تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

گزارش تهدیدات‌سایبری ۲۰۱۵ McAfee اینبار با تمرکز روی حملات علیه Firmware

در این تهدید امنیتی نوین، سفت افزار دیسک سخت هدف قرار می گیرد و بازنویسی می شود. سفت افزار دستکاری شده قادر است در هر بار راه اندازی سیستم، بدافزارهای مورد نظر را بر روی سیستم فعال نماید.

گزارش فصلی شرکت McAfee از وضعیت و آمار تهدیدات سایبری در سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۵ منتشر شد.

تکنــــــــــــــازدانلود: در گزارش McAfee Threads Report برای اولین بار حملات علیه “سفت افزار” (Firmware) مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. در این بررسی جزئیات و مشخصات فنی بدافزار مرموزی که ساخته گروهی به نام Equation Group است، ارائه شده است.

در این تهدید امنیتی نوین، سفت افزار دیسک سخت هدف قرار می گیرد و بازنویسی می شود. سفت افزار دستکاری شده قادر است در هر بار راه اندازی سیستم، بدافزارهای مورد نظر را بر روی سیستم فعال نماید. این عمل مخرب حتی با فرمت دیسک سخت و یا نصب مجدد سیستم عامل نیز از بین نمی رود و متوقف نمی شود. بطور حتم این روش نوین سوژه داغ و جالبی برای گردهمایی های امنیتی نظیر Black Hat و DefCon در ماههای آتی خواهد بود.

همچنین در گزارش تهدیدات سایبری McAfee برای سه ماهه اول سال میلادی جاری، به دو تهدید امنیتی رایج امروزی پرداخته شده است؛ “باج افزار”ها یا Ransomware و “بهره‌جو”ها یا Exploitهای Adobe Flash Player. طی ماههای اخیر، آزمایشگاههای McAfee شاهد افزایش قابل توجه این دو نوع تهدید امنیتی بوده اند.

دلیل اصلی افزایش فعالیت باج‌افزارها، گونه جدید از باج‌افزار CTB-Locker است که در ماههای اخیر از طریق ایمیل های ناخواسته و مزاحم (spam) بطور انبوه منتشر شده و کاربران زیادی را آلوده کرده است. همچنین از جمله دلایل مشاهده بهره‌جوهای جدید از نرم افزار Flash Player می توان به مواردی نظیر استفاده گسترده از نرم افزار Flash Player در بسترهای جدیدی مانند دستگاه های همراه (Mobile)، نقاط ضعف بیشمار در این نرم افزار و عدم توجه به اهمیت به روز رسانی، اشاره کرد.

به نقل از شبکه گستر , علاوه بر بررسی های ویژه ای که به آنها اشاره شد، در گزارش “تهدیدات سایبری” McAfee اطلاعات کاملی درباره انواع تهدیدات امنیتی و میزان فعالیت آنها در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۱۵، براساس آمار جمع آوری شده توسط آزمایشگاه های شرکت McAfee، ارائه شده است. باتوجه به اینکه بخش عمده این آمار بصورت نمودارهای ساده نمایش داده شده اند، از آوردن آنها در اینجا خودداری شده و به خوانندگان گرامی پیشنهاد و توصیه می شود که به گزارش کامل شرکت McAfee مراجعه نمایند.

دریافت فایل PDF گزارش “تهدیدات سایبری” شرکت McAfee برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ میلادی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.