تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

AI۲: پیش گویی موفقِ حملات سایبری به کمک هوش مصنوعی

کالیان وراماچاننی۱، دانشمند تحقیقاتی در CSAIL که در ساخت این زیر ساخت همکاری داشته است

محققان علوم کامپیوتر دانشگاه MIT و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL) یک زیرساخت هوش مصنوعی ساختند که می‌تواند ۸۵ درصد حملات سایبری را پیش بینی کند.

تکنــــــــــــازدانلود : طبق آخرین مقاله‌ی این گروه تحقیقاتی با نام «AI۲: طراحی یک دستگاه اطلاعاتی بزرگ برای دفاع»، این طرح منحصر به فرد نسبت به وقتی که دستگاه‌ها یا انسان‌ها به تنهایی کار می‌کنند، می‌تواند نتایج بهتری بدهد.
این زیرساخت که محصول تلاش جمعی است اطلاعات را زیر و رو می‌کند و قسمت‌هایی که به نظرش مشکوک و نشانه‌ای از حملات سایبری دارند را علامت گذاری می‌کند.

سپس انسان‌ها وارد عمل می‌شوند، اطلاعاتی را که این سامانه به آ‌ن‌ها می‌دهد را بررسی می‌کنند و اعتبار و صحت یافته‌ها را می‌سنجند. سپس بازخورد آن را دوباره برای سامانه می‌فرستند تا قابلیت شناسایی AI۲ را بهبود بخشند.
این فرآیند ادامه می‌یابد و با هربار تکرار، توانایی سامانه برای تشخیص صحیح حملات سایبری بهبود می‌یابد.

کالیان وراماچاننی (Kalyan Veeramachaneni) ، دانشمند تحقیقاتی در CSAIL که در ساخت این زیر ساخت همکاری داشته است گفت: « می‌توانید این سامانه‌ را یک تحلیل گری مجازی در نظر بگیرید که به طور مدام مدل‌های جدیدی می‌سازد به طوریکه می‌تواند آن‌ها را فقط در عرض چند ساعت تصحیح کند. یعنی سامانه می‌تواند اطلاعاتی را شناسایی کرده است خیلی سریع تغییر دهد».

همانطور که در این مقاله گفته شده است، چیز جالبی که در مورد این سامانه باید بدانید این است که بر اهمیت نقش انسان تاکید می‌کند.
آقای وراماچاننی توضیح داد که با نتایج امنیتی سایبری به دست آمده در تمام مدت، دید غیر ماشینی چیزی است که تکرار نمی‌شود.
او گفت: «حملات به طور مداوم در حال بررسی هستند و ما به تحلیل‌گرانی نیاز داریم که حوادث جدید را خنثی کنند. این سامانه نقش تحلیل‌گر انسانی را حذف نمی‌کند، بلکه سامانه و ماشین هر دو مکمل یکدیگر هستند».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.