تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

سامسونگ گلکسی اس 7 را فاقد مشکل باتری اعلام کرد

باتری گوشی های هوشمند دلیل اصلی مشکلات جنجالی این دستگاه ها در این اواخر هستند و باعث میشوند که گوشی های هوشمند بسیار در معرض آتش گرفتن یا منفجر شدن باشند. این خاصیت باتری های لیتیوم یون است که در مقابل ضربه و حرارت بالا بسیار حساس هستند و در این مواقع خیلی زود آتش میگیرند. گوشی های امروزی نیز به خصوص پرچمداران دارای سخت افزار های بسیار قوی هستند و حرارت بالایی را تولید میکنند و در عین حال خنک کنندگی این دستگاه ها نیز به شکل چندان کارآمدی صورت نمیگیرد. به همین دلیل شاهد گزارشات متعددی در مورد آتش سوزی به واسطه ی نقص فنی در باتری گوشی های هوشمند هستیم.

این موضوع امسال با مشکلاتی که برای نوت 7 سامسونگ پیش آمد به اوج خود رسید و پس از آن نوبت به پرچمدار سری اس این کمپانی رسید تا منفجر شود. تعداد گزارشات در مورد آتش گرفتن گلکسی اس 7 به اندازه ی نوت 7 نبوده است اما به قدری بوده است که سر و صدای زیادی به پا کند و توجه رسانه ها و کاربران را جلب کند. همان طور که انتظار میرفت سامسونگ به این گزارشات عکس العمل نشان داده است و بیانیه ای را در این مورد منتشر کرده است.

بیانیه ی سامسونگ با نکته ای کوتاه از کیفیت بالا و امنیت خانواده ی گلکسی اس 7 آغاز میشود و در ادامه کمپانی کره ای گفته است که از بین بیش از ده میلیون دستگاه گلکسی اس 7 که در ایالات متحده در حالت استفاده شدن هستند، هیچ مورد تائید شده ای در مورد وجود نقص فنی در باتری گوشی های گلکسی اس 7 گزارش نشده است. این در حالیست که اخیرا گزارش هایی در مورد انفجار گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج به گوش رسیده است اما به نظر میرسد این گزارشات تماما پیرامون اتفاقات گلکسی نوت 7 در حال انتشار هستند و پس از فراخوانی این فبلت، اکنون آتش سوزی هایی که مقصر آنها، اشتباهات شخصی کاربران هستند نیز به پای کیفیت پائین محصولات این کمپانی نوشته میشود. سامسونگ صدماتی که به برخی کاربران به سبب آتش گرفتن گوشی های کمپانی وارد شده اند را تائید کرده است که احتمالا منظور همان اس 7 هایی بوده است که در هفته های اخیر در سایت های فناوری عنوان شده اند. اما سامسونگ اعلام کرده است که تا زمانی که تحقیق و بررسی کاملی در مورد این پرونده ها انجام نشود، امکان تائید هر گونه حادثه ای که علت آن نقص فنی در گوشی های کمپانی باشد غیر ممکن است.

همان طور که در ابتدا گفته شد، باتری های امروزی به شدت مستعد ایراداتی از جمله اتصال کوتاه و در نتیجه آتش سوزی هستند و در صورتی که کاربر نیز جوانب احتیاط را رعایت نکند احتمال خطر به مراتب افزایش خواهد یافت. از جمله اشتباهات رایج کاربران میتوان به استفاده از شارژرهای متفرقه و همچنین شارژ دستگاه در طول شب اشاره کرد که مشکل داغی و بیش از حد و به دنبال آن آتش گرفتن دستگاه را در پی خواهد داشت. با رعایت اینگونه موارد در صورتی که دستگاه فاقد نقص فنی باشد، احتمالا بروز چنین خطراتی بسیار کاهش خواهد یافت.        
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.