تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

محکوم شدن نوجوان بریتانیایی به دست داشتن در حمله‌ی مهیب Spamhaus

این حمله در اوج خود ۳۰۰ گیگابیت ترافیک در هر ثانیه را به سمت کارگزارهای Spamhaus هدایت می‌کند، و بر روی لینکس۱، تبادل اینترنت لندن۲، اثر می‌گذارد.

یک نوجوان بریتانیایی به نام ست نولان ، با نام مستعار «نارکو» به دلیل نقش‌داشتن در یک حمله‌ی سایبری در سال ۲۰۱۳ محکوم شد؛

گفتنی است که این حمله سرعت اینترنت را در سراسر جهان کاهش داد. مک‌دوناق، در دادگاه بزرگ Southwark، محکوم شد به اینکه ۲۴۰ساعت کاری را صرف حمله کرده است.

تکنــــــــــــــــازدانلود: از asis.io , تصور می‌شود که این حمله «بزرگترین حمله‌ی سایبری در طول تاریخ» باشد. این حمله‌ی انسداد سرویس توزیع‌شده که ردیاب رایانامه‌ی ناخواسته‌ی Spamhaus را در ماه مارس ۲۰۱۵ مورد هدف قرار داد، آن Spamhaus را از کار انداخت. شرکت Spamhaus از یک متخصص ضد انسداد سرویس توزیع‌شده به نام Cloudflare درخواست کمک نمود.

این حمله در اوج خود ۳۰۰ گیگابیت ترافیک در هر ثانیه را به سمت کارگزارهای Spamhaus هدایت می‌کند، و بر روی لینکس۱، تبادل اینترنت لندن۲، اثر می‌گذارد. این امر به نوبه‌ی خود شروع به کاهش ترافیک اینترنت بین‌المللی با توجه به حجم درخواست‌ها می‌کند. بنا بر اظهارات بی‌بی‌سی، در دادگاه گفته شده که تأثیر این حمله در اینترنت «قابل توجه» بوده است.

همچنین در این دادگاه، مک‌دوناق نیز به عنوان «تفنگی برای استخدام» توصیف شد که وب‌گاه‌‌های مورد تقاضا را تخریب می‌نماید. اگرچه سایر افراد نیز ممکن است درگیر این ماجرا شده باشند. بی‌بی‌سی همچنین گزارش می‌دهد که در دادگاه گفته شده که بیش از ۷۲،۰۰۰ یورو در حساب بانکی مک‌دوناق، پس از دستگیری او کشف شده است، علاوه بر این کد اصلی مورد استفاده در دستگاه‌هایی در خانه‌ی وی پیدا شد.

با توجه به گزارش‌های Team Cymru، قاضی Pegden، توضیح داد که جرایم به صورت «جدی» و «بی‌سابقه در این حوزه» انجام شدند. با این حال، قاضی پذیرفت که مک‌دوناق، پس از دستگیری کاملاً و واقعاً پشیمان شده است .قاضی بیان نمود: «عملاً به هیچ وجه خطر ارتکاب مجددِ این تخلف وجود ندارد بنابراین بازداشت لازم نیست.»

ریچارد کوکس، مدیر ارشد اطلاعات در Spamhaus، به بی‌بی‌سی گفت: «ما کاملاً درک می‌کنیم که وضعیت دشواری با صدور حکم قاضی به وجود آمده و امیدواریم که هیچ‌کس حملات مشابهی را در نظر نگیرد زیرا در آن شرایط دیگر چنین حملاتی منجر به بازداشت می‌شوند.»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.