تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

جیمیل‌تان هک شده؟ دوستان‌تان مقصرند!

در یک روز معمولی احتمال لو رفتن یک حساب جی‌میل، ۹ در یک میلیون است. اما وقتی این اتفاق بیفتد، پروسه لو رفتن‌ها خیلی سریع و مانند یک دومینو اتفاق می‌افتد.

اگر جی‌میل‌تان هک شده است می‌توانید قبل از هرچیز دوستان‌تان را متهم کنید که آن‌ها کوتاهی کرده‌اند.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: بر اساس مطالعه‌ای که از سوی گوگل انجام شده است، اگر یکی از کانتکت‌های جی‌میل شما هک شده باشد احتمال هک شدن جی‌میل شما نیز ۳۶ برابر افزایش پیدا می‌کند.

در یک روز معمولی احتمال لو رفتن یک حساب جی‌میل، ۹ در یک میلیون است. اما وقتی این اتفاق بیفتد، پروسه لو رفتن‌ها خیلی سریع و مانند یک دومینو اتفاق می‌افتد. کلاهبرداران به سرعت در حساب شما در حال گردش خواهند بود.

کلاهبرداران در پنج کشور متمرکز شده‌اند. اکثر آن‌ها در چین، ساحل عاج، مالزی، نیجریه و آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند. اما قربانیان این کلاهبرداران در تمام جهان هستند و حساب کاربری و پسورد جی‌میل آن‌ها را می‌دزدند.

نتایج زیر حاصل تحقیقات گوگل در این زمینه است:

کلاهبرداری‌های موثر ۴۵ درصد مواقع عمل می‌کنند: این عدد واقعا بزرگ است. کلاهبرداران ایمیل‌هایی به ظاهر معتبر می‌فرستند که از شما می‌خواهند حساب کاربری و پسوردتان را وارد کنید. برخی مواقع نیز کلاهبرداران شما را به پیجی می‌فرستند که بسیار به صفحه اصلی جی‌میل شبیه است و شما را فریب خواهد داد.

روش مقابله: هرگز یوزرنیم و پسورد خود را ایمیل نکنید. هرگز روی لینک‌های داخل ایمیل‌های هیجانی و ترس آور کلیک نکنید. همیشه آدرس وب‌سایت صفحه جی‌میل خود را چک کنید.

کلاهبرداران معمولا در کمتر از یک روز حساب‌تان را می‌دزدند: بعد از لو رفتن پسورد شما، یک هکر معمولی در هفت ساعت کل حساب شما را دود می‌کند و به هوا می‌فرستد. دربد‌ترین حالت، هکرهای حرفه‌ای این کار را در ۳۰ دقیقه انجام می‌دهند. آن‌ها پسورد شما را تغییر می‌دهند تا شما در بن بست گیر کنید.

روش مقابله: برای گرفتن هشدار از طرف جی‌میل ثبت نام کنید و بعد از گرفتن هشدار، سریع عمل کنید.

۳ دقیقه طول می‌کشد تا اطلاعات ارزشمند حساب شما لو برود: کلاهبرداران کل ایمیل شما را برای ایمیل‌های بانکی و دیگر ایمیل‌های ارزشمند زیر و رو می‌کنند. همچنین پسوردهای حساب‌های آمازون، Paypal و غیره برای آن‌ها اهمیت دارد.

منتظر باشید تا دوستان‌تان هم هک شوند: هکر‌ها ایمیل‌هایی به نام شما برای دوستان‌تان می‌فرستند و به انواع روش‌ها آن‌ها را فریب می‌دهند.

کلاهبرداران روش‌های قریب دادن را خوب بلدند: ۱۵ درصد آن‌ها پاسخ دوستان شما به ایمیل‌ها را به یک حساب دیگر فوروارد می‌کنند. بنابراین حتی اگر حساب‌تان را پس بگیرید نمی‌دانید دوستان‌تان چه جوابی داده‌اند چرا که هرگز پاسخ آن‌ها را نمی‌بینید.

بد‌ترین حالت چیست؟ برخی مواقع کلاهبرداران تمام ایمیل‌ها و کانتکت‌های شما را پاک می‌کنند تا شما نتوانید به دوستان‌تان اطلاع دهید که هک شده‌اید. گوگل گزینه ریکاوری را در اختیار شما قرار می‌دهد اما به این شرط که شما واقعا حساب‌تان را ریکاور کنید.

روش مقابله: تمام تلاش‌تان را بکنید که مشکل را از سرچشمه حل کرده و هک نشوید. سیستم تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید. تنها ۳۰ ثانیه وقت بیشتر صرف می‌کنید اما این ۳۰ ثانیه در برابر امن ماندن هیچ ارزشی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.