تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

استاندار خراسان جنوبی جنجال به پا کرد

استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی

جنجال سخنان استان خراسان جنوبی!

استاندار خراسان جنوبی در جلسه ای گفته بود: «مردم استان مردمی شاد هستند؛ ساز و دهلشان، تار و دف در همه حوزه‌ها هست و در مراسم عروسی‌های ما در منطقه باختاران‌ها به صورت خیلی مرسوم است که آقایان می‌رقصند، خانم‌ها می‌‌رقصند. اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود.»

این سخنان باعث اعتراضات زیادی شده و معترضان آن را سخنانی «ضد دینی» و حرمت شکنانه توصیف کرده اند.

سه روز است که ائمه جمعه، امامان جماعت، طلاب، علمای سراسر استان در حوزه علمیه بیرجند تحصن کرده اند و بیان کردند تا برکناری استاندار به این تحصن ادامه خواهند داد.

ائمه جمعه استام خراسان جنوبی اعلام کردند تا استاندار برکنار نشود نمازهای جمعه را اقامه نمیکنند.

فشار به دولت برای برکناری استاندار خراسان جنوبی ادامه دارد

مخالفان دولت در روزهای اخیر با برگزاری تجمعات مختلف فشارهای گسترده‌ای را برای برکناری سیدعلی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی، آغاز کرده‌اند. این مخالفان، سخنان استاندار را در خصوص شادی مردم در خراسان شمالی «ضد دینی» توصیف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «آبان پرس» با انتشار این خبر، نوشت: این تجمع‌کنندگان می‌گویند استاندار خراسان جنوبی در یک جلسه «سخنان ضددینی» بیان کرده است. اشاره این مخالفان دولت به سخنانی است که پرویزی ۲۸ بهمن سال جاری در جمع هنرمندان گفته است.

استاندار در این جلسه گفته بود: «مردم خراسان شمالی مردمی شاد هستند؛ ساز و دهلشان، تار و دف در همه حوزه‌ها هست و در مراسم عروسی‌های ما در منطقه باختاران‌ها به صورت خیلی مرسوم است که آقایان می‌رقصند، خانم‌ها می‌‌رقصند اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود.»

این سخنان استاندار باعث شده که مخالفان دولت در سه هفته گذشته تجمعات پراکنده‌ای را برپا کنند.

دور تازه این تجمعات روز پنجشنبه ۱۹ اسفند آغاز شده و رسانه‌های مخالف دولت نیز در دو روز گذشته مصاحبه‌های متعددی با چهره‌های مخالف دولت منتشر کرده‌اند که وجه مشترک همه آن‌ها تقاضا برای برکناری استاندار است.

این دست از رسانه‌ها، همان رسانه‌هایی هستند که حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیشتر بدون اشاره مستقیم به نامشان آن‌ها را متهم کرده که «با استفاده از بیت‌المال، دولت را تخریب می‌کنند». روحانی آذرماه ۱۳۹۳ نیز در انتقادی آشکار از این رسانه‌ها گفته بود: «با تجمیع یک قدرت در نهاد فساد درست می‌شود؛ اگر تفنگ، پول، قدرت، روزنامه، سایت و تبلیغات در یک‌جا جمع شد حتما فساد است.»

این سایت می‌افزاید: در همین حال گزارش شده که احتمالاً یکی از مقامات وزارت کشور به بیرجند، مرکز استان خرسان جنوبی سفر خواهد کرد.

استانداری خراسان جنوبی در واکنش به تجمعات مخالفان گفته که منظور استاندار از رقص، «رقص محلی» بوده اما این توضیح نیز باعث نشده که معترضان به تجمعات خود پایان دهند.

سخنان استاندار خراسان جنوبی در خصوص شادی در حالی خشم مخالفان دولت را برانگیخته که روحانی هشتم اسفند نیز گفته بود: «برخی همین که ذره‌ای نشاط در بین مردم به وجود می‌آید، می‌گویند اشکال دارد. چطور گریه کردن به هر مقدار که باشد، حلال است اما خندیدن و نشاط، حرام؟ … بگذارید جامعه و جوانان نشاط داشته باشند، بدون نشاط نمی‌شود به آینده فکر کرد و سلامت جسم و روح بدون نشاط امکان‌پذیر نیست.»

آخرین آمارها نشان می‌دهد ایران جزو کشورهایی با افسردگی بالاست. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شیوع افسردگی در خانم‌های کشور سه برابر بیش از مردان است و شیوع اضطراب هم در زنان سه تا پنج برابر بیش از مردان است.

کنترل‌های اجتماعی، نبود شادی، عدم رضایتمندی از زندگی و فرهنگ زندگی، برخوردهای نامتعارف، نوع پوشش و ارتباط و تعامل از عوامل ایجادکننده افسردگی در جامعه ایران هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.