تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

پوتین ۳ مقام روسیه را توبیخ کرد


به گزارش ایرنا، پوتین چهارشنبه شب پس از اعلام شکست پرتاب فضایی واستوچنی دستور پیگیری قضایی تخلف یا اهمال کاری در این زمینه را داده بود، .

به گزارش امروز (پنجشنبه) روزنامه کامرسانت، دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی و فضایی به علت بروز نقص فنی در سامانه سوخت رسانی متصل به موشک که پرتاب را ناممکن کرد، توبیخ شده است.
بنا به این گزارش که در رسانه های مختلف روسیه نیز منتشر شده است، رییس جمهوری این کشور همچنین ایگور کوماروف رییس آژانس فدرال فضایی و لئونید شالیموف مدیرعامل مرکز صنعتی «اتوماتیکی» روسیه را که سامانه سوخت رسانی ایراد دار تحویل داده بود، را به علت ناکامی در پرتاب فضایی واستوچنی توبیخ کرد.
شکست نخستین پرتاب موشک حامل ماهواره از پایگاه فضایی تازه ساخته واستوچنی در استان آمور در شرق روسیه که دیروز (چهارشنبه) رخ داد، با بازتاب فوری و گسترده در این کشور و رسانه های بین المللی، واکنش فوری پوتین را در پی داشت که اعلام کرد: اقدام های زیادی در این باره انجام گرفته و مسائلی هنوز وجود دارد. تاکنون چهار نفر بازداشت شده اند و اگر تقصیر و جرم آنها محرز شود به حبس محکوم می شوند.
روسیه تنها دارنده امکانات پرتاب موشک برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی به کشورهای دیگر است که آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا از این سامانه ها روسی استفاده می کنند و حتی از پایگاه های خارج از مرزهای خود نیز عملیات پرتاب را برای کشورهای دیگر اجرا می کند.
مسکو افزون بر درآمد پرتاب های فضایی، اعتبار ویژه ای در این حوزه برای خود قائل می باشد و در صدد حفظ آن و ایمنی کامل پرتاب های آینده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.