تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

پروین اعتصامی:

پروین اعتصامی: 

یاد دارم یک غروب سرد سرد / میگذشت از کوچه ی ما دوره گرد

دوره گردم کهنه قالی میخرم / دست دوم جنس عالی میخرم

کاسه و ظرف سفالی میخرم / گر نداری کوزه خالی میخرم

اشک در چشمان بابا حلقه بست / عاقبت آهی کشید بغضش شکست

اول سال است و نان در سفره نیست / ای خدا شکرت ولی این زندگیست

بوی نان تازه هوش مارا برده بود / اتفاقا مادرم هم روزه بود

دیدم چهره اش لک برداشته / دست زیبایش ترک برداشته

سوختم دیدم که بابا پیر بود / بدتر از او خواهرم دلگیر بود

باز آواز درشت دوره گرد / پرده ی اندیشه ام را پاره کرد

دوره گردم کهنه قالی میخرم / کاسه و ظرف سفالی میخرم

خواهرم بی روسری بیرون دوید / گفت آقا سفره خالی میخرید

فرار کشتی توقیف شده ایران از آب های سریلانکا

"کوسلالا وارناکولاسوریا" سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا در این باره گفت: براساس قوانین سازمان ملل متحد، اگر کشتی جرمی در کشورمان انجام نداده باشد و مسافت 12 مایل دریایی از سواحل ما را رد کند دیگر نمی توانیم کاری کنیم.
شفاف: مقامات سریلانکا گفته اند یک فروند کشتی توقیف شده ایرانی توانست از آب های این کشور فرار کند.

به گزارش شفاف به نقل از رویترز، مقامات مسؤول در کشور سریلانکا و یک وکیل بانک اعلام کردند یک فروند کشتی باری که پرچم ایران را برافراشته بود؛ پس از چند هفته توقیف توانست از آب های سریلانکا فرار کند.

این کشتی براساس حکم قضایی و شکایت بانک آلمانی"دی وی بی بانک اس ای" در آب های سریلانکا توقیف شده بود.

نیروی دریایی سریلانکا هفته گذشته نیز برای جلوگیری از فرار این کشتی، مجبور به شلیک گلوله شد.

به گفته مقامات سریلانکا، این کشتی حامل پرچم ایران، روز چهارشنبه گذشته با استفاده از آب و هوای نامناسب توانست از آب های منطقه ای سریلانکا خارج شود.

ادامه مطلب ...

ناو آمریکایی زمین گیر شد

یک ناو ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا در نزدیکی فیلیپین با یک صخره مرجانی برخورد کرد و زمین گیر شد.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کاستا نت، اغلب ملوانان یک ناو مین روب نیروی دریایی ارتش آمریکا که بعد از برخورد با یک صخره مرجانی گرفتار شده است بعد از شکست اقدامات لازم برای آزاد کردن آن و به دلایل ایمنی از روی ناو تخلیه شده‌اند.
 
این ناو مین روب ارتش آمریکا روز پنج شنبه در 640 کیلومتری جنوب غرب مانیل در دریای سولو با این صخره مرجانی برخورد کرده و زمین گیر شده است.
 
بنا بر این گزارش، هیچ کس آسیب ندیده و هیچ نشت نفتی مشاهده نشده است و مقامات فیلیپین تلاش می‌کنند به این صخره مرجانی که از طرف یونسکو به عنوان میراث بشری شناخته شده است آسیبی وارد نشود.
 

ادامه مطلب ...

ویروس فلیم چیست، چگونه عمل می کند و چه کسی آن را ساخته است؟

 ایران هسته ای- پس از انتشار خبر کشف بدافزار اینترنتی جدید با نام flame (شعله) و موفقیت مرکز ماهر در ایران در ارائه نسخه پاک کننده آن، بسیاری از منابع غربی اذعان می کنند که این بدافزار یک محصول اسراییلی است.

این گزارش سوال هایی اساسی درباره فلیم را طرح کرده و به آنها پاسخ می دهد.

1- فلیم چگونه کشف شد؟

ظاهرا شرکت نرم افزاری کسپراسکی در روسیه کاشف فلیم بوده است. ویتالی کاملیوک، کارشناس ارشد بدافزار در شرکت نرم افزارهای امنیتی کاسپرسکی کاشف فلیم است. وی به عنوان عضوی در یک گروه کارشناسی به دنبال کد بدافزاری رایانه ای بود که گفته می شد اطلاعات رایانه های داخل ایران را از بین برده بود.

2- ویژگی های فلیم چیست؟

2-1- کد فلیم از ویروس استاکس نت خیلی بزرگتر است. کد فلیم 20 مگابایت حجم دارد در حالی که کد استاکس نت فقط 500 کیلو بایت بود. بنابراین، فلیم بزرگترین بدافزاری است که تا کنون مشاهده شده است.

2-2- زبان برنامه نویسی استفاده شده برای نوشتن این بدافزار لوا نام دارد که تا کنون در هیچ بدافزاری استفاده نشده بود. شرکت کسپراسکی می گوید از این زبان برنامه نویسی بیشتر در نوشتن بازی های رایانه ای استفاده می شود زیرا می توان دائما کدهای جدید به آن اضافه کرد و آن را ارتقا داد. استفاده از زبان برنامه نویسی لوا نشان می دهد طراح این ویروس در نظر دارد این ویروس را دائما رشد داده و تقویت کند.


ادامه مطلب ...

آیا شما هم در معرض حملات سایبری هستید؟/ راه‌های مقابله با آن!

حملات سایبری طبقه یا مجموعه‌هایی از تکنیک‌ها شامل جمع آوری، انتقال، حفاظت، ممانعت از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات است که از طریق آن یکی از طرفین درگیر بر دشمنان خود به مزیتی چشمگیر دست یافته و آن را حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگاردفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران جوان یک شرکت ارائه کننده خدمات اینترنت در انگلیس اقدام به بررسی کامپیوترهای شخصی مشترکان خود نمود که مشخص شد، بیش از ۸۰ درصد مشترکان این شرکت مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند. هکرها برای ورود به کامپیوتر این افراد از سه نرم افزار جاسوسی جدید استفاده کرده بودند. حتی کاربرانی که از نرم افزارهای ضد ویروسی متنوع در کامپیوتر خود استفاده می‌کنند نمی‌توانند با این هکرها مقابله کنند.

آخرین و بزرگ‌ترین حمله سایبری که تاکنون رخ داده، ویروس "اکتبر سرخ" بوده که سیستم‌های صدها سازمان دولتی و دیپلماتیک در جهان به ویژه در روسیه از آسیای میانی را مورد حمله خود قرار داده است.


ادامه مطلب ...

پهپاد نامرئی آمریکا در اختیار نیروهای نظامی ایران است؟

بوم‌رنگ، اولین پهپاد نیمه‌نامرئی جهان است که در سال 2006 به تولید انبوه رسید. این پهپاد شباهت زیادی به بوم‌رنگ داشته و در شدیدترین شرایط آب و هوایی قادر به پرواز است.

به گزارش خبرنگاردفاعی امنیت ملی باشگاه خبرنگاران در چهار گزارش قبلی خود به پهپادهای آمریکایی که ممکن است در اختیار ایران باشد اشاره کرد، پهپادهایی از قبیل پهپاد زنبور عسل AeroVironment Wasp III، روباه دریا Sea fox، پهپاد نارنجی  BQM-74E  و

پهپاد "اژدها"   Dragon Drone.

هم‌زمان با پیشرفت در ساخت پهپادهای جدید و استفاده از فن‌آوری‌های روز، پهپادهایی در حال عرصه ظهور هستند که سعی دارند از دید بشر دور باشند. پهپادهای نامرئی نسل جدید پهپادهای کنونی و آینده نزدیک را تشکیل خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران در گزارشی به یکی از این پهپادهای نامرئی اشاره کرده است:‌

ادامه مطلب ...

لوس ترین دختر جهان ؟! + عکس

به گزارش فان ترین: ولی لوس ترین دختر بریتانیا هنوز ماهانه مبلغ گزاف ۱۰۰۰۰ پوند از مادرش به عنوان پول توجیبی دریافت می کند و البته این تنها بخش بسیار کوچکی از دریای خرج های بیشمار اوست.

جینا ریو ۲۳ ساله، که در یک سوئیت هتل ۵ ستاره زندگی می کند با وجود داشتن یک خانه بسیار شیک در لندن هنوز هم از مادرش پول توجیبی دریافت می کند.

والدین جینا وقتی دخترشان ۱۴ ساله بود از هم جدا شدند و از آن پس او زندگی مجللی مانند شاهزاده خانم ها دارد.

او در فروشگاه های برند های معروف خرید کرده و در رستوران های گرانقیمت لندن غذا می خورد.

او آنقدر از کالا های مارک دار خرید می کند که حتی در زندگیش وقت نمی کند یک بار هم آنها را بپوشد، برای مثال او ۳۰۰ جفت کفش و ۷۰ کیف مارک دار دارد که یکی از آنها کیف هرمس است که او پس از آنکه فهمید پدرش برای نامزد خود آن را به مبلغ ۲۰،۰۰۰ پوند خریداری کرده از وی خواست برای او نیز آن را بخرد.

جینا همچنین درماه ۱۰۰۰ پوند هزینه اتومبیل شخصی و تاکسی کرده و اغلب ۶۰۰ پوند نیز هر ماه خرج موهایش می کند و علاوه بر مقرری ماهانه، والدینش هر سال کوهی از هدایا برای وی تهیه می کنند.

پدر جینا که یک شرکت ساختمانی موفق دارد در تولد ۱۶ سالگی او بیش از ۱۰،۰۰۰ پوند هزینه کرده و مادرش نیز به او یک اتومبیل مرسدس به ارزش ۳۰،۰۰۰ پوند هدیه داد.

 

حرکت احمقانه و جالب مرد ترسو +عکس متحرک

این مرد که در حال بازی کردن ناگهان به شدت می ترسد و در اقدامی عجیب و بسیار احمقانه صفحه نمایش را با یک ضربه نابود می کند!

مرد ترسو

مرد ترسو

پرخرج ترین ازدواج قرن +عکس

جانت جکسون

ستاره پاپ آمریکا”جانت جکسون” و “وسام مانع” نامزد قطری الاصلش تصمیم گرفتند که اواخر سال ۲۰۱۳ مراسم ازدواجشان را در شهر دوحه قطر برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ آنها قرار است در شب ازدواجشان در قفسی از جنس طلا حاضر شوند و مراسم ازدواجشان را با حضور ۵۰۰ مهمان ویژه جشن بگیرند.

قرار است این مراسم ازدواج که از آن به عنوان ازدواج قرن نام میبرند در حدود ۲۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد.

این دو در نظر دارند به تمامی مهمانانی که قرار است در این مراسم حضور پیدا کنند یک ساعت مدل رولکس به قیمت ۱۰ هزار دلار هدیه دهند.

پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ارزان می‌شود

قیمت پژو

احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه به دنبال تصمیم اخیر رئیس جمهور در قیمت گذاری خودرو‌ها براساس نرخ ارز مبادله‌ای مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید قیمت‌های جدید را اعلام نمایند، اظهارداشت: به نظر بنده با این تصمیم خودروی ۲۰۶ و ۲۰۷ ارزان‌تر از بازار آزاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای قیمت خودروهای تولید داخل را افزایش خواهد داد، افزود: البته این امر باعث می‌شود تا شکاف قابل تأمل قیمت‌ها در بازار آزاد و کارخانه کاهش پیدا کرده و تا حدودی اقدامات دلالان و واسطه‌گران در افزایش قیمت‌ها کم شود.

ادامه مطلب ...

شکیرای باردار در کنار همسر، پدر و مادرش +عکس

عکسهای جدید شکیرا ۳۵ ساله و باردار را در شهر بارسلونا و مراسم انتشار کتاب جدید پدرش مشاهده می کنید.در این تصاویر شکیرا در کنار همسرش جرارد پیکه و پدرومادرش مشاهده می کنید.

شکیرا و جرارد پیکه

شکیرا و جرارد پیکه

ادامه مطلب ...

ماده ای سخت تر از الماس!

سختی این ماده سه برابر بیشتر از سخت ترین نمونه الماس بوده و برای برش موادی که الماس ها از انجام آن برنمی آیند استفاده خواهد شد.

جام علمی: مجله معتبر "نیچر" (Nature) از کشف ماده ای سخت تر از الماس توسط فیزیک دانان چینی و آمریکایی خبر داد.



ادامه مطلب ...

ازدواج گوگوش و هومن خلعتبری !

خبرهای منتشره حاکی از این است که گوگوش و هومن خلعتبری بعد از گذشت یک دوره نامزدی با یکدیگر ازدواج میکنند!

هومن خلعتبری و گوگوش

هومن خلعتبری در برنامه تلوزیونی آکادمی موسیقی گوگوش به عنوان داور مسابقه گوگوش و بابک سعیدی را همراهی می کند.

گوگوش درباره این ازدواج میگوید: من طالب مردی هستم که چشم به ثروتم نداشته باشد و من را به خاطر ثروت دوست نداشته باشد. خوشبختانه هومن من را به خاطر ثروت نمیخواهد. من عشق را دوست دارم و همسرم باید تا آخر عمر به این عشق متقابل لطمه نزند



ادامه مطلب ...