تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

حس ششم مهم است یا عقل و منطق؟ + دانلود کتاب



»حس ششم مهم است یا عقل و منطق؟ + دانلود کتاب«

 

حس ششم، حس الهام، به دل افتادن، غریزه یا هرچیزی که دوست دارید آن را بنامید یک واقعیت است. این حس درونی وقتی پای تصمیم‌گیری وسط می‌آید و باید تصمیم‌های مهم گرفته شود یک ابزار قدرتمند است اما باید این را بدانید که بهتر است همیشه به حس درونی‌تان اعتماد نکنید. خیلی اوقات بهتر است که به جای این حس درونی به عقل و منطق و قدرت مغزی خودتان مراجعه کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید. در این مطلب شما متوجه می‌شوید که در چه مواردی می‌توانید با حس ششم خودتان تصمیم‌گیری کنید و در چه مواقعی بهتر است که تصمیم‌گیری‌تان کاملا بر اساس تفکر و منطق شما باشد.

حس‌تان در مورد اخلاق درست می‌گوید
۱- وقتی پای اخلاق در میان است

زمانی که متوجه می‌‌شوید همسر بهترین دوست‌تان به او خیانت کرده و او از جریان مطلع نیست چه می‌‌‌کنید؟ یا زمانی که متوجه می‌شوید یکی از
دوستان‌تان به دوست دیگری دروغی خطرناک می‌گوید؟ در اینطور مواقع به صدای درونی‌تان گوش کنید و تصمیم بگیرید، پشیمان نخواهید شد. دکتر فیری کاسمن، متخصص روانشناسی که در مورد مسائل اخلاقی و قضاوت تحقیق می‌‌کند می‌گوید: در مسائل اخلاقی نمی‌توان صرفا با منطق و استدلال و محاسبه تصمیم گرفت. مسائلی که در درون‌ خود، ذات شخصی دارند، به هر حال صرفا دوسوی سیاه و سفید ندارند یعنی نمی‌توان خیلی راحت گفت؛ این درست است، آن غلط است. برای همین در اینطور مواقع به حس ششم خود تکیه کنید.

بهترین استراتژی: زمانی که خواستید در مورد مسائل اخلاقی تصمیم بگیرید تمام مسائل عقلانی و منطقی را در نظر بگیرید اما بعد درنهایت به ندای درونی‌تان گوش کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید.

پزشک شما باید به صدای درونی‌تان‌ گوش‌دهد
۲- وقتی احساس می‌‌کنید بیمارید

پزشکان خیلی اوقات با این حالت روبه‌رو می‌شوند که بیمار به آنها می‌گوید: من مطمئن هستم که یک بیماری داخلی دارم و یک چیزیم هست… در این مواقع معمولا اگر پزشک به مشکلی در معاینه و آزمایش‌ها برنخورد حرف‌های بیمار را جدی نمی‌گیرد. اما دکتر جودیت اورلف،‌ فوق‌تخصص بیماری‌های داخلی که در مورد مسائل اخلاقی پزشکی پژوهش می‌کند می‌گوید: به خصوص پزشکان مرد، حرف‌های زنانی را که به آنها مراجعه می‌کنند زیاد جدی نمی‌‌گیرند، آنها فکر می‌کنند که یا این گروه از زنان دچار پارانویا هستند یا بیش از حد وسواس سلامت دارند، اما پژوهش‌ها و تحقیقات من نشان داده که در بسیاری از مواقع این حس ششم و صدای درونی این افراد که به آنها اعلام می‌کند چیزی در وجودشان درست نیست در واقع زنگ خطری است که بدن به صدا درمی‌آورد، حتی اگر معاینات و آزمایش‌ها چیزی را نشان ندهد، بهتر است بیشتر و با دقت‌تر فرد را تحت نظر داشت.

بهترین استراتژی: هیچ کس حتی پزشکی که سال‌هاست پزشک شماست به اندازه خود شما بدن‌تان را نمی‌شناسد. اگر پزشکی به حرف‌های شما گوش نکرد و شما واقعا این احساس را داشتید که دچار مشکل یا بیماری هستید با یک پزشک دیگر هم مشورت کنید یا اینکه به پزشک‌تان حرف دلتان را بزنید؛ احساس درونی خودتان و ترسی را که دارید صادقانه بیان کنید، خیلی اوقات پزشک شما حس‌ و احساس واقعی‌تان را درک و به شما توجه ویژه‌ای خواهد کرد و به معاینه دوباره و انجام آزمایش‌های لازم توجه و اقدام خواهد کرد.

حس ششم شما بهترین خریدها را می‌کند
۳- وقتی پای خرید در میان است

وقتی می‌خواهید چیز مهمی برای زندگی‌تان بخرید یا وسیله‌ای که هزینه بسیار زیادی برای آن خواهید پرداخت به ندای درونی‌تان گوش کنید. در اینطور مواقع معمولا دچار تردید خواهید شد و نمی‌دانید در میان گزینه‌های موجود کدام را انتخاب کنید. اما دکتر دیوید مه‌یر، روانشناس و نویسنده کتاب «ندای درون، قدرت درون» می‌گوید: اینطور مواقع فقط کافی است به غریزه خودتان گوش کنید، حرف‌های همراهان و فروشنده‌ها را فراموش کنید و سعی کنید برای چند لحظه با تمرکز به صدای درونی‌تان گوش دهید و اولین تصمیمی که به شما الهام می‌شود را بگیرید.

بهترین استراتژی: اگر صدای درونی‌تان شما را به سمت یک محصول خاص برد آن را بخرید، اما اگر صدای درونی‌ تان شما را راهنمایی نکرد، می‌توانید به جست‌وجوی‌تان ادامه دهید یا خرید کردن را برای یک روز دیگر بگذارید.

برای پنالتی زدن به حس خودت اعتماد کن
۴- وقتی می‌خواهید در یک مسابقه ورزشی یک تصمیم بگیرید

زمانی که می‌خواهید یک پرتاب پنالتی در بازی بسکتبال انجام دهید یا یک ضربه پنالتی در فوتبال بزنید، باید به گزینه‌ای که حس‌تان می‌گوید اعتماد کنید. دکتر مه‌یر می‌گوید: حس ششم بهترین راننده اتومبیل شماست، به آن اعتماد کنید، در مسابقات شطرنج سریع، شطرنج‌بازها روی حس ششم خود تکیه می‌کنند نه تجربه یا آموخته‌های خود، آنها معمولا هم با این شیوه خوب نتیجه می‌گیرند.

بهترین استراتژی: دچار تردید و تعلل نشوید؛ یک لحظه به صدای قلب‌تان گوش بدهید و بر اساس آن تصمیم بگیرید حس ششم شما می‌تواند باعث شود که بهترین نتیجه‌ها را بگیرید.

زمان‌هایی که باید به مغزتان تکیه کنید

پول را به حس نسپارید
1- سرمایه‌گذاری

دکتر ماریل اوتول، پروفسور در رشته رفتارشناختی در دانشگاه اوهایو و نویسنده کتاب «غریزه‌های خطرناک» می‌گوید: بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، مثلا سهام در بورس بخرند به حس ششم و احساس درونی‌ خود مراجعه می‌کنند، اما این استراتژی اشتباه است. مسائل مالی با آمار و ارقام سرو کار دارند و برای آمار و ارقام شما باید حتما بر اساس عقل و منطق و تفکر و نتیجه‌گیری و استدلال تصمیم بگیرید. نتایج یک مطالعه در اروپا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بورس که هر روز اقدام به تجزیه و تحلیل داده‌های بازار بورس می‌کنند عملکرد بسیار بهتری نسبت به آنهایی که فقط بر اساس حس ششم خود اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، دارند.

بهترین استراتژی: حتی اگر حس ششم در خواب هم یک اسم خاص را صدا زد شما بر اساس عقل و منطق تصمیم بگیرید و سرمایه‌گذاری کنید،‌ بر اساس وضعیت مالی خودتان و اهداف‌تان عاقلانه تصمیم‌‌ بگیرید و کمترین ریسک را بکنید.

عقل‌تان را نشان دهید
2- انجام یک مصاحبه شغلی

اگر استخدام در کار جدید برایتان مهم است سعی کنید کاملا منطقی و بر اساس عقل‌تان به سؤالات فرد مصاحبه‌کننده پاسخ دهید. درست است که احساس اولیه فرد مصاحبه‌کننده از دیدن شما در نتیجه مصاحبه موثر است اما اگر او شما را انسانی کاملا منطقی و عقلانی، مصمم و باهوش بیابد محال است شما را از دست بدهد. شما می‌توانید با هوشمندانه و عقلانی صحبت کردن بر مغز فردی که قرار است رای به استخدام شما بدهد تاثیر بگذارید.

بهترین استراتژی: درست است که پوشیدن لباس مناسب و داشتن ظاهر خوب و مناسب برای تاثیرگذاری در یک مصاحبه مهم است، اما مهم‌ترین مسئله این است که شما بتوانید منطقی و هوشمند بودن خودتان را نشان دهید.

دروغگوها را با حس ششم شناسایی نکنید!
۳- قضاوت در مورد راستگویی و دروغگویی

دوست‌تان یکی، دو بار به شما دروغ گفته است، حالا هم حرفی به شما زده است که نمی‌دانید راست است یا دروغ؛ در این موقع به حس‌تان تکیه می‌‌کنید؟ این کار اشتباه است،‌ در واقع روانشناسان در چند تحقیق مختلف نشان دادند زمانی که انسان‌ها برای تشخیص دروغگویی کسی به حس خود مراجعه می‌کنند حتی کمتر از ۵۰درصد موارد (بر اساس قانون شانس و تصادف در ۵۰درصد موارد می‌توان حدس درست زد.) درست حدس می‌زنند.

بهترین استراتژی: چه موضوع ساده باشد و چه خیلی حیاتی، سعی نکنید با حس ششم خودتان حدس بزنید چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ. در اینطور مواقع به مغزتان تکیه کنید تا یک اشتباه بزرگ را انجام ندهید. شاید رجوع به گذشته هم بتواند به شما کمک کند. اما این را هم یادتان باشد که چون کسی یک‌بار به شما دروغ گفته یا حقیقت را به شما نگفته به این معنا نیست که هیچگاه راست نمی‌گوید. دکتر مایر می‌گوید: اگر کسی یک دروغ به شما گفت این می‌تواند ناشی از ضرورت یا یک اشتباه باشد، اما اگر کسی بارها و بارها به شما دروغ گفت آن وقت اعتماد کردن به او اشتباه است.

در مورد کار، عقلانی فکر کنید
۴- کنار گذاشتن یک شغل

از کارتان خسته شده‌اید؟ می‌خواهید به یک پیشنهاد کاری جدید فکر کنید؟ ممکن است حس ششم شما این دستور را به شما بدهد که «این کار را ول کن و…» اما در اینطور مواقع بهتر است به جای حس ششم سراغ عقل بروید؛ زیرایک اشتباه می‌تواند کل زندگی‌ آینده‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.

بهترین استراتژی: در هر تصمیم شغلی باید منطقی، سنجیده، باتفکر و با سنجیدن تمام جوانب برخورد کرد. به صرف یک احساس درونی نباید در مورد تصمیمی که مدت‌ها بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد به نتیجه برسید. دکتر آلفرد اوتول، متخصص رفتارشناسی می‌گوید: حتما قبل از چنین تصمیمی دلایل خود را فهرست کرده و روی هر دلیل فکر کنید و در نهایت به نتیجه برسید. کنار گذاشتن شغلی که در آن مشغول هستید به دلایل محکم، داشتن شغل مناسب در آینده و بسیاری موارد دیگر ربط دارد.


تکنــــــــــازدانلود

نام کتاب :  حس ششم

زبان : فارسی

نویسنده : ناشناس

پسوند فایل : pdf

حجم :  175 کیلوبایت

دانلود مستقیم فایل

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.