تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

با این ۱۰ نکته در لاین حرفه‌ای شوید

در این مقاله تصمیم داریم چند نکته جالب را در خصوص لاین بگوییم تا بتوانید از طریق آن‌ها استفاده حرفه‌ای‌تری از آن داشته باشید.

اپلیکیشن لاین یک پیام‌رسان محبوب است و این محبوبیت به حدی‌ست که در آوریل سال ۲۰۱۴ حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال از سرتاسر جهان داشت.

تکنـــــــــــــازدانلود: از طریق لاین شما می‌توانید پروفایل‌های رسمی را دنبال کنید که در اغلب زمینه‌ها نظیر بازیگران، کمپانی‌های مختلف و… وجود دارند.

علاوه بر این امکان مطالعه اخبار روز و… نیز از طریق این اپلیکیشن امکان پذیر است.

حال در این مقاله تصمیم داریم چند نکته جالب را در خصوص لاین بگوییم تا بتوانید از طریق آن‌ها استفاده حرفه‌ای‌تری از آن داشته باشید.

ادامه مطلب ...

سرقت اطلاعات ۳۷ میلیون کاربر سایت مبتذل اینترنتی

هکرها به گردانندگان این سایت مبتذل اعلام کرده اند هر چه سریع تر آن را تعطیل کنند و در غیر این صورت اطلاعات شخصی تمامی ۳۷ میلیون کاربر آن را منتشر می نمایند.

اطلاعات ۳۷ میلیون نفر از مشترکان خدمات یک سایت مبتذل اینترنتی توسط هکرها سرقت شده و آنها به مدیران این سایت هشدار داده‌اند در صورت عدم تعطیلی آن، اطلاعات مذکور را افشا می‌کنند.

تکنـــــــــــــازدانلود:  سایت مذکور یک سایت دوستیابی آنلاین است که میلیون ها کاربر خود را به خیانت به همسرانشان تشویق می کند. مدیران این سایت همیشه مدعی بوده اند که حریم شخصی کاربران محفوظ است و داده های آنها محرمانه باقی می ماند. اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاده است.

ادامه مطلب ...

سیمانتک : کاهش هرزنامه و افزایش بدافزارها در جهان

باید توجه داشت که ارسال هرزنامه درآمد کمتری در مقایسه با طراحی بدافزار دارد و از روش اخیر می توان برای آلوده کردن میلیون ها رایانه و سرقت اطلاعات مالی و شخصی ذخیره شده در آنها استفاده کرد.

بررسی‌های موسسه امنیتی سمانتک نشان می دهد کمتر از یک ایمیل از هر دو ایمیل را هرزنامه ها تشکیل می دهند. این امر به معنای کاهش چشمگیر هرزنامه‌ها در جهان است که زمانی ۹۰ درصد کل ایمیل‌ها را تشکیل می‌دادند.

تکنــــــــــــــازدانلود: این کمترین میزان هرزنامه های موجود در جهان از سال ۲۰۰۳ به این سو است. گزارش سمانتک همچنین نشان می دهد علیرغم کاهش هرزنامه ها، میزان ارسال بدافزارها رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

کارشناسان معتقدند علت کاهش ارسال هرزنامه این است که افراد دست اندرکار در این زمینه ترجیح می دهند از روش های دیگری برای انجام تخلفات خود استفاده کنند. بر اساس این گزارش جانیان آنلاین به جای ارسال پیام های ناخواسته ترجیح می دهند روش های پیشرفته تری را برای شکار قربانیان خود به کار بگیرند.

ادامه مطلب ...

ارتباط شرکت Boeing با گروه جاسوسی Hacking Team

هدف اصلی از این طرح، آلوده ساختن کامپیوتر یا گوشی هوشمند قربانی به جاسوس افزار و دسترسی یافتن به فایل های آن و شنود تماس ها، چت ها، ایمیل ها و … بوده است.

یکی از شرکت های زیرمجموعه Boeing با نام Insitu در تلاش بوده است با کمک شرکت Hacking Team، پهپادهای خود را مجهز به جاسوس افزار کند. این موضوع از روی ایمیل های داخلی شرکت Hacking Team که حدود دو هفته پیش بر روی اینترنت منتشر شد فاش گردیده است.

تکنــــــــــــازدانلود: شرکت Insitu سازنده انواع پهپادها از جمله پهپادی کوچک ScanEagle است که مدتهاست توسط سازمان های نظامی آمریکا و برخی کشورهای دیگر استفاده می شود.

ادامه مطلب ...

محکوم شدن نوجوان بریتانیایی به دست داشتن در حمله‌ی مهیب Spamhaus

این حمله در اوج خود ۳۰۰ گیگابیت ترافیک در هر ثانیه را به سمت کارگزارهای Spamhaus هدایت می‌کند، و بر روی لینکس۱، تبادل اینترنت لندن۲، اثر می‌گذارد.

یک نوجوان بریتانیایی به نام ست نولان ، با نام مستعار «نارکو» به دلیل نقش‌داشتن در یک حمله‌ی سایبری در سال ۲۰۱۳ محکوم شد؛

گفتنی است که این حمله سرعت اینترنت را در سراسر جهان کاهش داد. مک‌دوناق، در دادگاه بزرگ Southwark، محکوم شد به اینکه ۲۴۰ساعت کاری را صرف حمله کرده است.

تکنــــــــــــــــازدانلود: از asis.io , تصور می‌شود که این حمله «بزرگترین حمله‌ی سایبری در طول تاریخ» باشد. این حمله‌ی انسداد سرویس توزیع‌شده که ردیاب رایانامه‌ی ناخواسته‌ی Spamhaus را در ماه مارس ۲۰۱۵ مورد هدف قرار داد، آن Spamhaus را از کار انداخت. شرکت Spamhaus از یک متخصص ضد انسداد سرویس توزیع‌شده به نام Cloudflare درخواست کمک نمود.

ادامه مطلب ...

استفاده هکرهای Hacking Team از رابط UEFI

برای مقابله با این گونه بدافزارها می توان از روش هایی نظیر فعال نمودن UEFI SecureFlash، به روز رسانی BIOS به محض ارائه اصلاحیه امنیتی و قرار دادن گذرواژه بر روی BIOS و UEFI استفاده کرد.

به دنبال هک شدن شرکت مشهور ایتالیایی Hacking Team و انتشار تمام ایمیل ها و مدارک سازمانی این شرکت، پرده از وجود جاسوس افزاری برداشته شده که قادر است با دست درازی به Unified Extensible Firmware Interfaceو(UEFI)، بی سر و صدا و بدون جلب توجه کاربر، در صورت Format شدن و یا حتی جایگزین شدن دیسک سخت همچنان بر روی سیستم قربانی فعال باقی بماند.

تکنــــــــــــــازدانلود: بر اساس یکی از اسناد فاش شده شرکت Hacking Team، این جاسوس افزار برای Insyde BIOS که BIOS استفاده شده در بسیاری لپ تاپ ها است، طراحی شده. اما برخی محققان امنیتی بر این باورند که امکان اجرای آن بر روی AMI BIOS نیز میسر می باشد.

UEFI یک ویژگی نرم‌افزاری رابط بین سیستم‌عامل و بستر سخت افزاری است. این ویژگی جایگزین رابط سخت‌افزار BIOS است. ویژگی UEFI، تمامی خدمات BIOS را پشتیبانی می‌کند. به وسیله این ویژگی می‌توان عیب یابی و تعمیرات (یا تنظیمات امنیتی) را بدون نیاز به هیچگونه سیستم‌عاملی انجام داد.

ادامه مطلب ...

بوئینگ در حال طراحی پهپادهای مخرب نفوذگر به شبکه‌های بی سیم است


پهپاد 

اغلب تلاش‌ها در حوزه‌ی امنیت پهپادها، حول تأمین امنیت و نفوذناپذیری این پرنده‌ها معطوف شده است؛ اما بوئینگ با همکاری یک تیم هک درصدد تبدیل پهپادها به یک نفوذگر سایبری هستند.

ادامه مطلب ...

مک دونالد آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام کرد


مک دونالد 

هفته گذشته ایران و گروه ۱+۵ به توافق هسته‌ای دست یافتند. یکی از جنبه‌های این توافق حضور و سرمایه‌گذاری کمپانی‌های بزرگ اروپایی و امریکایی در ایران است. یکی از این موارد،  مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از ۳۵٬۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد.

ادامه مطلب ...

حمله مجدد هکرها علیه مایکروسافت، گوگل و …

از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون، ۴۹ شرکت در بیش از ۲۰ کشور قربانی حملات گروه نفوذگر Morpho شده اند. اکثر این قربانیان از میان شرکتهای فناوری اطلاعات، دارویی و دفاتر حقوقی و وکالت در کشورهای آمریکا، کانادا و اروپایی هستند.

گروه نفوذگری که دو سال قبل شرکتهای بزرگی مانند Google ،Twitter ،Facebook و Microsoft را هدف حملات خود قرار داده بودند، اکنون یکبار دیگر فعالیت های خود را برای سرقت اطلاعات و اسرار سازمانی از این شرکتها افزایش داده است.

تکنـــــــــــــــازدانلود: این گروه در حملات نفوذی و جاسوسی های سایبری خود تنها به دنبال اهداف اقتصادی و کسب درآمد از محل فروش اطلاعات و اسرار سرقت شده است.

این گروه نفوذگر که از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون توانسته به شبکه های سازمانی بیش از ۴۵ شرکت بزرگ و مشهور جهان رخنه و نفوذ کند، با نام های Neutron و Morpho توسط شرکتهای ضدویروس Kaspersky و Symantec شناخته می شود.

ادامه مطلب ...

پاسخ هکرها به ابهامات امنیت پسورد‌ کاربران ایرانی تلگرام/ به اکانت کاربران دسترسی نداریم

این گروه ایرانی هیچ دسترسی به پسورد یا اکانت کاربران نداشته است و با توجه به اینکه تلگرام از رمزنگاری عمومی استفاده نمی‌کند و رمزنگاری مخصوص به خود را دارد، بعید به نظر می‌رسد پیش از این توسط هکرهایی کشف شده باشد و بدون اطلاع مورد استفاده‌های شخصی قرار گرفته باشد.

مدیر گروه امنیتی آشیانه ایران گفت: کشف دو آسیب‌پذیری خطرناک در تلگرام (از جمله بدست‌ آوردن پسورد کدشده کاربران) رسما به اطلاع‌ سازندگان نرم‌افزار رسانده شده و مطابق وظیفه هکرهای کلاه سفید، این گروه ایرانی هیچ دسترسی به پسورد یا اکانت کاربران نداشته است.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: بهروز کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اخیرا گروه امنیتی آشیانه ایران از کشف ۲ آسیب‌پذیری در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام و ثبت آنها در سایت‌های امنیتی خبر داد.

ادامه مطلب ...

تلاش هکرهای آمریکایی برای دستیابی به اطلاعات تسلیحاتی آلمان و فرانسه

آژانس اطلاعات خارجی آلمان اطلاعات مربوط به تلاش هکرهای آمریکایی برای هک کردن شرکت فضا و دفاع هوایی اروپا را از یک خبرگزاری خارجی دریافت کرده است.

یک روزنامه آلمانی اعلام کرد که هکرهای آمریکایی سعی کرده اند تا به اطلاعات مربوط به سلاح های دفاعی فرانسه و آلمان دست پیدا کنند.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: از تسنیم، اسنادی که ۲ نوامبر ۲۰۱۱ میلادی در اختیار روزنامه بیلد آلمان قرار گرفته است نشان می دهد که هکرهای ناشناس آمریکایی تلاش ناموفقی را برای هک کردن شرکت فضا و دفاع هوایی اروپا انجام داده اند تا به جزییات اطلاعات مربوط به تسلیحات دفاعی آلمان، فرانسه دست یابند.

این روزنامه در ادامه نوشت: آژانس اطلاعات خارجی آلمان اطلاعات مربوط به تلاش هکرهای آمریکایی برای هک کردن شرکت فضا و دفاع هوایی اروپا را از یک خبرگزاری خارجی دریافت کرده است.

ادامه مطلب ...

اپلیکیشن‌های WhatsApp ،iMessage و SnapChat در انگلستان مسدود شدند

طبق این قوانین شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت، شرکت‌های اینترنتی نظیر فیس‌بوک و گوگل نیز باید فعالیت‌های کاربران را زیرنظر داشته باشند و اطلاعات آن‌ها را ذخیره نمایند. این اقدامات با هدف مبارزه با گسترش تروریسم از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

در کشور انگلیس به تازگی‌ قوانینی تصویب شده است که مربوط به رسانه‌های اجتماعی و خدمات پیامکی برخط می‌باشد و طبق این قوانین ممکن است به زودی شبکه‌ی اجتماعی WhatsApp مسدود شود.

تکنــــــــــــــــازدانلود: به نقل از asis.io , نخست وزیر انگلیس، دیوید کامرون، به دنبال طرحی است که در آن حق ارسال پیامک‌های رمز‌شده از مردم این کشور سلب شود.

از جمله سرویس‌های برخطی که پیام‌های کاربران را به صورت رمز‌شده ارسال می‌کنند، در حال حاضر سرویس‌های iMessage، WhatsApp و SnapChat هستند که البته هر سه در انگلیس از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشند.

طبق این قوانین شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت، شرکت‌های اینترنتی نظیر فیس‌بوک و گوگل نیز باید فعالیت‌های کاربران را زیرنظر داشته باشند و اطلاعات آن‌ها را ذخیره نمایند. این اقدامات با هدف مبارزه با گسترش تروریسم از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب ...

پاسخی به جاسوسی‌های سایبری نداریم؟

اگرچه کشورمان رسما اعلام کرده تمام این تلاش‌ها توفیقی در آسیب به برنامه هسته‌ای کشورمان و شنود مذاکرات نداشته‌ و برخی از این بدافزارها حتی از مدت‌ها قبل تحت نظر بوده‌اند. اما به نظر می‌رسد ایران رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به قربانی نخست جاسوسی‌های مجازی در دنیا است.

این روزها جاسوسی مجازی از ایران و پرونده هسته‌ای کشورمان در دنیا گویی به یک حق مسلم تبدیل شده است! چراکه به نظر می‌رسد، هیچ کشوری ابایی از لو رفتن نامش در جریان جاسوسی الکترونیکی هسته‌ای از ایران ندارد.

تکنـــــــــــــــازدانلود: تا پیش از این تصور می‌شد این استاکس‌نت و بعد از آن بدافزار فلیم با پشتوانه‌های عظیم دولتی و پیچیدگی‌های بی‌سابقه بودند که دو هدف توامان جاسوسی هسته‌ای و ضربه زدن به دستاوردهای کشورمان در این عرصه را تعقیب می‌کردند. در مورد استاکس‌نت سرانجام آمریکایی‌ها هدایت و راهبری را به عهده گرفته و رسما اعلام کردند آنها پشت این حمله بی‌سابقه بودند.

اما همین چند روز قبل خبر رسید که یک بدافزار منتسب به رژیم صهیونیستی نیز به شنود از محل مذاکرات هسته‌ای ایران مشغول بوده است.
ادامه مطلب ...

کاسبی شرکت ایتالیایی از مناقشه هسته‌ای ایران!

هنوز مشخص نیست علت علاقه مدیر عامل Hacking Team به موضوع هسته‌ای ایران چیست اما می‌توان حدس زد این شرکت در تلاش بوده با نشان دادن ایران به عنوان یک تهدید به مشتریان، ابزار جاسوسی علیه کشورمان را به فروش برساند..

هکبا افشای ایمیل‌های شرکت ایتالیایی Hacking Team، مشخص شده است این شرکت به تشویق مشتریانش به اقدام علیه ایران می‌پرداخته است. نکته جالب توجه در ایمیل‌های منتشر شده این است که در ۱۹۰۷ مورد از ایمیل‌های منتشر شده، به نام ایران اشاره شده است.

تکنـــــــــــــــازدانلود: Hacking Team نام شرکتی ایتالیایی است که نرم‌افزارهای جاسوسی برای شنود کامپیوترها و تلفن‌ها را به دولت‌ها می‌فروشد.جالب آنکه به تازگی خود این شرکت مورد حمله گروه هکری ناشناسی قرار گرفته و اطلاعاتش هک شده است.

ادامه مطلب ...

حملات Ddos با سرعت ۲۰۰ گیگابایت در ثانیه علیه تلگرام

در حال حاضر باورها بر این است که این حملات از شرق آسیا آب می‌خورند.

بستر محبوب تلگرام دچار حملات انسداد سرویس توزیع‌شده‌ای با سرعت ۲۰۰ گیگابایت در ثانیه شده است.

به گزارشتکنـــــــــــــــــازدانلود: از asis.io , یک سونامی TCP روز جمعه به وقوع پیوست و کاربران این سکوی پیام‌رسان را در آسیا، استرالیا و اقیانوسیه با دردسر مواجه کرد؛ کاربرانی که حدود ۵ درصد از ۶۰ میلیون کاربر فعال تلگرام را شامل می‌شوند.

این حمله در حقیقت گونه‌ی تازه‌ای از انسداد سرویس توزیع‌شده است که در ماه اکتبر توسط شاخه‌ی امنیتی Radware کشف شده است؛ Radware مدعی است که این حمله با گونه‌‌های معمولی سیلاب SYN متفاوت است، چرا که در این حمله بسته‌هایی با اندازه‌ی ۱۰۰ بایت جابه‌جا می‌شوند، حجمی که حدوداً دو برابر بسته‌های ۴۰ تا ۶۰ بایتی است که در حملات معمولی سیلاب SYN منتقل می‌شوند.

ادامه مطلب ...