تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

چگونه یک خط کد اشتباه تمام کسب و کار یک نفر را به باد می دهد!

او از دستور rm -rf {foo}/{bar} استفاده می کند اما به خاطر یک باگ تنها قسمت /rm -rf اجرا شده و …

 Marco Marsala صاحب یک شرکت در زمینه ارائه خدمات هاست و با ۱۵۳۵ مشتری بود.اما در اثر وارد کردن یک کد اشتباه به نرم افزار کنترل کننده سرورهایش تمام اطلاعات ذخیره شده مشتریانش به همراه backup(پشتیبان) اطلاعات پاک شده است.

به گزارش تکنـــــــــــازدانلود:  از slashdot , او داستان خود را در فروم Server Faultکه فرومی برای متخصصان سرور است، بدینگونه بیان می کند که برای کنترل سرورش از نرم افزار Ansible استفاده می کردکه نرم افزاری برای خودکارسازی و اعمال دستورات به چند سرور به طور همزمان است.

او از دستور rm -rf {foo}/{bar} استفاده می کند اما به خاطر یک باگ تنها قسمت /rm -rf اجرا شده و دو متغییر foo و bar اجرا نمی شوند و دستور Bash اجرا شده بدین معنی است که همه چیز را بدون پرسیدن سوال و نادیده گرفتن هشدارها حذف کن.

او در ادامه بیان می کند که خیلی دیر متوجه موضوع شدو کل داده ها حذف شده بودند و در اثر اجرای همین کد بک آپ اطلاعات هم پاک شده بود(چونکه قسمت مربوط به اطلاعات پشتیبان قبل از اجرای کد به بقیه سرورها متصل بوده است) و در آخر او از اعضای فروم درخواست راهنمایی برای بازیابی اطلاعات داشت که افراد عموما دو جواب به سوال او می دادند:

۱-اگر بعد از وارد کردن کد مذکور،کد دیگری وارد نکرده باشی،شاید اطلاعات توسط شرکتهای متخصص بازیابی اطلاعات قابل بازیابی باشد.
۲-دنبال وکیل باش!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.