تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

تصاویر سه بعدی که شما را متحیر می کند!

هنر نقاشی‌های سه بعدی در خیابان از دهه ۸۰ میلادی شروع شد، البته هنر خیابانی شامل انواع مختلفی از هنر مانند مجسمه‌ها، تابلوها و پوسترهای خیابانی می‌شود، در میان این هنرها آثار مختلف گرافیتی را هم باید در نظر گرفت. درباره این هنرهای خیابانی برخی معتقدند که روح زندگی را به شهر و رفت و آمدهای روزانه مردم وارد می‌کند و از این جهت خیلی اتفاق خوبی است. البته این فعالیت‌های هنری ارتباط مستقیمی با فرهنگ، سنت و روابط اجتماعی کشور و شهر مورد نظر دارد و از همین رو هر اثر در کشور طراحش بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

3D-street-art-by-Edgar-Muller-Mysterious-Caves-1 

 سه‌بعدی یک چیزی شامل ابعاد در عرض، طول، و ارتفاع می‌باشدکه در واقع این توهم را برای ما ایجاد می کند که این تصویر واقعیست!!حالا این سه بعدی ابعاد گسترده ای دارد از تصاویر سه بعدی گرفته تا فیلم های سه بعدی و خودبرجسته نما ها 

خودبرجسته‌نما نوعی تصویر برجسته‌نما است که طراحی آن به گونه‌ای است که خطای دیدی در مغز انسان ایجاد می‌کند تا وی تصویری دوبعدی را به صورت سه‌بعدی ببیند.

ساده‌ترین گونهٔ خودبرجسته‌نما شامل الگوهایی است که به صورت افقی تکرار شده‌اند و هنگامی که این الگوها با حاشیهٔ مناسب دیده شوند طوری به نظر می‌رسند که گویی در رو یا زیر پس‌زمینهٔ تصویر شناور هستند

نمونه ای از تصویر خود برجسته نما:

 

Stereogram_Tut_Random_Dot_Shark

اگر این تصویر را در زاویه مناسب ببینید تصویر زیر را خواهید دید

Stereogram_Tut_Shark_Depthmap

نحوه دیدن این نوع تصاویر :

رای تماشا ابتدا باید توانایی دوتا دیدن یک شی را داشت. برای مثال، اگر کسی انگشت خود را بالا بیاورید و به جای آن، جایی پشت انگشت را نگاه کند، از انگشت خود دو تصویر می‌بیند. در این حالت، عملاً هر یک از چشم‌ها از انگشت تصویری ساخته‌است که بر هم منطبق نیستند و به همین علت دو تصویر دیده می‌شود. برای تماشای تصاویر استریوگرام، کافی است همین کار روی یکی از آنها انجام گیرد. به آن تصویر به گونه‌ای که دو تصویر دیده شود نگاه شود. در این نوع تصاویر معمولاً تکه‌های تکراری وجود دارد. کافی ست دو تکهٔ تکراری متوالی را در دو تصویر تشکیل شده روی هم منطبق نمود. پس از کمی  مکث در این حالت، شبه سه بعدی تشکیل خواهد شد.

17-July-2011-A-child-play-010

تصاویر سه بعدی امروزه گسترش زیادی پیدا کرده اند به طوری که حتی هنرمندان این آثار در خیابان ها هم هنرنمایی می کنند!تصاویری که خیلی وقت هاما را هم به اشتباه می اندازند و در عین حال بسیار جالب هستند .این نوع هنر در نوع خودش بینظیر است در ادامه با بدندید همراه باشید تا سری بزنیم به دنیای سه بعدی و تصاویر باور نکردنی و جالب آن.

نمونه ای از تصاویر سه بعدی:

3d-street-art-01

amazing-street-art-best-3d-graffiti-hd-wallpaper-desktop

Best-3d-STREET-ARTS-BY-GREAT-ARTISTS-1

dmFEv5Y

StopSmoking2_thumb

ca838846e21d45a900a1bc93dd084bc0

3d-street-art

preview

tiger-street-art

StreetArtWaterfall_ManfredStader-750x500

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.