تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

چهارمین مأمور امنیتی روسیه نیز بازداشت شد

چهار مأمور ارشد امنیتی روسیه، به اتهام جاسوسی علیه روسیه دستگیرشده‌اند.

پیش‌ازاین از بازداشت یکی از مأموران ارشد شرکت کسپرسکای گزارش داده بودیم.  اما پس‌ازآن، سرعت این بازداشت‌ها افزایش یافت و اکنون چهارمین فرد از مأموران امنیتی روسیه نیز بازداشت شد. سرگئی میخاییلوف (Sergei Mikhailov)، متهم به استفاده از مقام خود برای افشای اطلاعات مقام ارشدش در سرویس اطلاعاتی FSB به نیروهای اطلاعاتی آمریکاست.

 به گزارش منابع آگاه، میخاییلوف، این امکان را فراهم ساخته است که نیروهای اطلاعاتی آمریکا، به ولادیمیر فومنکو (Vladimir Fomenko)، و شرکت اجاره سرورهای آنلاین او دسترسی داشته باشند. شرکتی که در سپتامبر گذشته به‌عنوان منبع اطلاعاتی در گزارش‌های مربوط به‌احتمال هک شدن انتخابات آمریکا توسط روسیه استفاده‌شده بود.
نفر دیگر بازداشت‌شده، دمیتری دوکاشایف (Dmitry Dokuchaev)، همکار میخاییلوف است. اگر ادعاهای مطرح‌شده علیه دوکاشایف و میخاییلوف درست باشد، به معنی وجود یک جاسوس بلندپایه در قلب اطلاعات روسیه است.
بسیاری از کارشناسان معتقدند این دستگیری‌ها، باعث کدورت بین شرکت‌های اطلاعاتی خصوصی و سازمان اطلاعات روسیه خواهد شد. تا پیش‌ازاین، شرکت‌های اطلاعاتی خصوصی جزو اصلی‌ترین منابع اطلاعاتی برای سازمان‌های اطلاعات این کشور بوده‌اند و سازمان‌های اطلاعاتی همیشه از شرکت‌هایی همچون کسپرسپکای نظرسنجی می‌کردند. آندری سولداتوف (Andrei Soldatov)، که بیش از ده سال از عمر خود را برای بررسی سامانه‌های سایبری و اینترنتی روسیه صرف کرده است، دراین‌باره می‌گوید:«این روابط قدمت 20 ساله دارد. اعتمادی که در طول این سال‌ها شکل‌گرفته است، از بین خواهد رفت.»
هرچند هنوز برای قضاوت زود است و باید دید این اتهامات بر اساس کدام مدارک واردشده است؛ اما بدیهی است که روسیه قصد دارد به نحوی پاسخ آمریکا را با ناتوان‌سازی این کشور در زمینه اطلاعاتی بدهد؛ اما این پاسخ، برای خود روسیه نیز هزینه‌های بسیاری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.