تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

گزارشی از قیمت‌های بازارهای زیرزمینی برای سرقت اطلاعات و حملات سایبری

در حالی که مبلغ حملات دیگر به خصوص بدافزارها با افت شدید قیمت مواجه شده‌اند، مبلغ اسناد شناسایی افزایش یافته است.

گفته می‌شود که بازارهای زیر زمینی برای اطلاعات به سرقت رفته، دسترسی به جعبه ورودی رایانامه‌ی شرکت‌ها و شناسه‌های جعلی رو به افزایش است.

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود  : در پژوهشی که به‌تازگی توسط Dell SecureWorks انجام شده است، مشخص شد که بازار حملات زیر‌زمینی سایبری در حال افزایش هستند به خصوص در روسیه. مجرمان سایبریِ روسی در حال گسترش کار خود هستند و حتی از ضمانت‌هایی برای راضی نگه داشتن مشتریانشان استفاده می کنند. در این بازارهای جرایم سایبری، حمله به موضوعات و شرکت‌های پرآوازه نوعی افتخار برای این مجرمان محسوب می‌شود.

گزارش Dell SecureWorks شامل فهرستی از آخرین قیمت‌های کالاها و خدمات مجرمان سایبری است.

• تغییر اعتبارات بانکی به قیمت ۱ تا ۵ درصد از باقی مانده حساب
• انجام حملات DDoS (حمله منع از سرویس) برای یک ساعت با هزینه ۵ دلار و برای تروجان‌های دسترسی از راه دور نیز همین مبلغ در نظر گرفته شده است.
• کیت‌های سوء استفاده از آسیب‌پذیری Angler – یک ابزار رایج که مهاجم سایبری برای نصب بدافزار استفاده می‌کند- از ۱۰۰ دلار شروع می‌شود.
• انواع کلاهبرداری‌ها نیز با طیف گسترده‌تری از محصولات در این فهرست به چشم می‌خورد و حاوی دستگاه‌های برداشت از ATM ها هستند به مبلغ ۴۰۰ دلار یا کمتر.
• نفوذ به رایانامه یک شرکت برای هر حساب کاربری مبلغ ۵۰۰ دلار، که حدوداً ۴ برابر هزینه رخنه برای حساب جیمیل یا هات میل می‌باشد.
• پاسپورت‌های اروپا به مبلغ ۱۲۰۰ دلار نیز موجود است که خیلی بیشتر از ۵۰۰ دلاری است که در سال ۲۰۱۴ برای آن تعیین کرده بودند.

در حالی که مبلغ حملات دیگر به خصوص بدافزارها با افت شدید قیمت مواجه شده‌اند، مبلغ اسناد شناسایی افزایش یافته است.
حملات دیگری که برای فروش گذاشته شده‌اند شامل نظارت بر حمله، نقاط خطوط هوایی و سوابق اطلاعات شخصی (نام، آدرس، تاریخ تولد و غیره) می‌باشد. از این سوابق می‌توان برای سرقت اطلاعات یا دیگر اهداف شرورانه استفاده کرد.
Dell SecureWorks در انتها گفته‌ است: «بازارهای زیر زمینی در حال توسعه‌اند و نه تنها بزرگتر بلکه پیچیده‌تر و رقابتی هم شده‌اند. دانستن اینکه شما و سازمان شما چه مخالفانی دارید و اطلاعات شما ممکن است به چه کاری آید و چقدر ارزشمند هستند، کمک بسیار بزرگی است برای اینکه بدانید چه چیزهایی را باید در اولویت محافظت قرار دهید.»
اطلاعات بیشتر در مورد بازارهای زیر زمینی را می‌توانید در سومین گزارش سالیانه Dell SecureWorks بخوانید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.