تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

امنیت در دراپ‌باکس

اولین و مهم‌ترین اقدام امنیتی، فعال کردن تایید دو مرحله‌ای برای حساب کاربری دراپ‌باکس است.

امنیت در فضاهای ابری موضوعی بسیار مهم است که نباید از آن غافل شویم. بسیار از ما فایل‌های مهمی را در این فضاها ذخیره می‌کنیم، پس باید به ایمن سازی این فضاها دقت کنیم و با اعمال تنظیماتی امنیت را در فضاهای ابری برقرار کنیم. در این مطلب آموزشی، می‌خواهیم اقدامات امنیتی در دراپ‌باکس را به شما آموزش دهیم.

به گزارش تکنــــــــــازدانلود: دراپ‌باکس، یکی از فضاهای ابری پرطرفدار در میان کاربران دنیا مجازی است. کاربران فایل‌ها خود را در این فضا ذخیره‌سازی می‌کنند و یا با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. برای امنیت بیشتر در این فضای ابری تنظیمات امنیتی زیر را حتما اعمال کنید.

اولین و مهم‌ترین اقدام امنیتی، فعال کردن تایید دو مرحله‌ای برای حساب کاربری دراپ‌باکس است. با فعال کردن این قابلیت، هر زمان که شما می‌خواهید وارد این فضای ابری شوید، پس از وارد کردن رمز عبور، باید کد امنیتی که برای شما از طریق پیامک ارسال می‌شود را هم وارد کنید. برای فعال کردن این قابلیت، به حساب خود بروید، صفحه Setting را باز کرده، روی تب Security کلیک کنید و روبروی Two-step verification، روی Enable کلیک کنید.

شما می‌توانید کد امنیتی را هم از طریق پیامک و هم از طریق اپلیکیشن‌ Google Authenticator دریافت نمود. توصیه می‌کنیم برای امنیت بیشتر از اپلیکیشن Google Authenticator استفاده نمایید. حین فعال کردن تایید دو مرحله‌ای ، یک کد ۱۶ رقمی با عنوان کد پشتیبان اضطراری دریافت خواهید کرد تا در صورت عدم دریافت کد امنیتی به هر دلیلی، بتوانید به حساب خود دست دسترسی پیدا کنید. این کد ۱۶ رقمی را در مکانی امن نگه‌داری کنید.

فایل‌های دراپ‌باکس را رمزگذاری کنید. فایل‌های بسیار مهم که در این فضای ابری استفاده می‌کنید را حتما با استفاده از ابزارهای رمزگذاری، رمزگذاری کنید. در این صورت اگر کسی هم به فضای ابری سیستم شما دسترسی پیدا کرد، به هیچ عنوان امکان دسترسی به محتویات فایل‌های شما را نخواهد داشت، چرا که فایل‌های شما رمزگذاری شده است. برای رمزگذاری فایل‌ها در فضاهای ابری استفاده از برنامه BoxCryptor را پیشنهاد می‌کنیم.

دستگاه‌هایی که به فضای ابری شما دسترسی دارند را کنترل کنید. شما می‌توانید از طریق تنظیمات دراپ‌باکس در بخش Devices ببینید که چه دستگاه‌هایی به فضای ابری شما دسترسی دارند، و دستگاه‌هایی که نمی‌خواهید به فضای ابری شما دسترسی داشته باشند، را با انتخاب گزینه ضربدر حذف کنید و دسترسی آنها را قطع کنید. همچنین در بخش Sessions می‌توانید مرورگرهایی که با آنها به دراپ‌باکس لاگ‌این شدید را کنترل کنید. شما با کنترل این بخش‌های می‌توانید متوجه شوید شخص دیگری به جز خود شما، به فضای ابری شما دسترسی دارد و یا خیر. در صورت دیدن مورد مشکوک در گام نخست، پسورد حساب دراپ‌باکس خود را تغییر دهید، و رمزعبور قوی و مناسب انتخاب کنید.
رمز عبور قوی برای حساب کاربری دراپ‌باکس خود انتخاب کنید. از استفاده از رمز‌های عبور تکراری برای حساب‌های کاربری خود جدا خودداری کنید. رمز عبور قوی و مناسب انتخاب کنید، که شامل حروف بزرگ و کوچک، نشانه و اعداد باشد. توصیه می‌کنیم برای امنیت بیشتر، رمز عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید، برای انجام این کار،گزینه Change password در تب Security انتخاب کنید و پسورد جدید خود را تعریف کنید. این کار احتمال نفوذ هکرها را کاهش می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.