تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

اسناد پاناما: چند پرسش و پاسخ

۲/۶ ترابایت سند محرمانه درز شده شامل ۴/۸ میلیون ایمیل، ۳ میلیون فایل های بانک داده ها، ۲/۲ میلیون فایل PDF،و۱/۱ میلیون تصویر و ۳۲۰ هزار سند متنی است.

در روزهای اخیر انتشار اسناد محرمانه یک شرکت پانامایی، به یکی از سرخط های اصلی اخبار رسانه ها تبدیل شده است. ۲/۶ ترابایت داده های منتشر شده، بزرگترین درز اطلاعات دیجیتال تاریخ تا به امروز محسوب می شود.

تکنــــــــازدانلود: این اسناد در حقیقت متعلق به یک شرکت وکالتی پانامایی با نام Mossack Fonseca است. یکی از صدها شرکتی که در کشوری که به بهشت مالیاتی موسوم شده خدمات مشاوره ای حقوقی می دهد.

اطلاعات درز شده شامل چه نوع فایل هایی بوده است؟

۲/۶ ترابایت سند محرمانه درز شده شامل ۴/۸ میلیون ایمیل، ۳ میلیون فایل های بانک داده ها، ۲/۲ میلیون فایل PDF،و۱/۱ میلیون تصویر و ۳۲۰ هزار سند متنی است.

ماجرا از کجا شروع شد؟

بیش از یک سال پیش، فردی با هویت ناشناس و با نام مستعار John Doe با روزنامه آلمانی Süddeutsche Zeitung تماس می گیرد و پس از انجام مذاکراتی اسناد محرمانه شرکت وکالتی Mossack Fonseca را در اختیار این روزنامه قرار می دهد.

Süddeutsche Zeitung نیز داده های دریافت شده را در اختیار کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی قرار می دهد و با همکاری چندین روزنامه و خبرگزای کار تحقیق بر روی اسناد و استخراج محتوای آنها را از ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز می شود. جزییات این اطلاعات در اوایل ماه میلادی جاری به صورت عمومی منتشر شد.

سرقت اطلاعات از چه طریق انجام شده است؟

شرکت Mossack Fonseca اعلام کرده که نفوذگر با هک کردن ایمیل این شرکت موفق به سرقت این اطلاعات شده است. همچنین بر طبق اعلام Mossack Fonseca کار نفوذ توسط فردی خارجی و نه توسط یکی از کارکنان این شرکت انجام شده است. مشخص نیست که منظور از هک شدن ایمیل، نفوذ به سرور ایمیل Mossack Fonseca بوده و یا یک یا چند حساب ایمیل این شرکت هک شده بوده.

بر اساس یک بررسی انجام شده ایمیل های Mossack Fonseca توسط پودمان Transport Layer Security رمزنگاری نمی شده و بنابراین شنود ارتباطات مبتنی بر ایمیل این شرکت ممکن بوده است.

سارق این اطلاعات کیست؟

پاسخ به این سئوال مشخص نیست. بر طبق اعلام روزنامه Süddeutsche Zeitung، یکی از درخواست های اولیه فردی که اطلاعات را در اختیار این روزنامه قرار داده مخفی ماندن هویت وی و عدم هر گونه ملاقات حضوری بوده است. تمامی ارتباطات برقرار شده نیز از طریق پودمان های رمزنگاری شده بوده است. او هدف از سرقت و انتشار این اطلاعات را علنی کردن جرایم این شرکت اعلام کرده.

واکنش Mossack Fonseca چه بوده است؟

شرکت Mossack Fonseca اعلام کرده در که طول ۴۰ سال فعالیتش کار غیرقانونی انجام نداده و تنها به مشتریان خود کمک می کرده که شرکت های مجازی را راه اندازی کند.

همچنین این شرکت اعلام کرده که تلاش خواهد کرد افراد پشت پرده این سرقت را به میز محاکمه بکشاند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.