تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

حذف اطلاعات مهم وبلاگ نویسان

 حذف اطلاعات مهم وبلاگ نویسان

 تکنــــــــــــــازدانلود: جمله 'وبلاگی با این آدرس پیدا نشد!' مدتی است که بر صفحه نمایشگر وبلاگ نویسان وبگاه بلاگفا دیده می شود؛ جمله ای که خبر از حذف اطلاعات مهم وبلاگ نویسان می دهد.
مدتی است خدمات خوبی از سوی ارائه دهندگان خدمات وب نوشت فارسی به مشترکین ارایه نمی شود و اخیرا بسیاری از وبلاگ ها مسدود و حذف شده اند.
متاسفانه وبگاه بلاگفا که از قدیمی ترین و پرمخاطب ترین خدمات دهنده وبلاگ ها در ایران به شمار می رود از اردیبهشت ماه سال جاری از دسترس کاربران خارج شد.
این وبگاه دلیل اختلال را برخی مشکلات و روند انتقال سرورها به مکان جدید اعلام کرده و به رغم پیام های مکرر مبنی بر رفع اشکال در آینده نزدیک این وبگاه تا اوایل تیرماه سال جاری غیرفعال بود.
این وبگاه در نهایت با استفاده از نسخه پشتیبان قدیمی که متعلق به اسفندماه 92 بود فعالیت خود را از سر گرفت که با این کار عملاً تمام وبلاگ ها یا پست هایی که از این تاریخ به بعد ساخته شده بودند از بین رفتند.
بسیاری از مباحث و مطالب علمی، تخصصی، دلنوشته ها، خاطرات و عکس های به یاد ماندنی و قدیمی از محیط های مختلف تجاری، آموزشی و عمومی در این وبلاگها توسط نویسندگان درج و جمع آوری شده بودند که حذف پست ها موجب آزردگی خاطر آنها شده است.
در دنیای مجازی وبلاگ ها مهمترین رسانه ای هستند که زمینه را برای حضور نخبگان، محققان، متخصصان، هنرمندان و اهل قلم و اهل فن آماده می کنند تا تجارب و مطالب علمی و آموزشی خود را در اختیار سایر کاربران قرار دهند و در محیطی متفاوت و فارغ از دغدغه های حاشیه ای بر تولید و نشر آثار خود تمرکز کنند.
از آنجا که هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش، انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی باشد، امید است با رفع مشکلات موجود و باز شدن وبلاگ ها و برگرداندن محتویات آنها، اقدام مهمی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت صورت گیرد.
سایت بلاگفا در اطلاعیه ای انتقال سرورهای سایت به مکان دیگر را دلیل بروز مشکلات و ناتوانی در ارائه خدمات به صورت کامل عنوان کرده و می افزاید: بخشی از سخت افزار آسیب دیده سایت برای تعمیر به یک شرکت آمریکایی ارسال شده است ولی متاسفانه روند کار بسیار طولانی شده و هنوز پاسخ قطعی و کاملی در ارتباط با نتیجه کار دریافت نشده است.
در این اطلاعیه آمده است: برای ادامه خدمات سایت از نسخه پشتیبان سالیانه استفاده کردیم ولی استفاده از این نسخه قدیمی مشکلاتی از جمله عدم دسترسی کاربران به وبلاگ های تازه ثبت شده و نوشته های ماه های اخیر دارد؛ البته کاربران امکان ثبت مجدد وبلاگ را خواهند داشت.
همچنین عنوان شده که در صورت حاصل شدن پیشرفت در روند تعمیر و بازگردانی اطلاعات، مطالب ماه های گذشته و ماه های اخیر به بخش مدیریت وبلاگ ها اضافه می شوند.
بلاگفا در پایان این اطلاعیه از آنچه بر سر نوشته ها و وبلاگ ها پیش آمده اظهار تاسف کرده و می افزاید: بلاگفا زحمت ده ساله ما بوده و هرگز نمی خواستیم در چنین وضعیتی قرار بگیریم؛ مشکلات پیش آمده فراتر از تصور و به نوعی غیرمحتمل می رسید اما متاسفانه این اتفاق افتاده است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.