تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

کلینتون یک میلیون و نیم بیشتر از ترامپ رأی آورده!

نتیجه نهایی انتخابات اعلام شد

آمار نهایی شمارش شده در انتخابات ریاست ایالات متحده آمریکا نشان می دهد هیلاری کلینتون نسبت به دونالد ترامپ بیش از  ۱.۵ میلیون رای بیشتر کسب کرد اما به دلیل سیستم انتخاب رای الکترال، ترامپ رئیس خواهد شد.

 تعداد رای های کلینتون, تعداد رای های ترامپ, انتخابات آمریکا

شکست هیلاری کلینتون از ترامپ با وجود ۱.۵ میلیون رای بیشتر

 براساس آمارهای منتشر شده توسط خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، کلینتون ۶۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۶۹ رای  کسب کرد اما ترامپ یعنی پیروز انتخابات رای کمتری یعنی ۶۱ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۸۴۵ رای به دست آورد.

دلیل پیروزی ترامپ بر هیلاری با وجود کسب رای کمتر نیز به دلیل اجرای سیستم انتخابات دو مرحله ای یا رای الکترال است. سیستم انتخابات ریاست ایالات متحده پیچیده است.

رای الکترال چیست؟

به این صورت که مردم ابتدا نمایندگانی را برای ” شورای انتخاب کنندگان” با ۵۳۸ عضو انتخاب می کنند که آنها در نشستی (تقریبا تشریفاتی)، رئیس جدید ایالات متحده را انتخاب خواهند کرد.

 هر کدام از ۵۰ ایالت آمریکا دارای تعداد معینی نماینده یا رای الکترال در این مجموعه هستند. رای الکترال ایالت ها در این مجموعه، به تساوی نیست.

هر کاندیدایی که در ایالتی اکثریت آرا را به دست آورد تمامی آرای الکترال آن ایالت را از آن خود خواهد کرد.

رئیس جدید ایالات متحده باید بتواند حداقل ۲۷۰ رای الکترال را کسب کند.

ترامپ تاکنون توانسته است ۲۹۰ رای الکترال و هیلاری ۲۳۲ رای الکترال کسب کند  و این موضوع باعث شد ترامپ با وجود رای کمتر، پیروز نهایی انتخابات باشد.

شورای انتخاب کنندگان با ۵۳۸ عضو در روز ۱۹ دسامبر آینده نشست تشریفاتی را برای انتخاب رئیس آینده آمریکا برگزار می کنند که نتیجه آن مشخص است.
 
این برای نخستین باری نیست که کاندیدای پیروز در انتخابات ریاست آمریکا، رای کمتری را به دست می آورد.

قبل از این در سال ۲۰۰۰ میلادی هم جرج بوش پسر (جمهوری خواه) با وجود کسب ۵۴۳ هزار رای کمتر از رقیب اش  ” ال گور” دموکرات، اما پیروز انتخابات شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.