تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

استفاده از ویندوز ۷ شما را با خطر مواجه می‌کند

از آن‌جایی که ویندوز۷ بر روی ۵۵ درصد از تمامی رایانه‌های دنیا اجرا می‌گردد، شرکت مایکروسافت نگران است که دستیابی به هدفش مبنی بر نصب ۱ میلیارد نسخه از ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۱۷ ، سخت‌تر شده باشد.

شخصی مشغول تهدید کاربران ویندوز ۷ با استفاده از اخطاری گمراه‌کننده است. حدس بزنید او چه کسی است؟ خود شرکت مایکروسافت…
به گزارش تکنــــــــــــازدانلود: شرکت مایکروسافت به تازگی هشداری را منتشر کرده است که در آن به کاربران ویندوز ۷ که از همان سامانه‌‌ی عامل قدیمی استفاده می‌نمایند می‌گوید: «خودتان را با خطر مواجه می‌کنید.»

اما چرا کاربران ویندوز ۷ ؟

از آن‌جایی که ویندوز۷ بر روی ۵۵ درصد از تمامی رایانه‌های دنیا اجرا می‌گردد، شرکت مایکروسافت نگران است که دستیابی به هدفش مبنی بر نصب ۱ میلیارد نسخه از ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۱۷ ، سخت‌تر شده باشد.

طی مصاحبه‌ی اخیری که با دست‌اندرکاران ویندوز برگزار شد، کریس کاپوسلا، مسئول ارشد بازاریابی مایکروسافت، در مورد خطرات استفاده از ویندوز ۷ ابرازنگرانی کرد و به کاربران اعلام کرد که زمان استفاده از سامانه‌‌ی عامل جدید ویندوز ۱۰ فرا رسیده است.
کاپوسلا همچنین تأکید کرد که ویندوز ۷ در مقایسه با ویندوز ۱۰ از امنیت کمتری برخوردار است، و به شکل بسیار مهمی سعی در خاتمه‌دهی به چند تکه‌گی نصب ویندوز پایه و هم چنین انتقال آن‌ها به «محل ایمن‌تر» را دارد.
در اینجا منظور از اصطلاح «مکان ایمن» مایکروسافت، جدیدترین سامانه‌‌ی عاملش، یعنی ویندوز ۱۰ می‌باشد.

آیا مایکروسافت واقعاً برای ما نگران است؟

در ذیل آنچه که منجر به نگرانی کاپوسلا در رابطه با کاربران ویندوز ۷ شده آورده شده است:
ما نگرانیم مردم سامانه‌‌ی عاملی که ۱۰ سال قدمت دارد را استفاده می‌کنند در حالی‌که چاپ‌گر بعدی که آن‌ها می‌ ‌خرند به خوبی بر روی آن عمل نمی‌کند و یا آنان بازی رایانه‌ای جدیدی را خریداری می‌کنند، مثلاً بازی فالوت ۴ که یک بازی بسیار مشهور می‌باشد، اما بر روی سامانه‌‌‌های قدیمی کار نمی‌کند.
و همچنین ما در حال اجبار فروشندگان نر‌م‌افزاری و همکاران سخت‌افزاری خود به ساخت و استفاده از تجهیزات جدیدی که از مزایای ویندوز۱۰ استفاده کند هستیم و مشخصاً تجهیزات قدیمی را سوای از مسائل مربوط به بدافزارها و امنیتی، بی‌ارزش می‌کند.
آیا شما متوجه هیچ‌گونه مشکلی از صحبت‌های کاپوسلا شدید؟ من متوجه شدم، این اخطارها کاملاً بی پایه و اساس است.
نه‌تنها هیچ‌گونه نقصی در امنیت ویندوز ۷ وجود ندارد چرا که این سامانه‌‌ی عامل توسط مایکروسافت تا سال ۲۰۲۰ پشتیبانی خواهد شد، هم‌چنین ویندوز ۷ سازگاری کم‌تری با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جدید نخواهد داشت.

در حقیقت، ویندوز ۷ سهم بازار بزرگ‌تری را در اختیار دارد که نشان می‌دهد این سامانه‌‌ی عامل انتخاب اول توسعه‌دهندگان در مقایسه با ویندوز ۱۰ می‌باشد و هم‌چنین سامانه‌‌ی عامل سازگاری بیشتری با برنامه‌ها و دستگاه‌های جانبی داراست.
عدم اجرای بازی فالوت ۴ بر روی ویندوز ۷ هم صحیح نیست، این بازی کاملاً با ویندوزهای ۷ و ۸ سازگار است و حتی چنانچه بازی اجرا نشود، هیچ‌کس ویندوز ۱۰ را برای حل این مشکل نصب نخواهد کرد، بلکه به جای آن مشخصات سامانه‌‌یتان را ارتقاء می‌دهید.

مایکروسافت دست نگه دار، ما می‌دانیم قضیه چیست…

تنها دلیلی که در پس اظهارات قرار دارد، هدف مایکروسافت برای دستیابی به ۱ میلیارد دستگاهی است که باید تا سال ۲۰۱۷ و یا اواسط ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ روی آن‌ها اجرا شود. اظهارات کاپوسلا در ذیل انگیزه را کاملاً مشخص می کند:
ما براین باوریم که هر سامانه‌‌ای توانایی اجرای ویندوز ۱۰ را داراست و باید هر کاری برای این‌که بتوان مردم را به سمت ویندوز ۱۰ سوق داد انجام دهیم…ما قصد داریم که تعادل صحیح را پیدا کنیم، اما می‌دانیم که تعداد زیادی از مردم هستند که با اجبار مخالفند.
به همین ترتیب، شکی در بزرگ بودن شرکت ما نیست، اما همیشه انتقال هرکسی به مدل جدید بدون نارضایتی بعضی از مردم مشکل است. ما نمی‌خواهیم که هیچ‌کس را ناراضی کنیم، اما این مسئولیت را احساس می‌کنیم که مردم را به مکان بهتری هدایت کنیم، ویندوز ۱۰ همان مکان بهتر نسبت به ویندوز ۷ می‌باشد. ما همیشه به شما راه خروج را نشان می‌دهیم، اما سعی در پیدا کردن تعادل مناسب داریم.
این اولین حیله‌ی مایکروسافت برای اجبار کاربران به نصب جدیدترین سامانه‌‌ی عاملش نیست. مایکروسافت قبلاً چندین‌بار سعی در اجرای ویندوز ۱۰ به شکل متجاوزکارانه‌تری بر روی سامانه‌‌هایی که ویندوزهای ۷ و ۸.۱ را دارا هستند، کرده است.
اخیراً مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز ۱۰ از ۵ ماه پیش که منتشر شد تاکنون رسماً برروی بیش از ۲۰۰ ملیون سامانه‌‌ در سراسر جهان نصب شده است.
اگرچه رسیدن به هدف توسط شرکت مایکروسافت غلط نیست، اما عدم احترام به انتخاب کاربران و اجبار آن‌ها امری کاملاً غیرقابل پذیرش است.
ما می دانیم که به لحاظ فنی مایکروسافت قصد دارد به کاربران حق انتخاب بدهد، اما با استفاده از پاپ‌آپ‌های آزاردهنده در هر زمان، حذف امکانات جانبی و هم چنین تهدید کاربران با هشدارهای بی‌اساس، به نظر می رسد برای کاربران هیچ حق انتخابی وجود ندارد.
بنابراین انتخاب این‌که ما می‌خواهیم از ویندوز ۱۰ استفاده کنیم یا خیر، یا برای امکانات بهتر از سامانه‌‌ی عامل لینوکس استفاده نماییم ، باید کاملاً با اختیار خودمان باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.