تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

با 10 مورد از بهترین آنتی ویروس های رایگان آشنا شوید + دانلود

بهترین آنتی ویروس های رایگان


در دنیای هوشمندی که هکرها حتی از طریق ماوس و کیبورد کامپیوتر نیز می‌توانند اطلاعات را سرقت کنند، نیاز به نرم افزارهای امنیتی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. هیچ فرقی ندارد که شما از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید؛ خطر همیشه در کمین است و باید از آن پیشگیری کرد. به‌علاوه، این روزها دسترسی به نرم افزارهای امنیتی ساده‌تر از گذشته شده و کاربران می‌توانند بسیاری از آنها را به صورت رایگان دریافت کنند. همین موضوع نیز بهانه‌ای شد تا به معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان موجود بپردازیم.

معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان

بهترین آنتی ویروس های رایگان

پیش از هر چیز باید بدانید تمامی شرکت‌هایی که در این لیست نام آنها آورده می‌شود به دنبال پول بوده و عرضه رایگان نرم افزارهای امنیتی، هدف اصلی آنها نیست. به همین جهت هنگام استفاده از محصولات رایگان آنها، سازندگان از طرق مختلفی همچون ارسال ایمیل یا نمایش پنجره‌های مختلف، کاربران را به خرید نسخه پولی تشویق می‌کنند.

همچنین برخی از آنتی ویروس ها تلاش دارند تا موقع نصب نرم افزار، نوار ابزار یا افزونه‌های مختلفی را روی مرورگر شما نصب کنند که واقعا آزاردهنده است. شاید کمی گفتنش سخت باشد، اما نوارهای ابزار هیچ فایده‌ای نداشته و همراه با کاهش سرعت مرورگر، عموما برای جمع‌آوری و فروش اطلاعات کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. افزونه‌ها نیز وضعیتی مشابه داشته و کارایی مرورگر را بهبود نخواهند بخشید.

کافی‌ست هنگام نصب آنتی ویروس های رایگان، مراقب اضافه شدن نوارهای ابزار و افزونه‌ها به مرورگر بوده و خود را برای مشاهده پیام‌های تشویقی مختلف آماده کنید. اگر با این موارد مشکلی نداشته باشید، باقی کارها آسان خواهد بود.

آویرا (Avira) – ویندوز، مک

بهترین آنتی ویروس های رایگان

عملکرد بسیار خوب و راحت بودن استفاده از آویرا باعث شده تا این آنتی ویروس یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. در آخرین بررسی انجام‌شده توسط شرکت اتریشی و مستقل “AV-Comparatives”، نسخه پرو از آنتی ویروس آویرا نرخ محافظتی 99.9 درصد را دارد که از نسخه رایگان آن نیز می‌توان همین انتظار را داشت.

زمان‌بندی عملیات‌های مختلف بسیار آن بوده و کاربران می‌توانند چندین زمان مختلف را در طول هفته برای اسکن شدن سیستم خود مشخص کنند. ترکیب این موارد با امنیت به‌هنگام، می‌تواند آنتی ویروس آویرا را به انتخابی مناسب برای کاربران تبدیل کند.

لینک‌های دانلود: نسخه ویندوز/نسخه مک

بیت دیفندر (Bitdefender) – ویندوز

بهترین آنتی ویروس های رایگان

این آنتی ویروس نیز یکی دیگر از نرم افزارهایی‌ست که نسخه پرو از آن با نرخ محافظت 99.9 درصد، می‌تواند شما از در برابر تقریبا هر نوع ویروس و بدافزاری محافظت کند. قابلیت‌های ضد فیشینگ (Anti-Phishing) و ضد تقلب (Anti-Fraud) نیز امنیت شما را افزایش خواهند داد.

عدم نیاز به منابع بالای سخت افزاری برای پردازش اطلاعات در کنار رابط کاربری ساده و گرم، باعث شده تا بیت دیفندر با مجموعا 500 میلیون کاربر، یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان موجود باشد.

لینک دانلود: نسخه ویندوز

آواست (Avast) – ویندوز، مک

بهترین آنتی ویروس های رایگان

اگرچه براساس آزمایش‌های انجام‌شده، نرم افزار امنیتی آواست نرخ محافظت پایین‌تری (99.6 درصد) دارد، اما جای نگرانی نخواهد بود. به‌علاوه با نصب این آنتی ویروس سبک روی سیستم خود احتمالا متوجه فعالیت آن نخواهید شد.

به‌لطف رابط کاربری ساده آنتی ویروس آواست، کاربران در کمترین زمان ممکن می‌توانند سیستم خود را در برابر ویروس‌های مختلف ایمن سازید.

لینک‌های دانلود: نسخه ویندوز/نسخه مک

ای وی جی (AVG) – ویندوز، مک

بهترین آنتی ویروس های رایگان

یکی دیگر از بهترین آنتی ویروس های رایگان با نرخ محافظت 99.6 درصد و استفاده بهینه از منابع سخت افزاری، ای وی جی نام دارد که مدت‌هاست از کاربران سراسر دنیا در برابر ویروس‌های مختلف محافظت می‌کند. اگرچه سازندگان این آنتی ویروس، نرم افزارهای جانبی دیگر همچون ضد ویروس مخصوص گوشی موبایل یا نرم افزارهای بهینه‌ساز را نیز عرضه می‌کنند، هنوز هم آنتی ویروس آنها می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

هرچند به‌نظر نسخه رایگان این آنتی ویروس پیام‌های بیشتری را برای ارتقا و خرید نسخه پولی نمایش می‌دهد که درنهایت عملکرد فوق‌العاده آن، برخی از کاربران را به پرداخت پول مجاب کرده است!

لینک‌های دانلود: نسخه ویندوز/نسخه مک

لاواسافت (Lavasoft) – ویندوز

بهترین آنتی ویروس های رایگان

نسخه پرو از آنتی ویروس رایگان شرکت لاواسافت (Lavasoft Ad-Aware Free) با نرخ محافظت 99.3 درصد، یکی دیگر از بهترین آنتی ویروس های رایگان است که می‌تواند توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کند. هرچند، این نرم افزار به نسبت دیگر ضد ویروس‌ها، استفاده بیشتری از منابع سیستم خواهد داشت. به هر صورت، این نرم افزار با تکیه بر سیستم‌های ضد تبلیغاتی (Anti-Adware) و ضد جاسوسی (Anti-Spyware) از هر نظر کامل است.

اگرچه امکانات نسخه رایگان نیاز کاربران را به صورت کامل برطرف می‌کند اما نسخه‌های پولی از آنتی ویروس لاواسافت، قیمت مناسبی داشته و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

لینک دانلود: نسخه ویندوز

ای اسکن (eScan Anti-Virus Toolkit) – ویندوز

بهترین آنتی ویروس های رایگان

یک تفاوت عمده میان ای اسکن با دیگر ضد ویروس‌ها وجود دارد و آن عدم نیاز به نصب است؛ کافی‌ست با مراجعه به سایت رسمی این شرکت، آنتی ویروس آن را دریافت و نصب کنید. به همین جهت کاربران می‌توانند این نرم افزار را از روی یک فلش یو اس بی نیز اجرا کنند.

نباید فراموش کنید که با عدم نصب این آنتی ویروس، خبری از محافظت به‌هنگام یا زمان‌بندی برای اسکن نخواهد بود. به همین دلیل نباید از ای اسکن به عنوان آنتی ویروس اصلی خود استفاده کنید.

لینک دانلود: نسخه ویندوز

ترند میکرو هاوس کال (Trend Micro HouseCall) – ویندوز، مک 

بهترین آنتی ویروس های رایگان

هاوس کال نیز همانند ضد ویروس ای اسکن نیازی به نصب نداشته و نمی‌تواند انتخاب اول باشد، ولی اگر تصور می‌کنید که احتمال آلوده شدن سیستم شما وجود دارد، می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار جانبی استفاده کنید.

شرکت ترند میکرو ابزارهای رایگان دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توانیم به ابزارهای کنترل سیستم، ضد باجا افزار و محافظ مرورگر اشاره کنیم.

لینک‌های دانلود: نسخه ویندوز/نسخه مک

مالور بایت آنتی مالور (Malwarebytes Anti-Malware) – ویندوز، مک

بهترین آنتی ویروس های رایگان شرکت مالور بایت در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده که بدون شک ابزار «آنتی مالور» آن هم سهم زیادی در این موفقیت دارد. این نرم افزار حجم کمی داشته و می‌تواند از سیستم شما در برابر بدافزارها و تبلیغات اضافی محافظت کند. متاسفانه نسخه رایگان از این نرم افزار محدودیت‌های بیشتری نسبت به دیگر نرم افزارهای موجود در این لیست دارد، اما باز هم انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین باید اشاره کنیم که تنها از نسخه مخصوص کامپیوتر تنها برای 14 روز به صورت رایگان می‌توان استفاده کرد.

لینک‌های دانلود: نسخه ویندوز/نسخه مک

پاندا (Panda) – ویندوز

بهترین آنتی ویروس های رایگان

اگرچه ضد ویروس رایگان شرکت پاندا نیز پنجره‌های متعددی را برای خرید نسخه پولی نمایش می‌دهد اما ویژگی‌های بسیار خوب، آن را به یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان تبدیل کرده است. به‌ عنوان مثال این نرم افزار بخش زیادی از فعالیت‌های خود را به کمک سیستم ابری انجام می‌دهد که در نتیجه آن، منابع کمتری استفاده می‌شود.

به‌جز استفاده از سیستم شبکه ابری، تفاوت چندانی میان نرم افزار شرکت پاندا با دیگر ضد ویروس‌ها دیده نمی‌شود. براساس آزمایش‌های انجام شده توسط AV-Test، آنتی ویروس رایگان پاندا عملکرد مناسبی دارد و نیازی به نگران شدن در مورد رابط کاربری آن وجود ندارد.

لینک دانلود: ویندوز

زون آلارم (ZoneAlaram) – ویندوز

بهترین آنتی ویروس های رایگان

زون آلارم را می‌توان یکی از کامل‌ترین نرم افزارهای رایگان دانست. نسخه رایگان آنتی ویروس این شرکت درکنار امکانات مشابه، همراه با یک فایروال ابتدایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به‌علاوه این نرم افزار به سیستمی مخصوص برای شناسایی اطلاعات شخصی نیز مجهز شده که در صورت مشاهده هر تغییری، شما را آگاه خواهد کرد.

شاید استفاده از یک نرم افزار ضد سرقت واقعی پیشنهاد خوبی باشد، اما نباید فراموش کنید که آنتی ویروس رایگان زون آلارم، بهترین انتخاب نخواهد بود و شاید بهتر باشد از آن به عنوان یک لایه محافظتی ثانویه استفاده کرد.

لینک دانلود: ویندوز

در این مقاله تلاش شد تا بهترین آنتی ویروس های رایگان معرفی شوند، اما انتخاب شما چه خواهد بود و آیا حاضر به پرداخت پول برای استفاده از نسخه کامل هستید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.