تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هشدار : آلودگی GTA 5 به بدافزار سارق گذرواژه

 

چنانچه یکی از نسخه‌های آلوده را بارگیری و نصب کرده‌اید و توسط آن‌ها GTA V را بازی نموده‌اید، در رایانه‌ی خود به دنبال بدافزار بگردید و پرونده‌های مخربی را که پیدا می‌کنید حذف نمایید. سپس تمامی گذرواژه‌های خود را عوض کنید…

طرفداران بازی‌های رایانه‌ای که این روزها سرگرم GTA 5 هستند باید در مورد عدم نصب دو نسخه از این بازی محبوب که آلوده به بدافزار است نهایت هوشیاری را به خرج دهند.

به گزارش تکنـــــــــــــــــــازدانلود: از asis.io , با استناد به پیام‌هایی که در انجمن‌های گفت‌وگوی GTA در حال تبادل است، دو نسخه‌ی مورد بحث Angry Planes و No-Clip می‌باشند.

هر دو نسخه‌ی مذکور پرونده‌ای به نام fade.exe را، که در حال حاضر توسط بسیاری از ضدبدافزارها به عنوان یک برنامه‌ی مخرب شناسایی شده است، نصب می‌کنند.

با توجه به تجزیه و تحلیل‌های انجام‌شده توسط یکی از بازیکنانی که Angry Planes را بارگیری و نصب نموده، این نسخه به نصب RAT در رایانه‌ی هدف می‌پردازد، و توسعه‌دهنده‌ی بدافزار پشت ماجرا از مؤلفه‌های مختلف این RAT برای ربودن اطلاعات محرمانه‌ی فیس‌بوک، Twitch، استیم، و Messenger.com استفاده می‌کند، همچنین هرزنامه‌هایی را به کاربران این سرویس‌ها ارسال می‌نماید، کوکی‌های جلسات کاری را به سرقت می‌برد، و رایانه‌ی مربوطه را در حملات سیل‌آسای UDP شرکت می‌دهد.

چنانچه یکی از نسخه‌های آلوده را بارگیری و نصب کرده‌اید و توسط آن‌ها GTA V را بازی نموده‌اید، در رایانه‌ی خود به دنبال بدافزار بگردید و پرونده‌های مخربی را که پیدا می‌کنید حذف نمایید. سپس تمامی گذرواژه‌های خود را عوض کنید، از جلسات کاری فعال خود در مرورگر خارج شوید و برای از اعتبار خارج کردن جلسات کاری موجود مجدداً وارد مرورگر شوید.

حتی اگر هیچ نشانه‌ای از آلودگی را در رایانه‌ی خود مشاهده نکردید، بد نیست که گذرواژه‌های خود را تغییر داده و به جلسات کاری خود خاتمه دهید. همچنین زمان خوبی است که یک ابزار مدیریت گذرواژه را برای خود انتخاب کنید و از ذخیره‌سازی گذرواژه‌ها توسط مرورگرتان جلوگیری نمایید.

افراد علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای باید هنگام نصب نسخه‌های مختلف بازی در رایانه‌های خود دقت و توجه کافی داشته باشند، خصوصاً آن نسخه‌هایی که هیچ نظارتی بر روی کیفیت آن‌ها صورت نگرفته است. همیشه به کمک یک ضدبدافزار نسخه‌ی مورد نظرتان را بررسی کنید و از ایمنی خود مطمئن شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.