‌ها، و … است.

تکنــــــــــــــازدانلود: این برنامه بدون این‌که کوچکترین اختلالی در سیستم‌ شما ایجاد کند، فایل‌ها و برنامه‌های مخرب را در سیستم شما از بین می‌برد. استفاده از نرم‌افزار “IObit Malware Fighter”، به هیچ عنوان سرعت سیستم شما را کند نمی‌کند.

این برنامه سه روش برای اسکن سیستم شما برای از بین بردن فایل‌ها و برنامه‌های مخرب دارد، اسکن سفارشی، اسکن هوشمند و اسکن کامل.

ادامه مطلب ...

هکر بزرگ داعش کیست؟+ عکس

سرانجام هویت هکر گروه تروریستی داعش که صفحات شخصی فرماندهان ارتش امریکا را هک کرده بود، شناسایی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم سرانجام هویت متهم اصلی چندین مورد هک الکترونیکی صفحات شخصی فرماندهی ارتش مرکزی امریکا در سایتها ی تویتر و یوتیوب و هک صفحات شخصی اشخاص مشهور شناسایی شد.


هکر بزرگ داعش کیست؟+ عکس

ادامه مطلب ...

WhatsApp بدترین شرکت در حفظ حریم کاربران

تنها دو شرکت Apple و Dropbox موفق به دریافت ۵ ستاره کامل شده اند.

WhatsAppبر اساس آخرین رتبه بندی، WhatsApp با نداشتن سیاست نامه شفاف و آشکار در خصوص همکاری با مراجع دولتی و قانونی، بدترین شرکت در حفظ حریم خصوصی کاربران بشمار می آید.

به گزارش تکنـــــــــــــــازدانلود: موسسه Electronic Frontier Foundation یا EFF در پنجمین گزارش سالانه خود تحت نام Who Has Your Back Report، از بین ۲۴ شرکت که مورد رتبه بندی قرار داده، به شرکتهای WhatsApp و AT&T پایین ترین رده را داده است.

شرکت AT&T به دلیل همکاری با سازمان امنیت ملی (NSA) آمریکا در سالهای اخیر در این رتبه پایین قرار گرفته است. ولی شرکت WhatsApp در اولین حضورش در رتبه بندی موسسه EFF تنها به کمک اندک امتیازی که از بابت شرکت مادرش Facebook دریافت کرده، قادر شده با یک ستاره، در جدول رتبه بندی قرار گیرد.

طبق اعلام موسسه EFF اقدامات زیر می تواند به ارتقاء جایگاه WhatsApp در حفظ حریم خصوصی کاربران، کمک کند.

ادامه مطلب ...

یک اشتباه تایپی، شما را به دام “وحشت افزار”ها می‌کشد

نام دامنه شرکتهایی نظیر Microsoft ،Google ،Adobe و Wikipedia از جمله نام هایی هستند که مورد سوء استفاده نویسندگان “وحشت افزار” قرار گرفته اند.

بدافزاردهها نام دامنه (Domain) مشهور که با دیکته غلط ثبت و راه اندازی شده اند، کاربران ناآگاه را به دام “وحشت افزار” (Scareware) جدیدی به نام SpeedUpKit می کشد.

تکنـــــــــــــازدانلود: برای جلب آسان کاربران به استفاده از نرم افزارهای نه چندان بافایده و خوشنام، سازندگان اینگونه محصولات با سودجویی از نام دامنه شرکتهای مشهور و پر طرفدار و همچنین سوء استفاده از اشتباهات تایپی کاربران، آنها را بطور ناخواسته به سایت هایی می کشند که این محصولات نرم افزاری بی فایده را تبلیغ و عرضه می کنند.

اخیراً با استفاده از این روش، عرضه نرم افزاری به نام SpeedUpKit که در ظاهر یک ابزار بازسازی و پاکسازی کامپیوتر است، آغاز شده است. مثلا اگر سایت تسلیت گویی legacy.com در آمریکا را که طرفداران زیادی دارد، به اشتباه legady.com تایپ کنید به سایتی هدایت خواهید شد که نرم افزار SpeedUpKit را تبلیغ می کند. به این روش بازاریابی و تبلیغ ناسالم، Typosquatting می گویند.

ادامه مطلب ...

مجلس آلمان در دام هکرها

دولت آلمان هنوز متوجه نشده که این هکر ها چه کسانی هستند ولی در حال بررسی میزان اطلاعات دزدیده شده است.

مجلس آلمان پس از افتادن در دام هکر ها هنوز از این مخمصه رها نشده است.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: از yjc،پس از اینکه دولت آلمان حدود یک ماه پیش مورد حمله سایبری قرار گرفت،هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با این معضل است.

هکرها پس از یک ماه در حال دزدیدن اطلاعات دولت آلمان بوده و به فعالیت های جاسوسی خود در کامپیوتر های مجلس فدرال ادامه می دهند.

در ماه می هکر ها با ورود به سرور اصلی مجلس آلمان از طریق نرم افزار های مخرب حدود ۲۰۰۰۰ کامپیوتر را که توسط سیاستمداران و اعضای دولتی استفاده می شد،هک کردند.

این هک شدن بیش از میلیون ها دلار یورو برای این دولت هزینه بر است.

دولت آلمان هنوز متوجه نشده که این هکر ها چه کسانی هستند ولی در حال بررسی میزان اطلاعات دزدیده شده است.

ادامه مطلب ...

پیدا شدن سر نخ هایی از اسید پاشی های اصفهان


پیدا شدن سر نخ هایی از اسید پاشی های اصفهان
 در صحبت‌های اخیر مسئولان انتظامی استان اصفهان طی یک پرونده سرقت‌های سریالی فردی جانی دستگیر و مضمون به حادثه اسیدپاشی در اصفهان شد که تا حدود زیادی قرائن و شواهد پلیس را به عامل اسیدپاشی نزدیک کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،پرونده جنجالی اسیدپاشی در اصفهان یک سالی می‌شود اذهان عمومی مردم به‌خصوص بانوان را به خود مشغول کرده است، پرونده‌ای که تبعات سنگین آن موجب شد که این قضیه به امنیت ملی کشیده شود و تمامی مسئولان رده بالای کشوری تاکید برای پیگیری و دستگیری متهم یا متهمان پرونده از سوی دستگاه قضایی و انتظامی داشته باشند.

ادامه مطلب ...

برای اولین بار در جهان,استفاده از شکلک‌ها بجای اعداد در رمزعبور +ویدیو

با ۴۴ شکلک موجود, ۳۴۹۸۳۰۸ ترکیب ممکن است و این در حالی است که با اعداد ۰ تا ۹ فقط ۷۲۹۰ ترکیب ممکن میباشد.

اگر رمز عبور شما برای دسترسی به حساب بانکی تان ترکیبی از شکلک‌ها باشد  ؟

به گزارش تکنـــــــــــــــازدانلود: شکلکها میتوانند رمز عبورهای آینده باشند. شرکت انگلیسی Intelligent Environnements متخصص در فناوریهای مربوط به خدمات بانکی آنلاین, سیستمی برای جایگزین کردن کد PIN چهار رقمیبا شکلک‌ها ساخته است.

همانگونه که در ویدیو توضیح داده شده, این سیستم میتواند حتی ضامن امنیت بیشتر باشد. Intelligent Environnements توضیح می‌دهد که با ۴۴ شکلک موجود, ۳۴۹۸۳۰۸ ترکیب ممکن است و این در حالی است که با اعداد ۰ تا ۹ فقط ۷۲۹۰ ترکیب ممکن میباشد.

ادامه مطلب ...

حفره امنیتی در اپلیکیشن کیبورد Swiftkey

 

متاسفانه تقریبا تمامی تلفن‌های همراه اصلی سری گلکسی سامسونگ از این نرم‌افزار به عنوان یک برنامه از پیش نصب شده استفاده می‌کنند…

محققان امنیتی دریافتند که نرم‌افزار ویژه تایپ متنی در تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ یا همان سویفت‌کی، حفره امنیتی بسیار بزرگی را برای ورود هکرها باز می‌کند.

تکنـــــــــــــازدانلود: سامسونگ از نظر آمار فروش در طول چند سال گذشته به شدت قدرت نمایی کرده است و به همین دلیل نیز هم‌اکنون شاهد حضور چندمیلیونی تلفن همراه هوشمند این شرکت در دستان کاربران هستیم ولی نکته‌ای که این رقم به وجود می‌آورد این است که هکرها علاقه بیشتری به محصولات محبوب دارند زیرا با هک کردن یک نمونه از یک محصول محبوب، چندین دستگاه را به صورت همزمان هک می‌کنند و مشابه همین اتفاق نیز برای تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ رخ داده است.

ساختار صفحه کلید سوییفت‌کی (تایپ کردن متن بدون برداشتن دست از روی صفحه نمایش) برای بسیاری از کاربران اندرویدی به یک جزء جدایی ناپذیر از تلفن همراه تبدیل شده است ولی اگر تلفن همراه شما سامسونگ است باید بدانید که این نرم‌افزار خطری بزرگ را برای شما به همراه داشته است.

ادامه مطلب ...

اگر از کاربران LastPass هستید پسوورد خود را تغییر دهید

جو سیگریست مدیر عامل LastPass می گوید ما مطمئن هستیم که اقدامات ما برای رمزگذاری اطلاعات برای حفاظت از اکثر کاربران کافی است.

سایت LastPass که خدمات مدیریت کلمات عبور به کاربران ارائه می کند، از شناسایی برخی فعالیت های مشکوک هکری در روز جمعه خبر داده و می گوید این اقدامات را متوقف کرده است.

تکنــــــــــــــازدانلود: LastPass در قالب یک app یا افزونه برای مرورگرهای اینترنتی عمل می کند و کلمات عبور کاربران را ردگیری و حفاظت می کند تا کاربران به جای حفظ کردن کوهی از کلمات عبور تنها مجبور به به خاطرسپردن یک کلمه عبور باشند.

سرویس مدیریت پسوورد LastPass اعلام کرد که روز جمعه یک فعالیت مشکوک بر روی شبکه‌اش پیدا کرده است. این کمپانی اعلام کرده که هیچ مدرکی دال بر دزدی اطلاعات کاربران و پسووردهای آنها وجود ندارد، اما آنها متوجه شده‌اند که آدرس ایمیل کاربران، هش‌ها، هشدار تغییر پسوردها و… در خطر بوده‌اند.

ادامه مطلب ...

سوء استفاده هکرهای صهیونیست از گواهی امنیتی فاکس کان

بررسی ها نشان داده که هکرهای اسراییلی طراح دوکو ۲ قصد داشته اند با سرقت این گواهی دیجیتال خود را تایوانی جا بزنند و محققانی را که به دنبال شناسایی طراحان بدافزار مذکور هستند، فریب دهند.

بدافزار دوکو ۲ که رایانه های مستقر در هتل های برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ را هدف قرارداده، از یک گواهی دیجیتال به سرقت رفته از شرکت فاکس کان برای ردگم کردن استفاده نموده است.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: به نقل از فارس ، شرکت تایوانی فاکس کان یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی در سراسر جهان است و سخت افزارهای مورد استفاده بسیاری از شرکت های بزرگ جهان از جمله اپل، دل، گوگل و مایکروسافت را تولید می کند.

از جمله محصولات مهمی که با استفاده از سخت افزارهای ساخت فاکس کان تولید می شوند می توان به آیفون، آی پد و پلی استیشن ۴ اشاره کرد.

بررسی ها نشان داده که هکرهای اسراییلی طراح دوکو ۲ قصد داشته اند با سرقت این گواهی دیجیتال خود را تایوانی جا بزنند و محققانی را که به دنبال شناسایی طراحان بدافزار مذکور هستند، فریب دهند.

ادامه مطلب ...

از خواص موز بیشتر بدانید

 

خواص موز

 

 

تکنــــــــــــازدانلود: موز گیاهی است علفی مانند درختچه که برگهای آن بسیار بزرگ و پهن است و گاهی تا ۲ متر می رسد . گلهای آن مجتمع و بصورت سنبله است میوه آن ابتدا سبز و بعد از رسیدن برنگ زرد در می آید .

موز از چهار هزار سال قبل در هندوستان کشت می شده است . در سال ۱۴۸۲ پرتغالیها موز را در سواحل گینه پیدا کردند و به جزائر قناری بردند و سپس بوسیله میسیونر مذهبی اسپانیولی به نواحی حاره آمریکا برده شد و اکنون موز در تمام مناطق گرمسیر دنیا کشت می شود .

ادامه مطلب ...