تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

به خدمت گرفتن رئیس سابق مؤسسه EFF به عنوان مدیر اجرایی Tor

برای استفاده از Tor باید بسته‌ مخصوصی از مرورگر فایرفاکس بارگیری شود، که اجازه دسترسی به وب گاه‌های با پسوندِ onion را خواهد داشت، این پسوند وب‌گاه‌های به اصطلاح مخفی است که برای دسترسی ناشناس به اینترنت استفاده می‌شوند.

مدیر عامل سابق بنیاد مرزهای الکترونیک۱ یا EFF به پروژه Tor دعوت شده است. Tor ابزار مخفی‌سازی فعالیت‌ها در اینترنت است و به صورت گسترده‌ای توسط مخاطبان از آن استقبال شده است، این پروژه بارها و بارها موضوع بحث های داغ رمزنگاری و حریم شخصی بوده است. موسسه‌ی EFF یکی از مهم‌ترین مراجع پیگیری وضعیت حریم خصوصی افراد و حمایت از پروژه‌های مرتبط است.
تکنـــــــــــــــازدانلود: مدیر عامل موقت Tor در یکی از پست‌های وبلاگ خود نوشته است: «شاری استیل۲ برای تجربه خود در زمینه رشد و گسترش مؤسسات غیر انتفاعی انتخاب شده است و هنگامی که ما مخصوصاً قصد جلب حمایت‌های مالی را داریم می‌تواند ارزشمند باشد.»
استیل ۲۰ سال را در مؤسسه EFF سپری کرده است. او در ابتدا به عنوان مدیر حقوقی و در نهایت مدیر اجرایی و مدیر عامل این مؤسسه به فعالیت پرداخته است.
عبارت Tor کوتاه شده عبارت The Onion Router به معنی مسیریابِ پیازی است، و شبکه‌ای از گره‌ها را فراهم می‌کند که موجب حفظ بیشتر حریم خصوصی به وسیله رمزنگاری ترافیک مرورگرهای شخصی شده و مسیریابی را در این ترافیک‌ها به وسیله مسیرهای تصادفی ممکن می‌کند.
با وجودی که این پروژه در ابتدا توسط نیروی دریایی آمریکا ایجاد شده است، اما اکنون به وسیله پروژه‌ای غیر انتفاعی اداره می‌شود. در طول سال‌ها، این پروژه حامیان مالی متنوعی در سراسر دنیا داشته است که از آن جمله رادیو آسیای آزاد و دفتر وزارت امور خارجه آمریکا را می‌توان نام برد.
اما گردانندگان این پروژه می‌گویند که برنامه‌ای در دست دارند تا کمک‌های مالی دیگری کسب کرده و خود را از حامیان مالی دولتی رها کنند. این کمک‌های مالی می‌تواند Tor را سریع‌تر و امن‌تر نماید .
برای استفاده از Tor باید بسته‌ مخصوصی از مرورگر فایرفاکس بارگیری شود، که اجازه دسترسی به وب گاه‌های با پسوندِ onion را خواهد داشت، این پسوند وب‌گاه‌های به اصطلاح مخفی است که برای دسترسی ناشناس به اینترنت استفاده می‌شوند.
استفاده از Tor شناسایی آدرس واقعی یک شخص را مشکل و -البته نه غیرممکن- می‌کند، و با استفاده از آن کمک می‌کند که کارهای حساس اینترنتی توسط آن محافظت شوند. اگر چه حملات پیشرفته‌ای علیه آن صورت می‌گیرد که موجب تضعیف عملکرد آن می‌شود.
دولت نگرانی خود را از این بابت اعلام کرده است که ابزارهای رمزنگاری نظیر Tor، به عنوان موانع کار نظارت دولتی محسوب می‌شوند، زیرا فعالیت‌های مخفیانه تروریست‌ها را پنهان می‌کنند و مانع از تحقیقات مأموران قضایی و دولتی می‌شوند. اما Tor به وسیله روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر و دیگر کسانی که قصد مخفی کردن فعالیت‌های اینترنتی خود را دارند استفاده می‌شود، به ویژه در کشورهایی که به لحاظ حقوق بشر وضعیت مطلوبی ندارند.
استیل زمانی به Tor می‌آید که این سازمان محل بحث‌ها و نزاع‌های گوناگون است. در ماه نوامبر این پروژه‌ی Tor سازمان FBI را متهم کرده است که به دانشگاه کارنگی‌ملون (CMU) یک میلیون دلار پرداخت کرده، تا اطلاعاتی را در مورد مسائل امنیتی در اختیار آنان بگذارد و از آن طریق بتوانند افرادی را در بازار مواد مخدرِ برخط دستگیر کنند.
Tor بنیان‌های قانونی این عملیات را زیر سؤال برد و اینکه آیا این کار با خط‌مشی اخلاقی تحقیقات این دانشگاه منطبق است؟
دو تن از محققان دانشگاه کارنگی‌ملون قرار بود به اظهار مطالبی در کنفرانس سال گذشته Black Hat بپردازند و از ابزار عدم تخصیص بودجه برای تحت فشار قرار دادن آنها به منظور شناسایی کاربران Tor سخن بگویند. این بحث به طور غیر منتظره‌ای لغو شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.