تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آنتی‌ویروس‌ها، علیه رایانه‌ها

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت‌های امنیتی، آنتی‌ویروس‌ها هم می‌توانند به بدافزارها تبدیل شده و به رایانه میزبان حمله کنند.

به گزارش واحد امنیت تکنـــــــــــــازدانلود؛ گزارشی به‌تازگی منتشر شده است که نشان می‌دهد در روزگار امروز، به آنتی‌ویروس‌ها هم نمی‌توان اعتماد کرد؛ چرا که ممکن است حتی این ابزارهای امنیتی، به بدافزار تبدیل شده و به جان رایانه‌ای بیفتند که قرار است از آن محافظت نمایند. شرکت اسرائیلی سایبلیوم (Cybellum) در جدیدترین گزارش خود، به وجود یک آسیب‌پذیری در سیستم‌عامل ویندوز 10 اشاره کرد و مدعی شد که نرم‌افزارهای امنیتی به‌کاررفته در این سیستم‌عامل، آن‌چنان هم که باید، امن نیستند.

در بخشی از گزارش این شرکت امنیتی آمده است: «محققان ما کشف کرده‌اند که به‌راحتی می‌توان از فاکتورهای امنیتی به کار رفته در یک آنتی‌ویروس، سوءاستفاده کرده و آن‌ها را با فاکتورهایی که برای یک حمله سایبری مورداستفاده قرار می‌گیرند، جایگزین کرد.»

البته این شرکت امنیتی، به این نکته نیز اشاره کرد که آسیب‌پذیری مذکور، تنها مختص به آنتی‌ویروس‌های به کار رفته در ویندوز 10 نیست و حفره‌ای است که از 15 سال پیش در ویندوز وجود داشته است. در حقیقت، این آسیب‌پذیری، در بخش بررسی اعتبار بسیاری از نرم‌افزارهای پرکاربرد شرکت مایکروسافت وجود دارد و از این طریق، تاکنون حملات بسیاری در دنیا انجام‌شده و قربانیان بسیاری را نیز به خود اختصاص داده است.

در بخش دیگری از این گزارش، آمده است که تمامی نسخه‌های ویندوز، در برابر این حمله آسیب‌پذیر هستند و شرکت‌های سازنده آنتی‌ویروس، نظیر مک آفی، نورتون، ترند میکرو، آواست و کسپرسکی، از جمله شرکت‌هایی هستند که آسیب‌پذیری مذکور، از طریق نسخه ویندوز آن‌ها، به فعالیت می‌پردازد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.