تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

قاتل شارژ باتری گوشی های هوشمند کدام اپلیکیشن های هستند ؟

قاتل شارژ باتری گوشی های هوشمند کدام اپلیکیشن های هستند ؟

شرکت AVG به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تولید و عرضه محصولات امنیتی و آنتی ویروس و ... با تحقیق بر روی بیش از یک میلیون گوشی هوشمند آماری از اپلیکیشن های پرمصرف تهیه کرده است که به نوعی قاتل شارژ باتری گوشی های هوشمند محسوب می شوند. بر خلاف پیشرفت های سریع دنیای سخت افزارها مخصوصا در زمینه تولید پردازنده های چندین هسته ای، افزایش سرعت و حجم فضای RAM و ... ما شاهد پیشرفت آنچنانی در زمینه باتری های گوشی های هوشمند نیستیم و امروز بهترین گوشی های هوشمند از نظر شارژدهی نیز تنها 3-4 روز قادر به شارژدهی هستند و در اکثر مواقع نیز کاربران گوشی های هوشمند لازم است که روزانه یک یا دو بار گوشی هوشمند خود را شارژ نمایند.

اما بر اساس نتایج این تحقیقات در زمینه برنامه هایی که به صورت اتوماتیک پس از روشن کردن گوشی اجرا می شوند پیام رسان ها و اپلیکیشن های جوامع اجتماعی در صدر قرار دارند. برنامه هایی همچون فیسبوک، واتس آپ، کیک، فیسبوک مسنجر و وایبر را می توان نمونه ای از قاتلان اصلی شارژ گوشی های هوشمند در نظر گرفت. اما در زمینه برنامه هایی که به صورت اتوماتیک اجرا نمی شوند و تنها در صورت اجرای آنها مصرف باتری دارند عبارتند از کیندل فایر، اسنپ چت، لاین، اسپاتیفای، نت فیلکس و ... می باشد.

در زمینه بازی های موبایلی نیز به ترتیب بازی های کندی کراش، کلش اف کلنز و Crossy Road در صدر لیست پرمصرف ترین بازی های موبایلی قرار دارند.

اما برای کاهش میزان مصرف شارژ گوشی هوشمند توصیه می شود در صورت عدم نیاز به شبکه WiFi و یا 3G و 4G آن را غیرفعال کنید، سرویس موقعیت مکانی GPS گوشی خود را در صورت عدم نیاز بر روی حالت خاموش قرار دهید و همچنین میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را بر اساس نور محیط کاهش یا افزایش دهید. همانطور که میدانید صفحه نمایش مصرف بالایی از باتری گوشی دارد و این مسئله در گوشی هایی با صفحات نمایش بزرگتر و با رزولوشن های بالاتر همچون FHD و QHD بسیار محسوس تر نیز می باشد.

تحقیقات صورت گرفته از سوی AVG در سال 2015 صورت گرفته است و در این تحقیق اپلیکیشن هایی که دفعات دانلود آنها در گوگل پلی کمتر از یک میلیون بار بود در نظر گرفته نشده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.