تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

رفتار اپل با توسعه‌دهندگان ایرانی بازتاب جهانی پیدا کرد


 

اپلیکیشن‌های محبوب ایرانی اپ‌استور یکی پس از دیگری در حال حذف شدن هستند و این روند در هفته گذشته سرعت بیشتری به خود گرفت. با این حال کاربران ایرانی بار دیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی، صدای خود را به گوش رسانه‌های جهانی رساندند تا بلکه پاسخی از سوی اپل دریافت کنند. در چند روز گذشته با استفاده از هشتگ «StopRemovingIranianApps» در توییتر، کاربران ایرانی موفق به آغاز کمپینی مجازی شده‌اند که توجه‌ رسانه‌های سراسر جهان را جلب کرده است.

 

اما روز پنج‌شنبه، پس از حذف شدن اپلیکیشن «اسنپ» از اپ استور، موج خبری رفتار اپل با توسعه‌دهندگان ایرانی به «نیویورک‌تایمز» و بسیاری از وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های دیگر از جمله واشنگتن‌پست، تک‌کرانچ، ورج، مشیبل و انگجت رسید. اپل نیز در این میان صرفاً اصل ماجرا یعنی حذف شدن اپلیکیشن‌های ایرانی را تایید کرده و به هیچ‌یک از رسانه‌ها پاسخی دقیقی در خصوص علت حذف شدن اپ‌ها نداده است.

در این میان «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم هم که روز پنج شنبه از پیگیری حقوقی این مسئله خبر داده بود، دیروز به جمع کاربرانی که با هشتگ «StopRemovingIranianApps» توییت می‌کردند پیوست و در توییت خود که به زبان انگلیسی ارسال شده، نوشت:

فناوری اطلاعات باید برای بهتر و راحت‌تر شدن زندگی انسان مورد استفاده قرار گیرد، نه به عنوان ابزاری برای تبعیض قائل شدن میان کشورها.

بیشتر کاربران ایرانی از زمان آغاز این کمپین مجازی، تلاش کردند با زبان انگلیسی در این رابطه توییت کنند و صدای مخالفت خود با سیاست‌های اخیر اپل را به این شکل به گوش رسانه‌های جهانی برسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.