تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

تسلیحات انحصاری ارتش آمریکا


 اتحاد جماهیر شوروی از نخستین سلاح هسته‌ای خود در سال 1949 میلادی رونمایی کرد و پس از گذشت چندین دهه کشور چین سال قبل از طرح‌های خود برای ساخت بمب‌افکن رادارگریز رونمایی کرد. سلاح‌هایی مانند MQ9 Reaper Drone، Laser Avenger و ADAPTIV این روزها به ارتش آمریکا امکان می‌دهند در نبردهای مختلف در سراسر جهان پیش‌روی کنند.

برخی از این سلاح‌ها برای سال‌های طولانی مورد استفاده قرار گرفتند و بعضی از آنها از رده خارج شدند.

 ولی در این میان سلاح‌های باورنکردنی و توانمندی وجود دارند که فقط ارتش آمریکا به آنها دسترسی دارد و در اینجا با آنها آشنا می‌شوید.

پهپادMQ9 Reaper

Training to hunt

کارخانه تولیدکننده: جنرال اتمیک آئروناوتیکال سیستمز (GA-ASI) – تاریخ عرضه: سال 2001 میلادی

این سلاح برای ده سال متوالی در زمینه اطلاعاتی و شناسایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این محصول بزرگترین پهپاد آمریکایی محسوب می‌شود که طول بال‌های آن به 84 فوت می‌رسد و قادر است با وزن 7000 پوند از زمین بلند شود، 3000 پوند ظرفیت حمل بار دارد و به مدت 36 ساعت به طور مداوم پرواز می‌کند.

اسلحه تهاجمی AA12 Atchisson

2

کارخانه تولیدکننده: Maxwell Atchisson – تاریخ عرضه: سال 2005 میلادی

میزان ضربه‌ای که این اسلحه در هر شلیک به فرد وارد می‌کند 10 درصد سلاح‌های مشابه محسوب می‌شود و حتی می‌توان با یک دست با آن شلیک کرد. این سلاح می‌تواند با قابلیت انفجار بالا یا با قابلیت پرتاب نارنجک مورد استفاده قرار بگیرد و این امکان برای سلاح‌ مذکور فراهم شده است تا بدون تمیز شدن سیستم داخلی یا اختلال، می‌تواند 9 هزار بار شلیک کند.

تانک ADAPTIV Invisibility

3

کارخانه تولیدکننده: BAE Systems – تاریخ عرضه: سال 2013 میلادی

این تانک در کشور سوئد طراحی و ساخته شد. تانک مذکور که هم‌اکنون در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفته است مبتنی بر اشعه مادون قرمز و دیگر فرکانس‌های الکترونیکی فعالیت می‌کند. این تانک بزرگ به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند نامرئی شود و سیگنال‌هایی که به آن می‌رسد را منحرف کند تا شناسایی نشود.

اسلحه PHASR Rifle

4

کارخانه تولیدکننده: وزارت دفاع آمریکا (DOD) – تاریخ عرضه: سال 2007 میلادی

اسلحه تهاجمی PHASR یک سلاح لیزری است که می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. سلاح مذکور می‌تواند باعث کوری فردی مقابل شود و البته بر اساس پرتکل سال 1995 سازمان ملل متحد، استفاده از چنین سلاح‌هایی ممنوع شده است. بر این اساس مدل اسلاح شده PHASR می‌تواند کوری موقتی ایجاد کند تا نیروهای نظامی از موضع خود بگریزند.

شوکر الکتریکی Taser Shockwave

5

کارخانه تولیدکننده: TASER – تاریخ عرضه: سال 2008 میلادی

این سلاح می‌تواند تنها با لمس یک دکمه تعداد زیادی از افرادی که در محیط پیرامون قرار گرفته‌اند را دچار شوک کند. این سلاح برای ایجاد منطقه ممنوعه و غیرقابل نفوذ به کار گرفته می‌شود و معمولا در اطراف بدنه خودروهای نظامی نصب می‌شود تا پیاده‌نظام‌ها نتوانند به آن نزدیک شوند.

تانک Black Knight

6

کارخانه تولیدکننده: BAE Systems – تاریخ عرضه: سال 2008 میلادی

این خودرو نظامی ترکیبی از یک تانک با قابلیت کنترل از راه دور و یک وسیله نقلیه برای حرکت در دل دشمن است و هدف از ساخت آن پیش‌روی در شرایط خطرناکی است که خودروهای معمولی نمی‌توانند در آن حضور یابند. تانک مذکور با هزینه کم ساخته می‌شود و انواع سلاح‌های نظامی را در خود جا داده است.

خودرو نظامی Active Denial System

Active Denial System

کارخانه تولیدکننده: Raytheon (RTN) – تاریخ عرضه: سال 2008 میلادی

این خودرو نظامی ترکیبی از امواج رادارها و میکرویوها را شامل می‌شود و به کمک آنها عمل می‌کند. خودرو مذکور قادر است امواج الکترومغناطیسی را با طول موج کوتاه‌تر از میکرویوها منتشر کند تا روی پوست بدن نیروهای نظامی احساس درد ایجاد شود. دردی که این امواج ایجاد می‌کنند بسیار شدید است و پیاده‌نظام‌ها برای آنکه از این درد بدون دلیل فرار کنند، مجبور می‌شوند از محیط بگریزند.

خودرو نظامی Laser Avenger

8

کارخانه تولیدکننده: بوئینگ (BA) – تاریخ عرضه: سال 2009 میلادی

اشعه لیزری که سیستم داخلی این خودرو منتشر می‌کند 20 برابر داغ‌تر از حرارت اجاق‌های برقی است و البته، یک سلاح ساده که روی این خودرو نصب شده است آن را منتشر می‌کند. این خودرو به منظور پیشبرد اهداف نیروهای نظامی آمریکا ساخته شده است و بیش از هر سلاح دیگری می‌تواند در میدان نبرد اثرگذار باشد.

روبات MAARS

9

کارخانه تولیدکننده: QinetiQ – QQ – تاریخ عرضه: سال 2009 میلادی

این روبات نمونه اصلاح شده‌ یکی از روبات‌های کنترل از راه دور با قابلیت خنثی‌ کردن بمب است. از روبات مذکور در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود و قادر است مسلسل MB240، نارنجک‌انداز 40 میلیمتری، بلندگوها و لیزرهای آسیب‌رسان، سلاح‌های کیسه‌ای یا اسپری فلفل را با خود حمل کند.

اسلحه XM2010 Enhanced

10

کارخانه تولیدکننده: Remington – تاریخ عرضه: سال 2010 و 2011 میلادی

این محصول را می‌توان مدل اسلاح شده اسلحه تک‌تیرانداز M24 دانست که برای مدت 22 سال مورد استفاده قرار می‌گرفت و در جنگ افغانستان از آن استفاده فراوان شد. برد این سلاح 1200 متر اعلام شده است و گلوله‌های پرقدرت‌تری را مورد استفاده قرار می‌دهد.

همچنین می توان از اسلحه XM-25 نیز نام برد که پیش از این در مجله تصویری سلاح معرفی ( در این لینک) شده است. جنگ افزارهای دیگری مانند هواپیماهای نظامی خانواده اف و … نیز بطور خاص فقط در اختیار ارتش آمریکا قرار دارند اما در این نوشته تلاش شده تا تسلیحات کمتر شناخته شده خاص ارتش این کشور مورد اشاره قرار گیرند.

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام،دوست داری مطالبت تو موتورهای جستجو نظیر گوگل زودتر ثبت بشه،دوست داری موقع ورود به وبلاگت همه مطالب وبلاگتو بخونن .... به وبلاگم حتما یه سر بزن.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.