تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ارتش آمریکا را هک کنید و جایزه بگیرید!

ارتش آمریکا به کسانی که بتوانند سایت‌های کاریابی این نهاد را هک کرده و راهی برای دستیابی به اطلاعات کارکنان آن بیابند، جایزه می‌دهد.


به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود:  سال‌هاست شرکت‌های عظیم فناوری، علاوه بر خرید نقاط ضعف نرم‌افزارهای خود از هکرهایی تحت عنوان هکرهای کلاه‌سفید، مسابقات و رزمایش‌های مختلفی را نیز برای یافتن آسیب‌پذیری‌های شبکه‌ای، به صورت منظم و دوره‌ای برگزار می‌کنند. حتی امسال پنتاگون هم جایزه‌ای برای کشف حفره‌های سایت‌های دولتی در این کشور قرار داد تا بتواند بهتر از سامانه‌های دولتی در مقابل مهاجمان دفاع کند. جدیدترین جایزه در این زمینه متعلق به ارتش آمریکا و با نام «ارتش را هک کنید!» است.

معاون روابط عمومی ارتش آمریکا، اریک فنینگ (Eric Fanning)، ضمن معرفی این جایزه، اعلام کرد که ارتش از تمامی پیشگامان عرصه سایبری می‌خواهد زیرساخت‌های مربوط به بخش کاریابی را هک کنند و هر اشکالی در این سامانه وجود دارد، گزارش کنند. برخلاف جایزه پنتاگون که مربوط به هک سایت‌های خبری بود، ارتش آمریکا به دنبال هک سامانه کاریابی و دیتابیس خود است که اطلاعات سری و شخصی هزاران آمریکایی و همچنین اطلاعات شخصی افراد شاغل در ارتش آمریکا در آن موجود است. او گفت: «هدف ما این است که تا حد ممکن از اطلاعات شخصی کارکنان خود و افرادی که به ما اعتماد می‌کنند و قصد استخدام در ارتش را دارند، محافظت کنیم و در این راستا نیاز داریم تا آسیب‌پذیری‌های سامانه‌های خود را بشناسیم.»
 البته همه افراد امکان شرکت در این مسابقه را ندارند و فرد شرکت‌کننده، باید برای شرکت در این مسابقه، دعوت‌نامه داشته باشد. این کار برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه و غیرمطمئن به این مسابقه انجام می‌شود. این مقام نظامی گفت: «ما درون ارتش و دولت هم افراد متخصصی داریم که می‌توانند ما را در این زمینه یاری کنند. نیروهای نظامی و دولتی آمریکا می‌توانند به‌طور خودکار دعوت‌نامه دریافت کنند.»
فنینگ گفت: «تغییرات دنیای تکنولوژی بسیار سریع است و ما به قدر کافی چابک نیستیم تا با آنچه در دنیای فناوری و بیرون از وزارت دفاع رخ می‌دهد همگام شویم، بنابراین به دنبال راه‌های جدیدی برای انجام امور خود هستیم» او اضافه کرد: «هرچند که سرویس‌های استخدامی، اهمیت عملیاتی برای ارتش دارد، اما این سامانه به اندازه قسمت‌های جهت‌یابی و مخابرات برای ارتش حیاتی نیست. بهتر است در ابتدا با گامی کوچک پیش رویم. برنامه‌های جایزه برای نقاط ضعف، برای نهادهایی مانند ارتش که دارای اطلاعات حساس و طبقه‌بندی‌شده هستند و محرمانه بودن جزو ارکان آن‌هاست، حرکت بزرگی است.»
 شرکت مشاور امنیتی هکر وان (HackerOne) که مؤسسات را برای برگزاری مسابقه‌های جایزه برای نقاط ضعف آماده می‌کند، مجری هر دو برنامه هک پنتاگون و هک ارتش است. الکس رایس (Alex Rice)، مدیرعامل شرکت، می‌گوید: «امیدوار است این مسابقات جایزه برای نقاط ضعف، در سایر بخش‌های نظامی وزارتخانه‌ها گسترش یابد، زیرا این مسابقات باعث می‌شود وزارتخانه‌ها به‌سرعت اثر همکاری سایرین در امنیت خود را درک کنند. آن‌ها حتی به‌زودی به دنبال راه‌های مبتکرانه‌تری خواهد بود.»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.