تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هشدار در مورد حملات هکری توسط ربات‌ها

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود:  به نقل از انگجت، کارشناسان این شرکت می‌گویند هاوربردها یا دوچرخه های تولیدی Segway که کاربر با ایستادن بر روی آن‌ها قادر به جابجایی است به شدت در برابر حملات هکری آسیب پذیر هستند و می‌توان آنها را از طریق ارتباطات بلوتوث کنترل و دستکاری کرد.

علاوه بر این ربات‌های صنعتی ساخت شرکت Universal Robots و همین طور برخی مدل های ربات‌های تولیدی Softbank Group  و  UBTech Roboticsبرای استفاده خانگی دارای حفره‌های امنیتی هستند که هکرها با سوءاستفاده از این حفره ها قادر به دستکاری تنظیمات امنیتی آن‌ها، نقض قوانین امنیتی و در نهایت وارد آوردن آسیب فیزیکی به محیط اطراف هستند.

ربات‌های صنعتی تولیدی Universal Robots برای تعامل با انسان ها در محیط کار طراحی شده اند و لذا هک شدن آنها می تواند جان انسان ها را به خطر بیندازد.

IOActive هشدار داده که باید نرم افزارهای این ربات ها به روز شوند تا هک کردن آنها دشوار یا غیرممکن شود. در غیر این صورت باید در انتظار وارد آمدن خسارات سنگین به افراد و شرکت های صنعتی و تجاری باشیم.

IOActive معتقد است ربات های خانگی Pepper  و NAO ساخت شرکت سافت بانک هم برای ضبط صدا و تصویر توسط هکرها و انتقال این اطلاعات به سرورهای ثالث قابل سواستفاده هستند. اطلاعات ذخیره شده توسط برخی ربات‌ها هم رمزگذاری نمی شوند و لذا سرقت آن‌ها در حین انتقال به سادگی ممکن است.

IOActive از رفع حدود 50 آسیب پذیری رباتیک موجود توسط شرکت های سازنده خبر داده، اما هشدار داده که حفره های امنیتی گسترده تری وجود دارند که باید هر چه سریع تر برطرف شوند.


 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.