تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

امنیت پیشرفته ترین ناو هواپیمابر انگلیس با فرود یک پهپاد کوچک زیر سوال رفت

CASCADE NEWS PIX - PIC shows a grab from a drone that flew over and landed on the deck of the new £۳ billion warship the Queen Elizabeth as it was docked at Invergordon, Scot;land after the pilot set the drone off from the Black Isle. Questions at how it landed on the deck are set to be asked in Scotland's parliament.

تکنــــــــــــازدانلود- امنیت بزرگترین و پیشرفته ترین ناو هواپیمابر ‘کوئین الیزابت’ انگلیس به ارزش سه میلیارد پوند که در بندری در اسکاتلند پهلو گرفته بود، در پی فرود یک پهپاد کوچک بر روی آن بدون شناسایی شدن، زیر سوال رفت.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، فیلمبرداری این پهپاد کوچک از بزرگترین و پیشرفته ترین ناو هواپیمابر انگلیس که در بندر ‘انویرگوردون’ (Invergordon) اسکاتلند پهلو گرفته بود، موجب نگرانی اعضای پارلمان اسکاتلند درباره مسائل امنیتی این ناو هواپیمابر شده و قرار است در پار لمان در این زمینه بحث و گفت و گو کنند.
هنگامی که ناو هواپیمابر کوئین الیزابت به ارزش ۳٫۱ میلیارد پوند معادل سه میلیاردو ۹۰۰میلیون دلار و وزنی معادل ۶۵هزار تن در این بندر پهلو گرفته بود، یک پهپاد فیلم برداری به ارزش ۳۰۰ پوند (حدود ۳۹۰دلار) توانست بدون هیچگونه مشکلی از تمامی عرشه آن تصویر برداری و بر روی آن فرود آمده و بار دیگر بدون آنکه شناسایی شود، از روی آن بلند شود.
در این حادثه که در ماه جولای گذشته روی داد، خلبان این پهپاد علت فرود آوردن آن بر روی عرشه این ناوهواپیمابر پیشرفته انگلیسی را وزش شدید باد عنوان کرد و افزود به نظر دراین لحظه، سیستم های رادیویی این ناو به این دلیل که جنگنده ای بر روی عرشه کشتی قرار نداشت، خاموش بودند.
به گزارش ایرنا، دیلی میل نوشت: درحالی این پهپاد کوچک توانسته بدون شناسایی بر عرشه این ناوهواپیمابر فرود آید که قرار است درزمان عملیاتی شدن این ناو، ۲۴فروند جنگنده فوق مدرن F-35B از عرشه آن نشست و برخاست کرده و کوچکترین اشیا را از فاصله ۲۰ کیلومتری رصد کند.
‘یامی استون’ عضو پارلمان اسکاتلند با ابراز نگرانی درباره مسائل امنیتی بوجود آمده در پی این نشست و برخاست پهپاد کوچک بر عرشه این ناوهواپیمابر گفت که پرسش هایی دراین مورد در پارلمان اسکاتلند مطرح خواهد شد.
یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس دراین باره به دیلی میل گفت: وزارت دفاع انگلیس مسائل امنیتی ناو هواپیمابر کوئین الیزابت را بسیار جدی می گیرد و این حادثه به پلیس اسکاتلند گزارش شده و تحقیقات برای افزایش موارد امنیتی در پی این واقعه در جریان است.
شبکه خبری بی.بی.سی گفته بود: این امر می توانست از سوی هر فردی دیگری رخ دهد و یک بسته بمب ‘ Semtex ‘ (بمب پلاستیکی) را بر روی عرشه این ناو رها کند.
ناوهواپیمابر کوئین الیزابت با ۲۸۰متر طول بزرگترین ناو جنگی ساخته شده در نیروی دریایی انگلیس به شمار می رود که توانایی حمل ۴۰ فروند جنگنده را دارد.
ساخت این ناوهواپیمابر در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز، درسال ۲۰۱۴ به آب انداخته و در ماه مه ۲۰۱۷ به کارگرفته شد، قرار است در سال ۲۰۲۰میلاد و پس از گذراندن سه سال مسائل آزمایشی بطور رسمی به خدمت نیروی دریایی انگلیس درآید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.