تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هکرهای روس ایمیل‌های اوباما را خوانده‌اند

سخنگوی کاخ سفید حاضر به توضیح در خصوص این مساله نشده است ولی کاخ سفید پیش از این نفوذ هکرها به سامانه رایانه ای رئیس جمهور آمریکا را تایید کرده است.

یک روزنامه مشهور آمریکایی به نقل از مقام های رسمی نوشت، هکرهای روسی که سال گذشته به بخش های حساس سامانه رایانه ای کاخ سفید نفوذ کردند، توانسته اند ایمیل های غیر محرمانه رئیس جمهور آمریکا را بخوانند.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت که مقام های کاخ سفید تاکید کرده اند که هیچ مدرکی از این مساله وجود ندارد که ایمیل شخصی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هک شده است ولی هکرهای روسی توانسته اند ایمیل های طبقه بندی نشده و غیرمحرمانه اوباما را بخوانند. این واقعیت که بخشی از ارتباطات الکترونیکی اوباما در بین اطلاعاتی بوده هکرها به آن نفوذ کرده اند، یکی از مهمترین مسائلی است که تحقیقات در خصوص آن انجام شده است.

سخنگوی کاخ سفید حاضر به توضیح در خصوص این مساله نشده است ولی کاخ سفید پیش از این نفوذ هکرها به سامانه رایانه ای رئیس جمهور آمریکا را تایید کرده است. نفوذ هکرها سال گذشته انجام شده ولی اطلاعات طبقه بندی شده کاخ سفید در این حمله سایبری، آسیب ندیده است.

“هیچ شبکه سری هک نشده است”

به نقل از نیویورک تایمز علاوه بر آرشیو ایمیل کارمندان کاخ سفید، هکرها به سیستم های کامپیوتر حکومت امریکا در واشنگتن که غیر سری هستند، دسترسی داشته اند. روزنامه نگاشته است از طریق این سیستم ها هکرها می توانستند ایمیل هایی را که بارک اوباما می فرستاد و یا دریافت می کرد، بخوانند؛ اما به گفته این روزنامه، هیچ شبکه سری از سیستم های سایبری حکومت امریکا هک نشده اند.

یک مقام بلند رتبه امریکا گفته است که هرچند سیستم های کامپیوتری “غیر سری” بودند اما شامل اطلاعات “بسیار حساس” بودند؛ اطلاعاتی از قبیل ایمیل های مبادله شده بین حکومت و سفیران و دیپلومات ها.

نگرانی درباره “جنبه روسی” ماجرا

تایمز در گزارش خود این پرسش را مطرح کرده است که هکرها توانسته اند چه تعداد از ایمیل های بارک اوباما را بخوانند. ایمیل شخصی رئیس جمهور اوباما هک نشده است؛ همچنان سِرور (کامپیوتر مرکزی) و پیام های تلفون موبایل او نیز کنترول نشده اند.

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندرتبه نوشته است که با این همه، نگرانی از “جنبه روسی” این ماجرا یا به عبارتی دخالت هکرهای روس، نشات می گیرد.

این روزنامه آمریکایی افزود: گرچه هیچ یک از شبکه های طبقه بندی کاخ سفید به خطر نیفتاده است ولی مقام های رسمی به این مساله اذعان کرده اند که سامانه های غیر طبقه بندی شده کاخ سفید نیز حاوی اطلاعات حساسی مثل ایمیل های رد و بدل شده با دیپلمات ها، برنامه های رئیس جمهور و مذاکره در مورد سیاست های آمریکا بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.