تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

استفاده پلیس چین از سلاح‌های ضد پهپاد

پلیس کشور چین برای برقراری امنیت هوایی این کشور به تازگی شروع به استفاده از سلاح‌های ضد پهپاد کرده است.
استفاده پلیس چین از سلاح‌های ضد پهپاد

به گزارش واحد فناوری تکنـــــــــــــازدانلود:  فناوری پهپادها در دنیای امروز از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار بوده و برای اهداف مختلفی مانند سرگرمی، نظامی، نظارت، نقشه‌برداری و حمل بار مورداستفاده قرار می‌گیرند.

اداره‌ی پلیس چین با هدف مبارزه با پهپادهایی که فعالیت غیرقانونی داشته یا در منطقه‌ی پرواز ممنوع حضور پیدا می‌کنند، به تازگی بیش از 20 سلاح مخصوص از کار انداختن آن‌ها را خریداری کرده است. این سلاح‌ها با ارسال امواج رادیویی به سمت پهپاد آن را مجبور به فرود می‌کنند. این کار بدون آسیب رسیدن به ابزار مورد هدف قرار واقع شد صورت می‌گیرد و در زمان فرود ضربه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

 

پلیس منطقه‌ی ووهان به 20 عدد از سلاح‌های مذکور مجهز شده و مورد آزمایش قرار گرفته و آن‌ها موفق شدند 6 پهپاد را با موفقیت مورد هدف قرار بدهند. هزینه‌ی تهیه‌ی هر یک از این تجهیزات حدود 36 هزار دلار بوده و بردی معادل یک کیلومتر دارند.

مقامات پلیس ووهان گفتند: «فعالیت غیرمجاز پهپادها، امنیت پروازها را در چین به خطر انداخته و ممکن است حوادث بزرگی را به وجود بیاورند.»

به عنوان اقداماتی برای مقابله پهپادها می‌تواند به دستگیری یک اپراتور برای نزدیک کردن ابزار خود به یک هواپیمای مسافربری اشاره کرد. همچنین سه نفر به علت استفاده از پهپاد در جریان برگزاری مسابقات فرمول ای هنگ‌کنگ بازداشت شدند.

 

بر اساس قانون تصویب شده در اداره‌ی هوانوردی کشور چین در سال 2015، به پرواز درآوردن پهپادهایی که وزنی بیش از 7 کیلوگرم داشته باشند نیاز به مجوز دارد. این کار با هدف امن سازی محیط‌های شهری و روستایی چین صورت گرفته است. به علاوه در قوانین جدید تصویب شده تمامی پهپادهایی که در مناطق شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، قبل از پرواز باید مجوز دریافت کرده و اطلاعات تولید کننده، وزن و حداکثر ارتفاع قابل پرواز را ذکر کنند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.