تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آموزش ساخت حساب مهمان برای تلفن‌های هوشمند

چگونه با خیال راحت موبایل را دست بقیه بدهیم؟

سیستم عامل‌های تمام گوشی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوتر‌ها بخشی برای ورود حساب مهمان در اختیار شما گذاشته‌اند که ویژگی‌های بسیار زیادی پیش روی شما قرار می‌دهند.

به گزارش تکنـــــــــــــــازدانلود: در این مطلب روش ساخت حساب مهمان در ویندوز و اندروید را به شما آموزش می‌دهیم.

اندروید

در نسخه آب نبات چوبی اندروید، ویژگی screen pinning به شما امکان می‌دهد تا گوشی شما به یک اپلیکیشن قفل شود تا بتوانید آن را در اختیار دیگران بگذارید.

برای فعال کردن این ویژگی به Settings رفته و به بخش Security بروید. حالا ذیل بخش Advanced ویژگی screen pinning را فعال کنید.

حالا باید به سراغ اپلیکیشنی بروید که می‌خواهید آن را pin کنید. کافی است در پایین صفحه روی دکمه مربعی شکل زده و در ‌‌نهایت روی علامت پین بزنید. حالا اگر بخواهید از این اپلیکیشن خاص خارج شوید، باید پین گوشی را وارد کنید و فرد مه‌مان نمی‌تواند در آن اپلیکیشن حبس می‌شود تا شما گوشی را پس بگیرید.

هم چنین می‌توانید حساب مهمان نیز در اندروید بسازید. به بخش نوتیفیکیشن‌ها رفته و روی آیکون user بزنید و Guest را انتخاب کنید. این کار یک دسترسی محدود به فرد مه‌مان می‌دهد که نمی‌تواند به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کند.

این کار در نسخه‌های پیشین اندروید به این سادگی نیست و گوشی‌های اندرویدی نیز در این باره دچار مشکل هستند و فقط تبلت‌های اندرویدی می‌توانند این ویژگی را ارائه کنند. در تبلت‌ها نیز باید به Settings رفته و روی Users در بخش Device بزنید. از آنجا می‌توانید روی Add user زده و نوع حسابی که می‌خواهید انتخاب کنید.

ویندوز

در ویندوز نیز ابتدا باید به کنترل پنل رفته و حساب Guest را فعال کنید. بعد از این کار وقتی از حساب خود خارج شوید، افراد دیگر می‌توانند با حساب Guest وارد سیستم شوند. همه چیز در این حساب موقتی است و با خارج شدن از بین می‌رود بنابراین هر فرد مهمانی وقتی وارد حساب می‌شود چیزی از فعالیت‌های فرد قبل نمی‌بیند. در ضمن حساب مه‌مان نیازی به پسورد ندارد.

به کنترل پنل بروید و بخش User Accounts and Family Safety را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. سپس روی User Accounts زده و گزینه Manage Another Account را انتخاب کنید. حالا روی Guest کلیک کرده و آن را فعال کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.